powrót < Index katechezy < strona Misji


CHLEB WSPÓLNOTA

Kilka słów do nas przez folderze dzielenie - posiłki - Sacrifice - Eucharystię - Znak - pamięć.

Człowiek i chleb

Chleb "oznacza" istotne relacje ludzi do przyrody, do pracy, do innych ludzi, do ich historii. Odkryjemy, że chleb nam "mówić" w relacji człowieka do Boga. Jedz łączy nas ze światem, z ludźmi iz Bogiem.

Chleb z mężczyzn i chleb Boży

W Biblii, to Bóg daje chleb mężczyzn. W związku z tym, że posiłek jest nie tylko koniecznością biologiczną lub po prostu akt społeczny, jest to akt religijny. W czasach Jezusa, różne grupy religijne są uznawane na ich drodze, aby zjeść posiłek.

Dla Jezusa, posiłek jest również oznaką jego relacji i nasz stosunek do Boga. Posiłek, Jezus czyni nas narodem braci i syna. Jest to znak, że Jezus misji otrzymanej od Ojca. Jezus przyszedł, aby dać ludziom chleb Boga. On jest Chlebem Bożym dzielone między mężczyznami.

Przez Eucharystię, Kościół obchodzi Jezusa prawdziwy chleb Boga

To dzięki jego ofierze, przez dar swojego życia, Jezus może być dla Kościoła chlebem Bożym. Sam Jezus jest darem najpiękniejszym i najbardziej niezwykłe, że Ojciec ma Kościół. Kościół, dzieląc Jezusa, Jego Chleb Życia, mówi i śpiewa swoje uznanie: to jest to, co czyni Eucharystię słowo ".

Eucharystia jest wielkim spotkanie Kościoła z daru Bożego: Jezus sam daje mu życie i dzielenie między całą miłością, jaką otrzymał od Ojca. Eucharystia jest także doskonałym miejscem spotkania Kościoła z męki i zmartwychwstania Jezusa. "Pamięci" o śmierci i zmartwychwstaniu Jezusa, afirmacji wiary, że jest to nie tylko przeszłość, ale wydarzenie wydarzenia, które uobecnia się nam masa sprawiają, że wielkie wydarzenie Ci chrześcijanie z Wielkanocą.

Opozycja: Świat w miejscu, do góry nogami świecie - jest prawie wszędzie na świecie, ale również mieszka w naszych sercach. Będziemy badać, jak lokalizacja świat i świat na głowie pojawia się w naszym życiu osobistym, w naszych dzielnicach i na naszej ziemi. Będziemy szczególnie zwracać uwagę na ruchy ludzi i działań stowarzyszeń, które rozwijają wzajemną pomoc i solidarność.

Spotkanie z Ewangelii Marka 6:30-44.

Kilka prostych fraz może pomóc nam zrozumieć masę. To jest: powołanie, że Jezus daje nam - spotkanie z Bogiem - powoływanie i spotkanie przygotowanie - "spotkanie z spotkanie braci - Jezus daje nam największy dar wszystkich" - " mówimy dziękuję 1000 razy do Boga. "

Wszystkim, że żyjemy w katechezie przygotowuje nam zrozumieć masowe: księga życia - mapa relacji - Biblia - Zespół - uroczystości. Jadąc do Mszy, jesteśmy nosicielami życia tych wszystkich, umieściliśmy na naszej mapie stosunków jesteśmy bogate życie dzieliliśmy i napisane w naszej księdze życia.

Cztery momenty Mszy: czas zbierania - czas Słowa - czas Eucharystii - czas wysyłania i misja.

ZROZUMIENIE GOSPEL

Rozmnożenie chleba (Mk 6:30-44)

SKŁAD TEKSTU

1. Historia ma sześć razy czasownik jeść sześć razy chleb słowa (w. 31 .36.37.42.44 i 37.38.41.43.44). Dlatego jest skoncentrowane na posiłek.

2. Trzy razy powiedziano nam, że to miejsce musi przejść posiłek pustyni "(w. 31-32, 35). To stwarza problem: jak wyżywić tłum na pustyni?

3. Opowieść skupia się na pierwszy apostołów, uczniów Jezusa (w. 30-32) jest następnie koncentruje się na tłum (w. 33-34), ale uczniowie są zapomniane (w. 35-41 )

4. Trudności podniesione jak karmić ten tłum na miejsce puste, uczniowie oferuje rozwiązanie: Wyślij je, że mogą iść do wsi i gospodarstw w okolicy, aby kupić jedzenie. Jezus daje im kolejną Dajcie wy im jeść

5. Uczniowie uważają, że aby nakarmić tłum, nie powinno być suma nie mają pensję dwustu dniach pracy. Gdzie można znaleźć pieniądze? Gdzie można uzyskać wszystkie ten chleb? Jezus odnosi się do ich świadczenia: mają pięć chlebów i dwie ryby. To nie wystarczy, to wydaje.

6. Jezus osiągnął cel stał się jego uczniowie aktywny i chętny do dzielenia. Jego ręce, które wydawały się na tyle wystarczające, aby wypełnić głód tłumu. I wyszedł.

Czego pragnie przejąć TEKST

1. Pierwsza scena o Jezusa i Jego uczniów, tutaj nazywane apostołów, że Jezus właśnie wysłał misję, po dwóch, z instrukcjami, aby uzdrawiać chorych i ogłosić Dobrą Nowinę przyjąć królestwo Boże było być konwersji (Mk 6,7 do 13). Jezus słuchał powiedzieć co zrobili i czego nauczał, że chce poświęcić czas na posiłek i odpoczynek. Ale jest tak wiele wchodzących i wychodzących z tłumu, że oferuje im iść z dala od ludzi w pustyni do jedzenia i odpoczynku. Marc lubi powiedzieć nam, jak Jezus jest zawsze w otoczeniu ludzi, którzy przybyli, aby zobaczyć i usłyszeć, i jego apostołowie, w przeszłości i obecnie, będzie również poproszony być dostępne dla mas.

2. Druga scena przedstawia przez V. 33, że ani Jezus, ani jego uczniowie byli w stanie uciec od tłumu. Więc zamiast myśleć o tym, co jego uczniowie czynił i czego nauczał ich misji, Jezus żyje przed nimi misję, i pokazać im, jak być misjonarzem i apostołem.

3. Najpierw musimy kochać tłum. Jezus serce litował się nad tym ludziom porzuconych przez przywódców religijnych swoich ludzi, nikt ich nie wykonuje, są jak owce bez pasterza. Ale Jezus jest pasterzem, a jego zwolennicy będzie ich pasterzem. Jezus zaczyna od instruowania długość (v. 34 instrukcja jest sam czasownik "uczyć w. 30). Jezus pokazuje, że publiczność musi się pocieszyć, aby znaleźć kochany przez Boga i nauczyć się, jak to może odpowiedzieć na Bożą miłość do niej. Jezus wie, że tłum był pierwszy głód Boga.

4. Uczniowie są zaniepokojeni, bo robi się późno. Jezus musi powrócić "tłum. Ale może Jezus wysyłać ludzi, jak pozbycie się ich? Nie chce, aby wypełnić wszystkie gusta mężczyzn. Ponieważ jest żyć misję działania, Jezus wzywa swoich uczniów sami nakarmić tłum. Robią to z pomocą Jezusa po prostu błogosławił i łamanie chleba i dać je do swoich uczniów do rozpowszechniania się. Pozostaje dwanaście koszy tyle co apostołów, pełne kawałki chleba i ryb. Co zrobić? Są one znakiem wszystkich tłumów, które będą nadal karmić przez świat i historię. Jezus mówi do swoich uczniów i do nas.

5. Opowieść skupia się na posiłek: że apostołowie nie mieli czasu, aby przyjąć, że tłum może trwać z Jezusem i Jego uczniami, nawet w pustyni. Uważamy, że ten posiłek jest znakiem chrześcijańskiej misji Kościoła: zebrać tłumy wokół Jezusa, aby wypełnić apetyty mężczyzn pierwszym słowem Boga i Jezusa, a Jezus daje chleb podczas łamania chleba z "łamanie" chleba, jak dwóch turystów Emmaus. To jest to, co Jezus mówi dziś do nas: Wy dajcie im jeść!

HISTORIA bólu

PRZYGODA NATURY

Przygoda zaczyna się historia chleba ziarna pszenicy. Ziemia jest nagi. Zasiane ziarno wpadłszy w ziemię i zniknąć. Żyją długą drogę w nocy. Są sami, że rozpadają się i po drugiej. Dla zewnętrznych oczu, nie ma nic więcej. Ale coś się zmienia w nich. Nasion rośnie, pojawiają się korzenie. Macierzystych i rośnie przez ziemię. Na wiosnę, zielone pędy tys trochę obejmujące ziemię. Nie wszystko jest skończone, życie toczy się inaczej. Utworzone są kolce. Pęcznieją i starsze ... Niw. Każde ucho daje 40, 60 lub 80 nowych ziarna na materiał siewny, który jest "drogą" przez śmierć. Przygoda rozpoczyna się historia chleba ziarna pszenicy, to będzie dzięki pracy ludzi.

CHLEB WSPÓLNA

PRZYGODA PRACY

Przygoda z chleba jest przygoda z ludzi pracujących. Zbierać pszenicę na mąkę, praca chłopów żądać pomocy od wielu branż: ci, którzy producenci sprzętu do orki, zbioru i transportu zboża. Pomiędzy robotnika pola i piekarz ugniatania, były potrzebne wiele maszyn i wielu ludzi pracowało ich pracy.

Chleb ciasto jest gotowe, rozprzestrzenia się zapach ciasta w piekarni. Z szybkie gest piekarz nadaje jej kształt i slajdy do gorącego piekarnika. Śniadanie chleb jest ciężki życia wielu mężczyzn i kobiet: rolników, przewoźników, mechaników, techników, młynarzy, górników soli, elektryków, piekarzy i robotników, wszystko inne ... Chleb reprezentuje długi łańcuch transakcji. To niesie ze sobą część ludzkości. Chleb jest wynikiem natury i pracę ludzką.

Historia chleba jest na obraz historii ludzkości. Niesie rany wojen i głodu. Jest to również impulsy serca, przyjaźni, solidarności i hojności.

W starożytnej Grecji, piekarnia chleba mają 72 różnych sposobów. Robią słynny "chleb" miód. W Rzymie, 30 BC, administracja identyfikuje 329 piekarnie zwykle posiadanych przez Greków. Od czasów starożytnych, są dwa rodzaje chleba: "biały chleb" z mąki pszennej bogate i "czarny chleb" wykonane z żyta dla ubogich. Obecnie około 42.000 piekarnie Francja. Piekarze zorganizowano w korporacji od 1260 roku. Jest korporacji "tameliers <'zwane również" tamisiers <. W średniowieczu aż do XIX wieku, ludzie zbuntowali się podczas wielkiego głodu (1812 i 1817) i idzie do ataku na spichlerze, gdzie kupcy piętrzyły pszenicę dla bogatych i dla armia.

· Spróbuj wyobrazić sobie wiele firm zaangażowanych w produkcji chleba.

· Zapytaj piekarza do naszej dzielnicy wyjaśnić produkcji chleba.

· Dlaczego mówimy, że historia chleba jest jak z historią

mężczyźni?

Świat, w którym

"Świat, w miejscu" to świat, w którym braterskie dzielenie jest doświadczony przez wszystkich. Dłonie otwarte na przyjęcie obcego. Poeci śpiewają "chleb, pokój i wolność, jak podboje na świecie mają nadzieję. Miejsce na świecie jest chleb dla wszystkich

W słowniku, wiele słów wyrazić "Świat do góry nogami" obojętność, brak tolerancji, egoizm, przemoc i nienawiść, i wiele innych słów ponownie ... W à'envers świata prowadzi ludzi do katastrofy, zniszczenia i śmierci.

Że obudzi sercach?

Zadanie jest ogromne, miliony mężczyzn, kobiet i dzieci umiera co roku z powodu wojen, rzezi, niesprawiedliwości i głodu. Jednak mężczyźni, kobiety i dzieci do budowy bardziej sprawiedliwego i braterskiego świata. Mają serca ognia. Pomagają inni czują się mniej samotnie, by unieść głowę i bronić "prawa i sprawiedliwości *". Chcą obudzić świat. Są one bardziej liczne niż myślimy w dzielnicach, szkołach i na całym świecie. W zależności od okoliczności, mają różne nazwy, apostołów, proroków i bojowników. Niektórzy nawet uzyskać nazwę świętych. To dzięki nim, że Ziemia obraca się dalej, kwiaty nadal się rozwijać i, że dzieci nadal się śmiać i bawić.

MEN braterstwa

We Francji od 1961 roku, prawie 30 ruchy i usług Kościoła, wspólnie utworzyły komitet. Nosi nazwę jego inicjałami CCFD, to znaczy, katolicki przeciwko głodowi i Komisji Rozwoju. CCFD podejmuje działania w ponad 80 krajach.

Catholic Relief to kolejna organizacja, gdzie chrześcijanie są aktywne. Jest to praca w głębokości 66.000 wolontariuszy, aby pomóc ludziom w potrzebie. On walczy z ubóstwem. To działa w celu podniesienia świadomości na temat pilności prawdziwego dzielenia się w naszym kraju, ale także ze światem.

Młodzież i dzieci aktywnie uczestniczą w działaniach i Secours Catholique CCFD. Z "wyścigu o przyszłości Ziemi i" kilometrów od Słońca ", pomagają rozwijać wioskę w Afryce, aby uruchomić spółdzielnię w Ameryce Łacińskiej i na poparcie różnych organizacji w Azji.

SĄ SOLIDARNOŚĆ

Nie możemy wymienić wszystkich organizacji walczących dzielnie przeciwko biedzie i nędzy na świecie. Wiemy, że jest ich wiele. Niektóre organizacje międzynarodowe, takie jak Czerwony Krzyż i UNESCO, inne są aktywne na przedmieściach i miast, takich jak ludzie pomocy. Kilka stowarzyszeń prowadzonych przez chrześcijan są stale obecne na ziemi, jak Bractwa Świętego Wincentego a Paulo lub ATD Czwarty Świat. Każdy wie, że istnieje pilna potrzeba, aby dowiedzieć się, dzielenie. Wszystkie dzieci na świecie mają prawo do dzielenia chleba.

CZAS DO PODZIAŁU

Każdego roku, na półtora miesiąca, zwykle wczesną wiosną, chrześcijanie żyją razem bardziej trwałego podziału wysiłków, gościnność i solidarność. Ten czas, który przygotowuje się do Paschy, zwany Wielkim Poście. Dla chrześcijan, Wielki Post to wspaniały czas modlitwy, nawrócenia i otwarcia z pomocą zespołów i społeczności wierzących. Jest to idealny moment, aby dokonać podziału wysiłków, aby iść za Jezusem. Chrześcijanie są wspierane przez ruchy i nabożeństw do życia prawdziwe dzielenie się i otwarcie na wielkich problemów świata. Możemy uczyć się i nawiązać kontakt z Catholic Relief, ACE lub CCFD.

ZNACZENIE ŻYWNOŚCI

Zazwyczaj posiłki są oznaki hotelarskiej, braterstwa, dzielenia się i świętowania. Jest to nie tylko karmić i odzyskać jego posiłki wytrzymałościowe są oznaki innej akcji: są oznaki wspólnotowego wymiaru człowieka. Oni promować i wzmacniać relacje w rodzinie, społeczności lub grupy. Posiłek jest gotowy. W braterskim posiłku, każdy czuje się odpowiedzialny za wspieranie ciepłą i miłą atmosferę.

Posiłki w czasach Jezusa

W Ewangelii, wiele imprez odbywa się w trakcie posiłku. W czasach Jezusa, duża część populacji ma dwa posiłki dziennie: rano i wieczorem po pracy. Wieczorny posiłek jest najważniejszy. Latem posiłki serwowane są na zewnątrz pod drzewem w ogrodzie.

Żydzi stopniowo wykorzystywane do jedzenia w sposób Rzymian i Greków, leżącego na kanapy tapicerowane poduszki. Ludzie opierają się na lewym łokciu i jeść prawą ręką. Ludzie, zwykle Menu składa się z chleba, jęczmienia, oliwek, ryb i owoców. Na święta, nie ma mięsa koziego lub jagnięcego. Wykonane codziennie w pieczeniu rodziny, chleb jest najczęściej żywność. Jest płaski i okrągły kształt. Woda jest głównym pić, ale ludzie zapewniając wino na święta.

Posiłki w żydowskiej rodzinie

Posiłek jest ważnym wydarzeniem dla rodziny, społeczeństwa i religii. Jest to akt religijny. Ojciec modlitwy ponad chleba na początku posiłku oraz wina w celu posiłku. Są to modlitwy Dzięki, Alliance, komunia z Bogiem.

Posiłek jest akt społeczny: ludzie zaprosić dużo, zwłaszcza w piątkowe wieczory i święta. Posiłek skupia rodziny, przyjaciół i sąsiadów. To pomaga tworzyć wspólnotę. Niektóre produkty nie mogą korzystać: wieprzowina i mięso wielbłąda nie krwawi, skorupiaki.

Posiłek z JEZUSA

Jezus przyjmuje na wezwanie do niego. Bierze posiłki z przyjaciółmi, a czasem z obcymi. On je z wszystkich grup społecznych, jak w faryzeuszy wśród grzeszników (Mt 9.10-11 - Łukasza 7.36-46). Zgadzając się jeść ludzi wzgardzony i odrzucony, to obraża wierzących, którzy wierzą w porządku. Docenia zwyczaje swoich ludzi na gościnności. On wie, jak żyć ucztę weselną i święta uroczyste (Jan 2:1-11 - Łk 5.27-31).

Kiedy bierze swoje posiłki z jego uczniów, on czyni modlitwę i wymawia błogosławieństwo. Posiłek pomaga tworzyć "wspólnoty>. Przypomina jego przyjaciół, że muszą podjąć ostatnie miejsce i służyć innym. Rysuje sobie tabelę nakarmić głodne. Przed powrotem do swego ojca, Jezus pozostawia "Sojusz" posiłek do swoich przyjaciół. APâques jest w trakcie posiłku Zmartwychwstały Jezus pozwala się poznać przez jego ludzi (Jana 21.5-13 - Łk 24,30). Dla wierzącego, posiłek jest znakiem radości nieba i darów Boga dla ludzi.

Na mszy Chrystus gromadzi jego przyjaciół. To on ustawia stół. Chrześcijanie odpowiedzieli na Jego wezwanie, aby przyjść do kościoła. Na początku Kościoła, Msza nazywa się "łamanie chleba". Jako żywności dla ludzi, posiłek z Jezusem Chrystusem jest więcej niż jedzenie, tworzy wspólnoty i jedności, jest źródłem radości i świętowania.

· Rodzina, przyjaciele, a nawet ma posiłki gdzie jestem szczęśliwy?

dlaczego?

· Dlaczego mówimy, że Msza jest posiłek?

· W każdą niedzielę, Jezus zaprasza nas wyobrazić małą zaproszenie

Jezus posyła nas przyjść do kościoła.

CHLEB WSPÓLNA

Teraz pomyślmy zespół. Na początku tej historii, apostołowie powrót z misji, ale ze względu na tłum, nie mogą rozmawiać z Jezusem i słuchać jego rad. Nawet w pustyni, tłum przyłączył się do nich. Jezus nie dał im rady w ich misji. On pokazuje im, jak zachowywać się w tłumie musimy najpierw kochają tłumy z całego serca. Następnie trzeba nauczyć je kochać Boga jako Ojca. Wreszcie, powinien być podawany tak, że posiadają niezbędną siłę do spełnienia tego, co Bóg oczekuje.

Jezus pokazał jego uczniowie, co ich misji do tłumów. Pod koniec tej historii, jest dwanaście koszy ułomków chleba i ryb, które pozostają przecież jedli do syta. Przypominają, że apostołowie zawsze spełniają inne tłumy kochać, uczyć i pielęgnować.

· Co Jezus mówi do tłumu, gdy się dowiedział? Spróbuj zespół napisać kilka zdań podsumowanie nauki Jezusa z jego słów, że wiesz, w Ewangelii.

· Gdy Jezus nas kocha, że ​​pokazuje nam? Kiedy jej mowy ona prowadzi nas, aby nauczyć nas? Kiedy przychodzi do paszy nam chleb?

Mianowania MASS

Jezus przyszedł, aby przywrócić stosunki ludzi z Bogiem. On po prostu się ich możliwości. Msza została pożądane przez Jezusa do niego. Mapa relacje jest przygotowanie do masy. Jakość naszych relacji i naszych spotkań z innymi przygotowanie naszego spotkania z Bogiem. Mszy, Bóg przychodzi do ludzi. Chodzi odnowić swoje przymierze z ludzkością. Odbudować miłości relacje, Jezus stawia na cenę. On daje nam jego życie jest największym darem, robi ludziom.

CO TO JEST OFIARA?

Słowo "ofiara" jest trudne słowo. To przypomina poświęconych ofiar, cierpienia i niedostatku. W dawnych czasach, ludzie zabić dziecko lub innego mężczyznę myśleli cisza zadowolić Boga, oferując mu najbardziej. Biblia powoli oświetla świadomość ludzi. To pomaga zrozumieć, że to nie jest krew i ofiary, że zwierzę, Bogu podobać. Ofiara, która podoba się pożegnanie jest nawrócenie serca. Jezus daje nowe znaczenie słowa "ofiara". Ofiara Jezusa pochodzi z miłości w swoim sercu dla Boga i ludzi.

Daj nam życie, dać sobie jest najlepszym darem, jaki możemy zrobić dla innych. Największym darem od rodziców na dzieci jest oddać życie, aby dać się w swojej pracy, ich pracy, ich trosk, ich czułości. Codziennie darem dla innych jest formą ofiary, że pochodzi z miłości serca.

Jezus daje się całkowicie do Ojca i do ludzi. On oddał swoje życie swobodnie. W skazanie go na śmierć, ludzie myślą życie wyrwać. Nie rozumieli, że Jezus oddał swoje życie całkowicie, zanim jeszcze nie umarł, "Moje życie nie trwa, ale to ja daje ... (Od Jana 10:18). Jezus podziwiał miłości Boga. To właśnie w tej miłości nie znajdzie odwagę oddać się całkowicie.

ZNAK NOWOŚĆ

Jezus oferuje nowy znak, znak posiłku. Przez znaki chleba i wina, Jezus daje się całkowicie kocham, że ludzie mogą żyć życiem Boga. Widzieliśmy w pierwszej części pliku, który reprezentuje cały chleb w życiu mężczyzn. Z postacią chleba i wina, wierzący wchodzi w głęboką podejście Jezusa. Z niego, wchodzą modlitwie adoracji, dziękczynienia i miłości do Ojca.

Tysiąc razy DZIĘKUJEMY!

Msza i słowo słowo Eucharystia mają takie samo znaczenie, pochodzi od łacińskiej Mszy, Eucharystia pochodzi od greckiego. Mówią, radość, wdzięczność, wdzięczność. To znaczy "Dziękuję pożegnanie, dziękuję tysiąc razy, jestem zdumiony twojej miłości ...

Chleb jest znakiem pracy i życia ludzi. Z chlebem Mszy, Bóg z zadowoleniem przyjmuje pracę i życie ludzi. Bóg, życie ludzkie nie ma ceny, to jest to, co jest najbardziej bliskie jego sercu. Na mszy, kiedy komunikujemy, mamy w nas życie Boże, a my wiemy, że Bóg sam pierwszy nas powitał. To jest sens modlitwy Ofiarowania Mszy Msza jest wzajemna akceptacja, intensywny moment miłości między Bogiem a nami.

Historia Jezusa i historia Kościoła jest jedna i ta sama przygoda. Czyńcie to na moją pamiątkę ". Jezus powierzył tę istotną rolę w Kościele. Na każdej Mszy, Jezusa książki dziś jako dzień męki, wielkiej bitwy miłości. Z przyjęciem Eucharystii stajemy się razem ciało Jezusa Chrystusa. Dając w Eucharystii, Jezus daje swoje życie za Kościół i uratować świat.

Modlić się i świętować

Powoli czytać modlitwę ksiądz mówi na Ofiarowania:

Błogosławiony jesteś, Boże wszechświata, Twojej hojności otrzymaliśmy chleb, owoc ziemi i pracy rąk ludzkich, będziemy go przedstawiać, stanie się chlebem życia

Boże, witamy chleb i wino, są oznaki ludzkiej pracy: pracy moich rodziców, moich nauczycieli, moich kolegów .. Przyjmujecie mojej pracy. Przyjmujecie nasze wysiłki na rzecz pojednania i dzielenie

Invtation ZESPÓŁ MODLITWA

Zapalamy małą pilota w pobliżu pięknej chleba, które umieszcza się w środku tabeli. Patrzymy na chleb. Mówimy, nazwy firm, naszych rodziców, naszych bliskich, tych, którzy nas otaczają. Podsumowując, możemy powiedzieć: Bóg, wiemy, że mężczyzna ma prace wiele nagród na twoich oczach.

ZAPROSZENIE DO niedzielnej mszy

Przygotowujemy niedzielnej Mszy św przez napisanie wiersza lub modlitwę na chleb. Każdy człowiek przychodzi na mszę o bochenku, że drzwi do ołtarza w procesji na ofiarowanie. Czytając wiersz lub modlitwę, jesteśmy wokół ołtarza podniesienie nasze pieczywo. Wtedy będziemy je w koszu.

Ojciec, są piękne dłonie, które otwierają się witamy. Ręce ludzi, którzy mają tendencję do komunikowania się. Otwierają się jak podstawki do przechowywania swoje życie.

Dziecko z naszej ziemi, można wycisnąć swoje ręce kawałek chleba. Twoje oczy mu wszystko sprawia, że ​​życie. Widzisz ludzi pracy.

RODZICE ....................

Naszym codziennym życiu

W naszym kraju, chleb jest ładowany z sensu. Jest on otoczony szacunkiem. To niesie ze sobą historię ziarna pszenicy, symbol charakter którym żyjemy. To oznacza pracę ludzi potrzebnych do wygrania, czego potrzeba do życia.

Kwestia młodzieży proponuje zastanowić się nad "wspólnego chleba." Słowo "podział" jest równie ważne jak słowa "chleb". Problem podziału powstaje wszędzie, we wszystkich krajach i między krajami. Jak to jest, że nie jest tak dużo, nędza, głód, ludzie, którzy nie konieczne? Udostępnianie Czy naprawdę istnieje? Chleb jest bardzo podzielony między ludzi? Czy chcemy, aby porozmawiać o tych sprawach z ludźmi, którzy dbają stowarzyszenia udostępniania usługi?

Życie naszych dzieci

Edukacja jest wspólny wysiłek wszystkich czasów. To w rodzinie, szkole, katechizmu. Młodzi ludzie niosą ze sobą wielkie marzenia i wielkie plany mogą być. To szczęście, że to normalne. W tym samym czasie, potrzebują naszej pomocy, by żyć zwykłe rzeczy z życia, uczymy się ich ciężar mały gest, radość z uczestnictwa w życiu codziennym. Wymagają one, że uczymy się znaczenia swoich danych i wspólnego życia.

Zmienia świat, młodzi ludzie chcą i mają rację. Z nich, nie zapomnij, że zmiana dotyczy także naszego życia. Możemy pomóc im udział w związku, że działa tu podziału między ludźmi na mieście i tam, gdzie ludzie nie posiadają potrzeby, aby przetrwać.

DISCOVERY Ewangelii Marka 6:30-44

W przypadku proponowanego przez Ewangelię, Jezus przeniósł się do centrum opuszczonego przez swych przywódców tłumów. Jezus czuje, że tłum musi znać kochany przez Boga, jest głodny Boga. Głód ludzi ma wiele wymiarów, wymiar materialny i duchowy wymiar. Jezus uczy swoich uczniów, że powinniśmy zaniedbywać ani jednego, ani drugiego. Słowa Jezusa do swoich uczniów skierowana jest do wszystkich chrześcijan: "Wy dajcie im jeść .. Dzielenie się jest częścią wiary. Obsługa innych jest niezbędna.

Ale Jezus idzie dalej, daje się, że życie daje panującego nad egoizmu miłości, nienawiści i śmierci. Eucharystia jest znakiem daru Jezusa dla wszystkich ludzi.

SZUKAJ naszych dzieci

Zapis na zmartwychwstanie, "łamania chleba" folder jest konkretne i proste. Salon dzielenie, wierzący może wprowadzić stopniowo do zrozumienia tajemnicy śmierci i zmartwychwstania. Udostępnianie nauki, studenci odkrywają sens wiary, oni wprowadzić dynamizm i rozmach.

Ale nowy świat, świat miłości i dzielenia się nie tylko koniec naszych starań. Nasza praca nie wystarczy, aby zmienić świat. Jezus Chrystus oddał swoje życie za ludzi przyjmuję dar Boży niezbędny. To daje nam Eucharystię. Msza nie jest obowiązkiem, jest to niezbędne dla mężczyzn i świat daje nam miłość.

NASZE ŻYCIE DLA RODZICÓW

- Msza ma miejsce w naszym życiu? Obecnie, jakie są nasze pytania o Mszy?

- Czy możemy pomóc naszym dzieciom iść na mszę w niedzielę?

Widzimy związek między naszym życiem i Mszy? Msza jest wsparcie dla nas?

- Z naszych dzieci, jak to robimy nauki w dzieleniu?

HISTORIA

Kto jest moim bliźnim?

Stary rabin zapytał swoich uczniów, co możemy rozpoznać

gdy noc się kończy, a gdzie zaczyna się dzień.

- Czy to, kiedy łatwo rozpoznawalne z daleka psa owiec

- Nie, mówi rabin.

- Czy to, kiedy możemy wyróżnić datę dłoń drzewa figowego

- Nie, mówi rabin.

- Ale wtedy, kiedy to jest? prosząc uczniów.

Rabin odpowiedział:

- To wtedy, patrząc na twarz każdego człowieka, można rozpoznać brata lub siostrę. Do tego czasu, jest jeszcze ciemno, w swoim sercu.