powrót < Index katechezy < strona Misji


Ezechiel

Nad rzekami Babilonu, Bóg wybrał na swego proroka Ezechiela.

Nad rzekami Babilonu. "Czarna dziura". Wiemy, czy będziemy wiedzieć, może kiedyś. Wiemy, mężczyzn i kobiet, którzy są w tej krytycznej sytuacji, kiedy życie traci sens i zastanawiam się, "Kiedy wszystko jest stracone, Bóg stracił nas"

Czas wygnania była dla ludu Bożego, w czasie "czarnej dziury".

Deportacja masa ludzi do Babilonu było straszne doświadczenie, ponieważ Izrael uważa teraz, że Bóg jest z nim, to dlaczego? Bóg porzucił swój lud? To niesamowite, jeśli Bóg jest naprawdę Bogiem. Ludzie będą się do winy? Byłoby karane z powodu swoich grzechów, jego grzech? Grzech człowieka jest więcej szkody niż z miłości do Boga? To jest nie do zniesienia ... Izrael walczy z nich bolesne w całej jego problemów emigracyjnych, takich jak w "czarnej dziury".

Jednak głosy rosnące w ciszy Boga, w jego braku, że są jak światła nadziei. Są głosy proroków. Wśród nich możemy zatrzymać zwłaszcza postać Ezechiela.

Ezechiel, jak jego "kolegów-proroków" - mówi, że Bóg jest wierny swojemu przymierzu, że potępia również niewierność ludu, ale przede wszystkim zapowiada, że ​​Bóg jest w stanie coraz lepiej. Nie tylko będzie to z jego ludzi z niego jako wiernego towarzysza, ale to będzie blisko do samego człowieka: jego duch, nowe serce człowieka.

Ezechiel i prorocy ogłosić nową Boże Narodzenie: Bóg nie tylko nas, ale Bóg w naszym Bogiem jednym z nas.

CEL

Zapoznaj się z Ezechiela i innych proroków biblijnych.

Aby dowiedzieć się, że lud Boży jest często niewierny Sojuszu.

Ezechiel daje mu słowo nadziei.

Bóg jest tym, który nadal kocha, obiecał nowe przymierze, które jest realizowane w przyjście Jezusa Chrystusa: Boże Narodzenie.

Dzieci odkrywają, że lud Boży starał się być wierny Sojuszu. Troska Pana o pomoc, wysyłając proroków.

- Dlaczego Bóg mówi "mój lud do twardego rdzenia"?

Zgodził się do Sojuszu, ale nie jest wierny. Zapomina, aby podziękować Bogu ... Odwraca się do bogów produkowanych.

Co Bóg zrobić, aby pokazać, że nie porzuca swoich ludzi? To jest zawsze Bóg, który wraca do swego ludu. Posyła proroków, aby pomóc. On nigdy nie zapomni.

Aby przeczytać dokładniej trudności doświadczanych przez Żydów w czasie Ezechiel występuje. , Podczas gdy na wszystkich pinów, które dawniej, o których mowa Żydów Ziemia obiecana (znak Przymierza), Król (Pan porucznik), Temple (który ucieleśnia obecność Boga pośród swego ludu). Podkreślić bezradność deportowanych Żydów już nie ma znaczników, które nie wiedzą, w co wierzyć i zastanawiam się, co jest religia?

Poznaj z dziećmi proroka Ezechiela jest rzecznikiem Pana, to jest impregnowane, karmić się Jego słowem i wysłany do Izraela.

Świadomość z dziećmi, że duże wydarzenia mogą niewidomych i sugerują, że jesteśmy opuszczeni przez wszystkich, nawet Pan ... zwłaszcza w obecności Pana, nie jest oczywista: to pozostaje dyskretny, bez nakładania. Jednak jego wielka tkliwość ogłasza Ezechiela.

Pomóc im odkryć, że zadajemy sobie to samo jak lud Boży, gdy cierpimy, a Bóg wydaje się nie reagować,

· Czytaj Słowo Boże: Ezechiela 34: 11-13;

· Pozwól dzieciom czas, aby otrzymać wiadomość o nadziei

pod tekstem Ezechiela i szukać ich w tym tekście

odkryć Boga.

Jako troskliwy pasterz, który kocha swe owce, Pan troszczy się o tych, którzy są rozproszeni, którzy są zagubieni i nie widzę wyraźniej (we mgle i ciemności). On przyniesie do domu, który jest mu powiedzieć.

Prowadzący czyta wiersz z dziećmi. Odczytuje się w odniesieniu do Słowa Bożego, dzieci czytać chodzi o ludzi. Wiersz może być wykonane osobiście, aby umożliwić wszystkim zaangażować, aby odkryć, że słowo pochodzi.

Dowiedz się, jak daleko miłości Boga do swego ludu, który go wątpliwości.

Wprowadzenie do tekstu Ezechiela przypomina jak trudno jest żyć w przymierzu z Panem, gdy zaufanie jest podważane.

Mieszkańcy Izraela są kuszeni do porzucenia Pana i iść do bogów Babilonu, który jest naprawdę serce ludu jego, że Pan musi być odnowione.

Przesłanie Ezechiela zaprasza do oglądania, jak lud Boży nie jest wierny Przymierzu

· Zapomina się dziękować za to, co Bóg dał mu,

· Uwielbia bogów produkowanych,

· Który zbuntował się przeciwko Bogu.

I obiecuje, że Bóg do swego ludu, aby przywrócić zaufanie

"Przyjdę sobie", "Będę ich uratować", "wnoszę," "będzie Ducha mojego chcę tchnąć w nich ... "

Inni prorocy byli rzecznicy Pana, aby ogłosić nowy sojusz i przygotować ludzi na spotkanie z Synem Bożym.

Zapowiada Jego przyjście do naszego świata.

Przeczytaj, co prorocy powiedział, rozumiemy, że to jest Jezus, który przychodzi do naszego świata.

Dzieci odkrywają, że oni również wysłany przez Pana, aby pamiętać, przymierze z Bogiem. Są, w ich drodze dzieci, proroków dla innych.

Wpisz teraz w wigilii powitać Pana przepowiedziane przez proroków.

Zlokalizuj Maryję w historii ludu Bożego i aby pokazać, jak to miejsce Boga, który interweniuje w jego życiu.

Należy uważać, aby podkreślić, że przyjście Pana jest nadal obecny, dla nas, w tym roku, i to nie tylko rocznica przeszłości: Pan, który poprowadził swój lud przez proroków, po prostu sam. On jest z nami.

PRZECZYTAJ I ZROZUMIEĆ

Ez 2, 3 i 8-10, 1-2, 3b, 4

1. SKŁAD TEKSTU

) konto jest w porządku Pan przemówił do Ezechiela: "Otwórz usta i jeść" (w. 8), a następnie jego realizacji: "Otworzyłem usta, kazał mi jeść" (w. 2) .

b) Jakie jest jedzenie nie jest zwykłym jedzenie, ale książka, która jest w postaci rolki: utkniesz w arkuszach czasowych skóry lub papirusu każdego po drugim w celu utworzenia długiej wstęgi, który jest zawinięty. Tekst podkreśla, że ​​żucie: czasownik jeść powtarza się 5 razy, 4 razy rolkę słowo.

c) aby zjeść zwój jest związane z tym z "mów do domu Izraela" (w. I i 4). Lub rozmawiać, lubię jeść, otwarte usta, przynieść jedzenie i pozostawić słowa.

d) tekst przedstawiony do nas ma niezwykłą publikację: zaczyna i kończy się wzmianki o słowo Pana.

2. Czego pragnie przejąć TEKST

a) nie są prorocy biblijni wróżbici, którzy głoszą przyszłość, ale "rzecznik" Pana: oni przekazać wiadomość do ludzi z Panem, a nie swoje własne pomysły. Nikt nie jest prorokiem, bo decyduje, ale dlatego, że nazywa się tam przez Pana. Jak prorocy mówią nam, bardzo kolorowo, jak było to wezwanie, ich "powołanie" być prorokami. To jest to, co Ezechiel nie w tym tekście.

b) Jest to trudne zadanie, aby być prorokiem, nikt nie czuje się na siłach. Mojżesz, Biblia uważa, pierwszy z proroków, powiedział: "Z kim mam iść do faraona? "(Wj 3, 11) Iz (6, 5), Jr (1, 6) poddaje się reakcji w podobny sposób. Wszystko też wiedzieć, że będą mieli trudności z ich ludzi: ludzie nie lubią słowa Bożego przeszkadzano potępiającego ich niesprawiedliwości, braku wiary i nadziei, że "buntownik" oni głusi i często chcą uciszyć siły Proroka. Dlatego Pan wzywa Ezechiela nie być "rebeliantów", jak to ludzie, ale słuchać tego, co on powie do niego (w. 8).

c) On prosi ją do jedzenia - to symboliczny gest - rolka, że ​​jest, to znaczy, konsumować, strawić i zrobić własne słowa, które mówią obciążenie jego ludzie. Jeśli te słowa są wiele, że rolka jest napisany po obu stronach. Składają się one z pieśni żałobnych, skargi i lamenty: deportowanych do Babilonu ludzie usłyszeli, że Pan również, że będzie słychać jego ludzi, którzy zapomnieli się być wierny swojemu przymierzu i zbuntowali się przeciwko jego Bóg.

d) cieszą się więc nauczyłem się słowa Pana, Ezechiel ponownie otworzyć usta, aby przesyłać do swego ludu: "je ... i mów do domu Izraela. To jest bardzo konkretny i wizualny sposób powiedzenia, że ​​słowa, które pochodzą z ust Ezechiela są tymi, które Pan postawił przed nim. Prorok jest rzecznikiem Boga.

e) Słowa Pana są podobne do Ezechiela w ustach słodki jak miód, jak napełnić radością i nadzieją na jego ludzi. Będą one dla swoich słuchaczy, pochodzą one z jego ust?

Uwaga

Ezechiel jest często kwestionowana przez tytuł "Syn Człowieczy". W języku hebrajskim wyrażenie "syn ... "Oznacza kogoś, kto należy do grupy lub korporacji, więc" synem Izraela "to taki, który należy do ludu Izraela, żydowskiej" syn złotników "i" syn perfum "(Nehemiasza 3 , 8) są ci, którzy należą do tych korporacji, złotnika lub perfum. "Syn Człowieczy" oznacza członka ludzkości, człowieka. Jest to "syn człowieczy" Ezechiel kruche jak wszystkich ludzi, Pan powierza jego słowa dla swoich ludzi.

Określenie "syn człowieczy" zostanie przejęty przez proroka Daniela, aby wyznaczyć zwycięską prześladowania Izraelitów (Daniel 7, 13-27). W pierwszym wieku naszej ery, jest czasami podana w tytule Mesjasza. Jezus twierdzi, wywołując go "Syn Człowieczy".

Hebrajskie słowo często używane do opisania tych dom go: gospodarstwo. "Dom Izraela" oznacza to rodziny Izraela, jako "domu Dawida" odnosi się do jego rodu, jego potomków.

O Ezechiela 34, 11-13

Długo w Biblii oraz w sąsiednich narodów, mieliśmy stosunku króla do pasterza. Spodziewano się, że suwerenny rząd z jego ludzi, jak wiele uwagi, jak pasterz owiec do jego drzwi: przyniesie to, co utracone, uzdrowić to, co było chore, troska o młodych, chronić stado przed zwierzętami dziki.

Według proroka Ezechiela, królowie ludu Bożego nie zostały uregulowane dobrze. Są to przede wszystkim odpowiedzialny za katastrofę niewoli babilońskiej. Dlatego Pan sam wybiera się być prawdziwym pasterzem swego ludu i doprowadzić tę kwestię w swoim kraju.

Bóg jest często porównywany do pasterza w modlitwie Psalmów (Ps 22,79) i proroków (Iz 40, 11, Jeremiasza 23, 1-4). Jezus przyjdzie jako prawdziwy pasterz, który odda swoje życie, aby zbawić wszystkich ludzi (J 10, 1-16).

PRZECZYTAJ I ZROZUMIEĆ

Ezechiela 36: 23-28

1. SKŁAD TEKSTU

a) tekst przedstawia się jako dyskursu Pana do Izraela deportowano do wszystkich narodów, wszystkie kraje "(w. 24). On obiecuje, że ich powrót z wygnania: "sprowadzę was do ziemi waszej" (w. 24), "Będziesz mieszkać w ziemi, którą dałem waszym ojcom" (w. 28).

b) Obietnica v. 24 i 28 zamyka kolejny: tych, których Pan powróci z wygnania, on całkowicie przekształcone (w. 25-27). W ten sposób staną się Jego ludem, a On ich Bogiem (w. 28).

c) Jednakże, ten akt Pana nie tylko jego mieszkańców, ale także narody i odkryć Pana jako Boga Świętego, całkowicie innych bóstw czczą (w. 23).

2. Czego pragnie przejąć TEKST

a) Dla Izraelitów na uchodźstwie, którzy są zniechęceni i rozpaczy, prorok Ezechiel zapowiada interwencję Pana na ich korzyść: on przyniesie je z powrotem do ich ziemi. To wydarzenie, które odbędzie się w 536 roku pne, nie omieszka uderzyć umysły pogan: Bóg deportowanych w związku z tym nie zapomnieli.

b) Ale Pan chce zrobić więcej: to powrót z wygnania, powróci "do niego, on przyniesie mu serca swego ludu. To jest główne przesłanie Ezechiela (w. 25-27).

c) W tym celu, najpierw oczyścić swój lud od zanieczyszczeń bożków. W tym czasie oczyszczania otrzymano przez rozpylanie wody czystej osobę lub obiekt nieczysty: "wyleję na was czystą wodę" (w. 25).

d) Przede wszystkim Pan przemieni wnętrzu każdy Izraelita. Dać mu nowe serce, zamiast jego sercu z kamienia, to znaczy uparty i buntowniczy do Pana (por. Ez 2, 8), będzie serce z ciała, ulegli i posłuszni jego głosu to. To będzie jego nowy duch, a nie jego umysł w stanie wypełnić wolę Boga, Pan umieścić swój umysł, to znaczy, jego pragnienie władzy i zachowujemy Jego przykazania. Ta transformacja będzie tak, że gdy Izraelici przestrzegać wymogów przymierza, które mieli przyjętym 5 maja (Wj 19, 8). To dlaczego Ezechiel konkluduje swoje przemówienie, powtarzając formułę Sojuszu: "Będziecie moim ludem, a Ja będę waszym Bogiem" (Wj 19, 5).

e) Narody będą świadkami, że Pan uwolnił swój lud z wygnania będzie również zobaczyć tę radykalną odnowę: Pan pokaże się świętym w oczach jego ludzi ludem świętym ("dla Ciebie"). Jako błogosławieństwo Abrahama (Rdz 12, 3) Przymierze Boga z Izraelem respektować wszystkie narody. Historia Pana z Jego ludem, dowiadujemy się również, że Pan jest z nami.

Uwaga

Ezechiel pożycza słowo "nowy" (nowe serce, nowego ducha) do proroka Jeremiasza. To, zauważając niezdolność ludzi do przestrzegania wymogów Sojuszu, zapowiedział, że Pan zawrzeć z jego ludu Nowego Przymierza (Jr 31, 31-34). Zamiast planowanej zewnątrz jak prawo otrzymał na górze Synaj, Pan pisać swoje prawa w ramach każdego Izraelity, tak bardzo, że wszyscy, młodzi i starzy, doświadczenie, miłość i będą robić to, co proszę. Przejęcie Jeremiasza, Ezechiela pokazuje, jak ta przemiana serca mężczyzn, obiecane przez Pana, oczekiwano i powrotu. Jezus Chrystus realizuje to Nowe Przymierze. Dla niego jest to ten sam Duch Boży jest nam w chrzcie ("wyleję na was czystą wodę") jest Duch, który prowadzi nas razem w jednym ciele przez Eucharystię (" Krew Nowego Przymierza "), i czyni nas świadkami Pana dla naszych braci ludzi (" Pokażę ci, przez świętego ").