powrót < Index katechezy < strona Misji


LPADDING=2 CELLSPACING=0>

Świętości wszystkim

Jeśli mamy szansę uwierzyć w Jezusa Chrystusa, dzięki osobie którą ogłosił. Możemy prześledzić "drzewo genealogiczne" wszystkich misjonarzy, że musimy być chrześcijanami, do pierwszych uczniów Jezusa Chrystusa ...

Którzy znają Jezusa Chrystusa przez nas?

Misjonarze opuścił Europę do Ameryki, Afryki i Azji. Ale teraz chrześcijanie (kapłanów, zakonników i świeckich) pochodzą również z Afryki, Azji i Ameryki w Europie: oni też są misjonarze. I możemy być misjonarzami w naszej dzielnicy.

CEL

Aby dowiedzieć się, że jesteśmy powołani do głoszenia Dobrej Nowiny o Jezusie Chrystusie dla wszystkich ludzi, niezależnie od ich rasy czy kultury.

Pomoc dzieciom, z tekstu Mateusza 28, aby uświadomić sobie wezwanie zmartwychwstałego Jezusa do wszystkich swoich uczniów.

SŁOWO BOŻE

Po zmartwychwstaniu,

Jedenastu zaś uczniów udało się do Galilei na górę, tam gdzie Jezus kazał im iść. Gdy go zobaczył, czcili go, ale niektórzy wątpili. Jezus rzekł do nich:

"Cała władza Dana mi jest w niebie i na ziemi.

Idź więc! Wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego;

Uczcie je zachowywać wszystkie polecenia ci dałem. A ja jestem z wami aż do skończenia świata. "

Mateusza 28: 16-20

Dobry koncert

- To, że Chrystus posyła: "Idź ... "

- Prosi ich, aby "czynić uczniami", to znaczy, aby pomóc ludziom, aby uwierzyli w Niego, i że we wszystkich krajach,

- Że wszyscy jesteśmy powołani do poznania i miłości,

- On obiecuje nam swoją obecność, aby pomóc nam kontynuować swoją misję.

Nawiązania połączenia z innych świadków: Abrahama, Mojżesza, Piotra, którzy słuchają

także zaproszenie i obietnicę.

Umożliwić dzieciom dowiedzieć o sposobie życia chrześcijan w innych krajach. To może być sposób dla dzieci, aby odkryć jakiś uniwersalny wymiar Kościoła.

Chrześcijan, którzy mieszkali na wezwanie Chrystusa: "Będziecie moimi świadkami aż po krańce ziemi" odwołania z obietnicą: "Otrzymacie moc Ducha Świętego.

Dzieci były w stanie usłyszeć dla siebie wezwanie Jezusa: Idź, uczyć ... "? Ma on świadomość chrześcijan innych narodowości?

PRZECZYTAJ I ZROZUMIEĆ

Mateusza 28, 16-20

1. SKŁAD TEKSTU

Historia przedstawia tekst zawiera wygląd zmartwychwstałego Jezusa (w. 16-1 7), a następnie misji wysyłającego (w. 18-20). Słowo "uczeń" odnosi się do pierwszej jedenastki, którzy poszli za Jezusem przed Wielkanocą, a tych, którzy się z wszystkich narodów i całej historii ludzkości (w. 1 6 i 19). 4 oferty pracy "każdy / all" podkreślają charakter uniwersalności (w. 18. 19. 20).

2. Czego pragnie przejąć TEKST

) opowieść o początku jest zredukowane do minimum, "gdy go zobaczył." Jedenastu zaś uczniów są dzielone między wiarą "upadli" i wątpliwości (w. 1 7). W przeciwieństwie do innych opowieści o objawieniach, Jezus nie robi nic, aby być uznane i przezwyciężenia tych wątpliwości (por. Łk 24, Jana 20 30-32-37-43, 20-27). Rozpoznanie sceny jest ignorowany. Musimy zapytać, dlaczego.

b) W swoim oświadczeniu, zmartwychwstały Jezus zaczyna od stwierdzenia, że ​​Bóg dał mu "wszelką moc" musi przywrócić Boga jako podmiotu czasownika "dać", "dano" przez Boga (zob. rozdział 6 książki . 1 CM, o Marka 2, 1-12) przed Wielkanocą, Jezus już miał prawo do wypowiadania się i działania z władzy (Mt 7, 29, 9, 6), mógł powiedzieć: "To ja . opowiedziana przez mojego Ojca "(11, 27) przez powstanie, ta moc jest teraz powszechne. moment" niebo i ziemia "odnosi się do całego świata (Mt 5, 18, 24, 35) W przeciwieństwie do Jezusa 'przed Wielkanocą, która ograniczyła swoją misję i że z jego uczniów do ludu Izraela (Mt 10, 5-6, 1 maja, 24), Zmartwychwstały Pan posyła swych uczniów, by "wszystkie narody", "do końca czas. "Oznacza to, że oświadczenie nie jest skierowane tylko do jedenastu uczniów obecnych, ale wszyscy uczniowie Jego Kościoła. To właśnie do nich, że wierzą, Matthew.

c) Jezus nie wysyłać swoim uczniom Ewangelię, jak Mark 1, 6, 1, 5, lub głosić nawrócenie i odpuszczenie grzechów, jak w Łk 24, 47.Il wysyła "nauczajcie". Jak można stać się uczniem Jezusa zmartwychwstałego? Stając się uczniem Jezusa przed Wielkanocą, jak jedenastu uczniów. Do tego musimy nauczyć się zachować wszystkie przykazania Jezusa, to znaczy, wszystkie nauki Jezusa, że ​​Matthew spotkali pięć długich przemówień w swojej Ewangelii (rozdziały 5-7, 10, 13, 18 i 24 - 25). Przesłanie Jezusa w Palestynie są wysłuchiwane i słuchał się uczniem Zmartwychwstałego.

d) Matthew nie innowacji, gdy dotyczy polecenia Jezusa chrzcili uczniów, ale to tylko wysłać do nas formuły chrzcielnej Kościoła: "w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego ". Gdzie indziej pisarze Nowego Testamentu są zadowoleni mówić o chrzcie podanej w imię Jezusa.

e) Jezus zapewnia swoich wysłanników Jego obecność i pomoc w ich zadanie czynienia uczniami. Obietnica ta nie jest tylko jedenaście obecni tego dnia, ale wszyscy uczniowie przychodzą wysyłane do kolei nauczajcie: "Ja jestem z wami aż do skończenia świata."

f) W związku z tym dla chrześcijan w swojej społeczności i tych, z Kościołem powszechnym, w czasie i przestrzeni, jak informuje Mateusza, że ​​ostatnia scena z jego Ewangelii są uczniami Jezusa Zmartwychwstałego one są, jak jedenastu uczniów ziemskiego Jezusa, zobowiązany do posłuszeństwa wszystko Dowodził w jego nauczaniu, są one dzielone między wiarą i wątpliwości uczniów, podobnie jak jedenaście <Mt 14, 31; 28, 17), ale nie dla nich, aby Zmartwychwstały jest rozpoznawanie sceny w powszechnej misji powierzonej im się znaleźć, że Jezus otrzymał od Boga "wszelką moc" na świecie są uczniowie, którzy będą realizowane w misji apostolskiej, obietnica Boga przez Mateusza przypomniał na początku swej Ewangelii: Oto Panna pocznie i porodzi Syna, któremu nadasz imię Emmanuel, co oznacza, "Bóg z nami" (1, 23), ponieważ Jezus Zmartwychwstały jest Emmanuel, Syn Boży z nich: "Ja jestem z wami."

SŁOWO BOŻE

Tutaj w Ewangelii Mateusza, jednego z przypowieści Jezusa

Pozostawiając tłumy, wrócił do domu.

Uczniowie rzekli do nich: "Królestwo niebieskie podobne jest do skarbu ukrytego w roli. Człowiek, który odkrył cache ponownie. W jego radością idzie i sprzedaje wszystko, co ma, i kupuje to pole. "Matthew 13 44

1. Co to jest ten człowiek? Dlaczego? Co o tym sądzisz? Weź czasowniki przeciwne. Co Jezus chce nam zrozumieć tę przypowieść?

2. Co zdanie to "królestwo niebieskie oznacza?

3. Czy ta przypowieść pomaga zrozumieć życie Benedykta? Co było dla niego bardzo ważne? , Co pokazuje, że Benedykt żył jako świadek zmartwychwstałego Jezusa?

Cenię, Panie, zamknąłem klucz tak, że nikt nie dotyka to są moje "skarby rzeczy."

Ale mam też inne skarby są bardziej cenne dla mnie, że dużo, dużo pieniędzy, tam te skarby, nikt nie może ich zobaczyć, ale oni mnie śpiewać czasami szczęście jest przyjaźń chłopiec czy dziewczynka, to jest miłość mama, tata, babcia ...

W moich skarbów, Panie Jezu, ty masz stronę?

Twoja przyjaźń jest dla mnie to skarb, coś, do których chciałbym bardzo silny? I jeśli twoja przyjaźń była moim największym skarby ... tak naprawdę, ja mieszkam w Sojuszu.

W świecie, gdzie wszystko porusza wielu chrześcijan żyć i świadczyć o Nowym Przymierzu

Nie zawsze jest wśród nas świętych.

Gdy ktoś widział Sojuszu, gdy ktoś stawia Boga w swoim życiu, to widać. Jezus Chrystus objawił nam, jego uczniowie pokazali nam, i innym też w historii chrześcijaństwa wieków zawsze widzą ... Jesteśmy w stanie rozpoznać wokół nas. Aby pomóc nam to zrobić, będziemy zakończyć drogę w towarzystwie uczniów Chrystusa z wizytą do niektórych współczesnych.

Pierwszy, młody (zmarł w 24 lat) callo Marcel, żył w bardzo trudnym okresie II wojny światowej 1939/45. Jego wierność Jezusa Chrystusa doprowadziła do śmierci miłości do braci.

Marcel wziął na poważnie to, co Jezus powiedział i co zrobił "kto straci swe życie wygra." Może przyjąć naszą kolej stracić nasze, przynajmniej trochę ...

CEL

W pierwszej części tego rozdziału: odkryć dziś wielu chrześcijan żyje w Nowym Przymierzu. Są świadkami w różny sposób, odkrywamy, że naśladować Jezusa Chrystusa może nas doprowadzić do cierpieć pozostanie mu wierna i miłości dla innych.

W Ewangelii Mateusza Jezus mówi nam,

· Co sprawia, że ​​jego szczęście żyć dla Boga, swego Ojca, a dla innych,

· Wszystkie proponowane tych, którzy zgadzają się, aby podążać ścieżką

- Jego obietnica Jeśli żyjemy w Sojuszu: "Ty będzie zadowolony.

Pomóc dzieciom odkryć od chrześcijan świeckich, kapłanów, zakonników wiedzą, że żyją w przymierzu z Jezusem Chrystusem jest drogą do szczęścia.

· Dzieci odkryły, że naśladować Jezusa Chrystusa daje radość?

I nas samych? Ta podróż z dziećmi Zrobił dla nas szczęśliwy? Co?

PRZECZYTAJ I ZROZUMIEĆ

Mt 5, 1-12

1. SKŁAD TEKSTU

Mowy Jezusa jest przerywane 9 "Happy", które rozpoczynają zdania. Pierwszy 8 zaangażować ludzi powoływanych do trzeciej osobie liczby mnogiej: "Błogosławieni, którzy się." Ten zestaw stanowi całość oprawione przez wyrażenie "królestwo niebieskie należy do nich" <p. 3 i 10). Dziewiąty szczęśliwy "jest dla ludzi, powołanych do drugiej osoby liczby mnogiej:" Błogosławiony jesteś ". Jest podłączony do poprzedniego czasownika prześladują odzysku (w. 10 "i 11).

2. Czego pragnie przejąć TEKST

a) pierwszy z pięciu długich przemówień Jezusa w Ewangelii Mateusza rozpoczyna się wezwaniem do szczęścia i radości: "Wszystkiego najlepszego z okazji ... Raduj się cieszyć. " Połączenie ustawia ton głoszenie Jezusa jest Dobra Nowina o radości Królestwa.

b) Królestwo niebieskie podobne jest do Królestwa i Królestwa Bożego (por. uwagi poczynione na temat Mateusza 03 styczeń 44). Radość znajduje swoje źródło w inicjatywie Boga, który przez Jezusa zbliża ludzi do miłości i zapisać. "Ubogich w duchu" i "tych, którzy cierpią prześladowanie dla sprawiedliwości są szczęśliwi, ponieważ nie zgłosili oni tę boską inicjatywę. Ale musimy również przywrócić Boga jako podmiot czasowników pasywne innych błogosławieństw: słodka wola Boga, ziemi obiecanej, Bóg pocieszyć tych, którzy się smucą, i zaspokoić tych, którzy łakną i pragną sprawiedliwości, będzie zmiłuj się, że będzie zobacz, nazwał jego syn, którzy wprowadzają pokój. Gra między czasownikami w obecny "Królestwo jest ich - i przyszłe czasowniki" dostać, będą pocieszeni ... "Wskazuje, że radość i szczęście obiecuje rzeczywistość obecna, gwarancja realizacji w przyszłości.

c) Ci, którzy są szczęśliwi są zgłaszane ze względu na ich wewnętrzną postawę, jak pokazano na odzyskanie słowo "serce", "ubogich w duchu", "Czyste serca", a nawet "miłosierny" (utworzony w nędzy francuskiego słowa " "i" serce "tych, którzy biorą do serca niedolę innych.) W Biblii serce nie jest siedzibą uczuć (to łono), ale projekty i decyzje wolnego człowieka. Bądź biedne serce, mieć czyste serce, otwarte na niedolę innych, serca, więc nie wynikają z wrodzonych cech w osobie, ale decyzja woli wolnego i drogiego wyboru. Staje biedne serce.

d) Mówi się, że to wewnętrzna postawa jest wynikiem zaangażowania całego człowieka, w wyniku czynu. Ty naprawdę spokój w sobie i wokół siebie, aby stać się człowiekiem pojednania naprawdę być prześladowanie dla sprawiedliwości, aby dostosować się do królestwa Bożego, nie będzie pełen siebie, mieć słabe serce i dostępne Królestwo Boga odrzucają przemoc we wszystkich jej formach, aby otrzymać dar ziemi obiecanej wolności musi zapłakał z tymi, którzy płaczą, aby poczuć komfort Boga do kompromisu na rzecz sprawiedliwości i zachować w wydrążony tło, tak, gdy widzisz naruszone, że Bóg spełnia nam własnej prawości, walczył fizyczne, moralne i duchowe cierpienia tych, których spotykamy, aby odkryć, że Bóg przebacza nasze nieszczęście, że umył deformacje serca i ciemność, które tak często zakładamy na świecie, az drugiej, aby zobaczyć Boga w nich, i jeden dzień twarzą w twarz. Radość i szczęście w Królestwie, że Jezus głosi, jest wymóg, wezwanie do działania, wraz z obietnicą.

e) nie jest możliwe, aby iść tą drogą szczęścia, jak opisane przez Jezusa, bez spotkania z nim. Ponieważ jest to "biedne serce", to jest "cichy i pokorny sercem" (Mt 11, 29), "pragnie miłosierdzia" <Mateusza 9, 13), "jest on przenoszony z litości przed tłumów" ( Mt 9, 36), jest człowiekiem pojednania (Mt 9, 2-6), to taki, który widzi działanie Boga w wierze setnika i Kananejki (Mt 8, 10-12 15 28), to "prześladowanie", który kończy się na krzyżu (Mt 26, 63-68). Należy podkreślić, że ostatnia "szczęśliwa, jeśli obraził, oczerniany, Mnie prześladowali" błogość. Przejście do drugiej osoby liczby mnogiej wskazuje, że Jezus mówi do uczniów, a nie tłumu (w. 1). Ale "ze względu na mnie" odbija się na pozostałych ośmiu błogosławieństw: Ci, którzy tą drogą będzie zrobić, aby naśladować Jezusa, wiedzą, szczęście i radość on sam znany i "nagroda" w "niebo", czyli do Boga, będzie od nich usłyszeć: "Wejdź do radości twego Pana" (Mt 25, 21-23).

Teresa z Lisieux

Teresa urodziła się w Alençon w 1873 roku. Była najmłodszym z pięciu dziewcząt.

Bardzo młody, Teresa weszła do Karmelu. Kochała słowo Ewangelii Jeśli nie staniecie jak dzieci, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego. Teresa odkryła skarb miłości Boga do nas. Żyła w całkowitej ufności w Bogu. Modliła się dużo, zwłaszcza dla misjonarzy i więźniów. W jego modlitwie, powiedziała: "Mój Boże, chcę to, co chcesz. "Zmarła w i 897.

Franciszek z Asyżu

Franciszek urodził się w Asyżu w 1181. Był synem zamożnego kupca szmatką, Francis Bernadone. Lubił się bawić i marzył o wyczynach. Postanowił zostawić wszystko, by pójść za Chrystusem. Żył bardzo słaba, chodzenie boso.

Miał bardzo prostą sukienkę, pocałował trędowatych. Zapowiedział całą radość, pokój. Modlił się dużo. Kontemplował naturę. Skomponował hymn chwalić Boga z wszystkich istot "Chwała Tobie, Panie ...

Karol de Foucauld

On urodził się w 1858 roku. Oficer stał explorer Maroko. Od kilku lat już nie wierzył w Boga. Następnie, w kontakcie z muzułmanami, którzy podziwiają wielkość Boga, był wstrząśnięty. Później napisał: "Jak tylko wierzył był Bóg, zrozumiałem, że muszę żyć dla niego. Ksiądz w wieku 43, udał się do południowej Algierii. Został pustelnikiem w środku Tuaregów. Modlił się dużo i studiował Biblię. Uzdrawiał chorych, z zadowoleniem ubogich, potępił niewolnictwo. Jego pustelni był otwarty dla wszystkich: chrześcijan i muzułmanów. W dniu 1 grudnia 1916, został zamordowany w drzwiach jego pustelni.

Mężczyźni i kobiety zająć dużo czasu, aby pozwolić Bogu i modlić się za wszystkich ludzi, swoich braci. Są mnisi, zakonnice. Przypominają nam, że Bóg musi mieć ważne miejsce w naszym życiu.

My również jesteśmy powołani, aby dać miejsce dla Boga w naszym życiu.

Dziękuję Panu za wszystko, co dowiedzieliśmy się w tym tygodniu w szkole było świetnie Mistrz wyjaśnił rolę słońca w przyrodzie, nigdy bym nie przypuszczał ...

Panie, jak Ty jesteś miłosierny!

Jesteśmy dumni, że jesteś naszym Bogiem.

Dałeś nam życie,

I powiedzieć dziękuję.

Świat, jesteś twórcą,

I dokonać panowanie szczęście.

Dziękuję Ci, Panie, za radość z gry w piłkę nożną.

Chciałbym być opiekun muszę trenować ... Ale to, co jest ładne, dogadać się na dośrodkowanie, ale to przechodzi.

Dlaczego psuje wszystko w naturze? Nadal jest piękny las i to jest przydatne, i wiele zwierząt, które tam mieszkają. Tak, Panie, musimy coś zrobić, aby zrozumieć i nie ogień.

Dziękujemy Ci, Boże, nasz Ojcze, za to, że powołał nas do życia. Nigdy nie zostawi nas w spokoju, można manifestować swoją obecność nieustannie.

W czasach starożytnych, można kierować się lud, Izraela, przez pustyni. Dzisiaj, towarzyszy Kościołowi, dając mu moc swojego Ducha. Twój Syn otwiera drogę, która doprowadzi nas z tego życia do radości życia wiecznego.

Skarbowe o pokój, Boże, JEZUSA CHRYSTUSA

Skarb z pokoju, Bóg Jezusa Chrystusa,

Skarb życia, źródłem radości,

Błogosławiony, który cię odbiera to,

Ukryty skarb, drogocenna perła,

1 - W ciszy pustyni i zasięgnąć swój sekret, jak

Ich noce rozbrzmiewają uwielbienia Twego Słowa podnosi.

Błogosławiony jesteś na tych strażników w domu chrzest

2 - W obliczu ich bracia widzą Jezusa Twój Ukochany, nauczysz się ich prawdziwą mądrość, są odbiciem twojej dobroci. Błogosławiony jesteś na tych zapaśników, że miłość jest zwolniony

3 - Do góry światła są prowadzone przez Ducha. Krok po kroku w swoim Piśmie modlitwy prowadzi. Błogosławiony jesteś na tych pieszych na drodze, która świeci Day.

(Claude Bernard)

Wincentego a Paulo

Wincenty urodził się w Pouy w Landes, w 1581 skromny rodzinie chłopskiej. W 1612 roku został powołany na kapłana w Clichy-sur-Seine. Vincent de Paul, nazwany Vincent, poświęcił swoje życie Bogu w służbie ubogim: skazańcy, żebracy, wieku, chorych, porzuconych dzieci. Do tego, poprosił Louise i inni pomagają. Będą się nazywać później: Siostry św Wincentego a Paulo.

SIOSTRA ROSALIE

W Paryżu, w dzielnicy City of Mouffetard, wszyscy wiedzieli, siostra Rosalie, Siostry Miłosierdzia św Wincentego a Paulo.

Z zadowoleniem wszystkie nieszczęścia tej dzielnicy są bez środków do życia, chory ...

W sumie, powiedziała: "Co mogę dla ciebie zrobić? "Po rewolucji 1830 roku, która od 1848 r. Siostra Rozalia obsługiwane ludności, który wychodził z wojska. Prefekt, który chciał zatrzymać, powiedziała: "Pan prefekt, jestem córką Miłosierdzia. Pomagam niefortunne gdziekolwiek spotkanie, po prostu staramy się robić dobre do nich bez ich osądzania.

Jeanne Jugan

25 października 1792 w Cancale, w biednej rodzinie rybaka, urodził Jeanne Jugan. To była rewolucja i nieszczęście dla wielu rodzin. Jeanne była gospodyni, asystent kucharza i pielęgniarka. Odwiedziła chorych, pomoc ubogim.

W 1839 roku spotkała staruszkę, przyniosła go do domu i dał mu jego własne łóżko. Z zadowoleniem innych starych bezdomny żebranie na ulicach. Stopniowo inne kobiety postanowił żyć jak Jeanne, dziś są one znane jako "małych sióstr ubogich.

Jeanne Jugan rzekł do nich: "Bądź dobry zwłaszcza z chorymi, osobami starszymi.

ANTOINE Chevrier

Lyon kapłan urodził się w 1826 roku.

Przód z Dzieciątkiem Jezus w żłobie, Antoine podjął decyzję, aby zobowiązać się do życia w ubóstwie z powodu Jezusa. Wyraził zadowolenie dzieci, młodzież z zaniedbanych dzielnic Lyonu. Powiedział: "Musimy iść do wszystkich tych, którzy cierpią. "Trenował księży i ​​sióstr zakonnych w służbie najuboższym. Zafascynowany Ewangelii, powiedział: "Czytaj Ewangelię, wszystko tam jest.

Fryderyk Ozanam

W 1830 roku, profesor na Sorbonie w Paryżu, starał się żyć swoją wiarę w jego słowa i Jego czyny. Zachęca w tym czasie przez siostrę Rosalie, powiedział: "Miłość nie wystarczy, że leczy rany, ale również działać na rzecz sprawiedliwości, aby uniknąć tych nieszczęść w społeczeństwie. Zorganizował grupy chrześcijan, aby odwiedzić ludzi w spokoju, zapomniane i dać im nadzieję. Grupy te są dziś jak grzyby po deszczu Towarzystwa Świętego Wincentego a Paulo.