LPADDING=2 CELLSPACING=0>
Świętości wszystkim
Jeśli mamy szansę uwierzyć w Jezusa Chrystusa, dzięki osobie
którą ogłosił. Możemy prześledzić "drzewo genealogiczne"
wszystkich misjonarzy, że musimy być chrześcijanami, do pierwszych
uczniów Jezusa Chrystusa ...
Którzy znają Jezusa Chrystusa przez nas?
Misjonarze opuścił Europę do Ameryki, Afryki i Azji. Ale teraz
chrześcijanie (kapłanów, zakonników i świeckich)
pochodzą również z Afryki, Azji i Ameryki w Europie: oni też
są misjonarze. I możemy być misjonarzami w naszej dzielnicy.
CEL
Aby dowiedzieć się, że jesteśmy powołani do głoszenia Dobrej
Nowiny o Jezusie Chrystusie dla wszystkich ludzi, niezależnie od ich
rasy czy kultury.
Pomoc dzieciom, z tekstu Mateusza 28, aby uświadomić sobie
wezwanie zmartwychwstałego Jezusa do wszystkich swoich uczniów.
SŁOWO BOŻE
Po zmartwychwstaniu,
Jedenastu zaś uczniów udało się do Galilei na górę,
tam gdzie Jezus kazał im iść. Gdy go zobaczył, czcili go, ale
niektórzy wątpili. Jezus rzekł do nich:
"Cała władza Dana mi jest w niebie i na ziemi.
Idź więc! Wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i
Syna i Ducha Świętego;
Uczcie je zachowywać wszystkie polecenia ci dałem. A ja jestem
z wami aż do skończenia świata. "
Mateusza 28: 16-20
Dobry koncert
- To, że Chrystus posyła: "Idź ... "
- Prosi ich, aby "czynić uczniami", to znaczy, aby
pomóc ludziom, aby uwierzyli w Niego, i że we wszystkich
krajach,
- Że wszyscy jesteśmy powołani do poznania i miłości,
- On obiecuje nam swoją obecność, aby pomóc nam
kontynuować swoją misję.
Nawiązania połączenia z innych świadków: Abrahama,
Mojżesza, Piotra, którzy słuchają
także zaproszenie i obietnicę.
Umożliwić dzieciom dowiedzieć o sposobie życia chrześcijan w
innych krajach. To może być sposób dla dzieci, aby odkryć
jakiś uniwersalny wymiar Kościoła.
Chrześcijan, którzy mieszkali na wezwanie Chrystusa:
"Będziecie moimi świadkami aż po krańce ziemi" odwołania z
obietnicą: "Otrzymacie moc Ducha Świętego.
Dzieci były w stanie usłyszeć dla siebie wezwanie Jezusa: Idź,
uczyć ... "? Ma on świadomość chrześcijan innych narodowości?
PRZECZYTAJ I ZROZUMIEĆ
Mateusza 28, 16-20
1. SKŁAD TEKSTU
Historia przedstawia tekst zawiera wygląd zmartwychwstałego
Jezusa (w. 16-1 7), a następnie misji wysyłającego (w. 18-20). Słowo
"uczeń" odnosi się do pierwszej jedenastki, którzy
poszli za Jezusem przed Wielkanocą, a tych, którzy się z
wszystkich narodów i całej historii ludzkości (w. 1 6 i 19). 4
oferty pracy "każdy / all" podkreślają charakter
uniwersalności (w. 18. 19. 20).
2. Czego pragnie przejąć TEKST
) opowieść o początku jest zredukowane do minimum, "gdy go
zobaczył." Jedenastu zaś uczniów są dzielone między wiarą
"upadli" i wątpliwości (w. 1 7). W przeciwieństwie do
innych opowieści o objawieniach, Jezus nie robi nic, aby być uznane i
przezwyciężenia tych wątpliwości (por. Łk 24, Jana 20 30-32-37-43,
20-27). Rozpoznanie sceny jest ignorowany. Musimy zapytać, dlaczego.
b) W swoim oświadczeniu, zmartwychwstały Jezus zaczyna od
stwierdzenia, że Bóg dał mu "wszelką moc"
musi przywrócić Boga jako podmiotu czasownika "dać",
"dano" przez Boga (zob. rozdział 6 książki . 1 CM, o Marka
2, 1-12) przed Wielkanocą, Jezus już miał prawo do wypowiadania się i
działania z władzy (Mt 7, 29, 9, 6), mógł powiedzieć: "To
ja . opowiedziana przez mojego Ojca "(11, 27) przez powstanie,
ta moc jest teraz powszechne. moment" niebo i ziemia "odnosi
się do całego świata (Mt 5, 18, 24, 35) W przeciwieństwie do Jezusa
'przed Wielkanocą, która ograniczyła swoją misję i że z jego
uczniów do ludu Izraela (Mt 10, 5-6, 1 maja, 24),
Zmartwychwstały Pan posyła swych uczniów, by "wszystkie
narody", "do końca czas. "Oznacza to, że oświadczenie
nie jest skierowane tylko do jedenastu uczniów obecnych, ale
wszyscy uczniowie Jego Kościoła. To właśnie do nich, że wierzą,
Matthew.
c) Jezus nie wysyłać swoim uczniom Ewangelię, jak Mark 1, 6, 1,
5, lub głosić nawrócenie i odpuszczenie grzechów, jak w
Łk 24, 47.Il wysyła "nauczajcie". Jak można stać się
uczniem Jezusa zmartwychwstałego? Stając się uczniem Jezusa przed
Wielkanocą, jak jedenastu uczniów. Do tego musimy nauczyć się
zachować wszystkie przykazania Jezusa, to znaczy, wszystkie nauki
Jezusa, że Matthew spotkali pięć długich przemówień
w swojej Ewangelii (rozdziały 5-7, 10, 13, 18 i 24 - 25). Przesłanie
Jezusa w Palestynie są wysłuchiwane i słuchał się uczniem
Zmartwychwstałego.
d) Matthew nie innowacji, gdy dotyczy polecenia Jezusa chrzcili
uczniów, ale to tylko wysłać do nas formuły chrzcielnej
Kościoła: "w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego ". Gdzie
indziej pisarze Nowego Testamentu są zadowoleni mówić o
chrzcie podanej w imię Jezusa.
e) Jezus zapewnia swoich wysłanników Jego obecność i
pomoc w ich zadanie czynienia uczniami. Obietnica ta nie jest tylko
jedenaście obecni tego dnia, ale wszyscy uczniowie przychodzą
wysyłane do kolei nauczajcie: "Ja jestem z wami aż do skończenia
świata."
f) W związku z tym dla chrześcijan w swojej społeczności i
tych, z Kościołem powszechnym, w czasie i przestrzeni, jak informuje
Mateusza, że ostatnia scena z jego Ewangelii są
uczniami Jezusa Zmartwychwstałego one są, jak jedenastu uczniów
ziemskiego Jezusa, zobowiązany do posłuszeństwa wszystko Dowodził w
jego nauczaniu, są one dzielone między wiarą i wątpliwości uczniów,
podobnie jak jedenaście <Mt 14, 31; 28, 17), ale nie dla nich, aby
Zmartwychwstały jest rozpoznawanie sceny w powszechnej misji
powierzonej im się znaleźć, że Jezus otrzymał od Boga "wszelką
moc" na świecie są uczniowie, którzy będą realizowane w
misji apostolskiej, obietnica Boga przez Mateusza przypomniał na
początku swej Ewangelii: Oto Panna pocznie i porodzi Syna, któremu
nadasz imię Emmanuel, co oznacza, "Bóg z nami" (1,
23), ponieważ Jezus Zmartwychwstały jest Emmanuel, Syn Boży z nich:
"Ja jestem z wami."
SŁOWO BOŻE
Tutaj w Ewangelii Mateusza, jednego z przypowieści Jezusa
Pozostawiając tłumy, wrócił do domu.
Uczniowie rzekli do nich: "Królestwo niebieskie
podobne jest do skarbu ukrytego w roli. Człowiek, który odkrył
cache ponownie. W jego radością idzie i sprzedaje wszystko, co ma, i
kupuje to pole. "Matthew 13 44
1. Co to jest ten człowiek? Dlaczego? Co o tym sądzisz? Weź
czasowniki przeciwne. Co Jezus chce nam zrozumieć tę przypowieść?
2. Co zdanie to "królestwo niebieskie oznacza?
3. Czy ta przypowieść pomaga zrozumieć życie Benedykta? Co było
dla niego bardzo ważne? , Co pokazuje, że Benedykt żył jako świadek
zmartwychwstałego Jezusa?
Cenię, Panie, zamknąłem klucz tak, że nikt nie dotyka to są
moje "skarby rzeczy."
Ale mam też inne skarby są bardziej cenne dla mnie, że dużo,
dużo pieniędzy, tam te skarby, nikt nie może ich zobaczyć, ale oni
mnie śpiewać czasami szczęście jest przyjaźń chłopiec czy
dziewczynka, to jest miłość mama, tata, babcia ...
W moich skarbów, Panie Jezu, ty masz stronę?
Twoja przyjaźń jest dla mnie to skarb, coś, do których
chciałbym bardzo silny? I jeśli twoja przyjaźń była moim największym
skarby ... tak naprawdę, ja mieszkam w Sojuszu.
W świecie, gdzie wszystko porusza wielu chrześcijan żyć i
świadczyć o Nowym Przymierzu
Nie zawsze jest wśród nas świętych.
Gdy ktoś widział Sojuszu, gdy ktoś stawia Boga w swoim życiu,
to widać. Jezus Chrystus objawił nam, jego uczniowie pokazali nam, i
innym też w historii chrześcijaństwa wieków zawsze widzą ...
Jesteśmy w stanie rozpoznać wokół nas. Aby pomóc nam to
zrobić, będziemy zakończyć drogę w towarzystwie uczniów
Chrystusa z wizytą do niektórych współczesnych.
Pierwszy, młody (zmarł w 24 lat) callo Marcel, żył w bardzo
trudnym okresie II wojny światowej 1939/45. Jego wierność Jezusa
Chrystusa doprowadziła do śmierci miłości do braci.
Marcel wziął na poważnie to, co Jezus powiedział i co zrobił
"kto straci swe życie wygra." Może przyjąć naszą kolej
stracić nasze, przynajmniej trochę ...
CEL
W pierwszej części tego rozdziału: odkryć dziś wielu
chrześcijan żyje w Nowym Przymierzu. Są świadkami w różny
sposób, odkrywamy, że naśladować Jezusa Chrystusa może nas
doprowadzić do cierpieć pozostanie mu wierna i miłości dla innych.
W Ewangelii Mateusza Jezus mówi nam,
· Co sprawia, że jego szczęście żyć dla
Boga, swego Ojca, a dla innych,
· Wszystkie proponowane tych, którzy zgadzają
się, aby podążać ścieżką
- Jego obietnica Jeśli żyjemy w Sojuszu: "Ty będzie
zadowolony.
Pomóc dzieciom odkryć od chrześcijan świeckich,
kapłanów, zakonników wiedzą, że żyją w przymierzu z
Jezusem Chrystusem jest drogą do szczęścia.
· Dzieci odkryły, że naśladować Jezusa Chrystusa daje
radość?
I nas samych? Ta podróż z dziećmi Zrobił dla nas
szczęśliwy? Co?
PRZECZYTAJ I ZROZUMIEĆ
Mt 5, 1-12
1. SKŁAD TEKSTU
Mowy Jezusa jest przerywane 9 "Happy", które
rozpoczynają zdania. Pierwszy 8 zaangażować ludzi powoływanych do
trzeciej osobie liczby mnogiej: "Błogosławieni, którzy
się." Ten zestaw stanowi całość oprawione przez wyrażenie
"królestwo niebieskie należy do nich" <p. 3 i
10). Dziewiąty szczęśliwy "jest dla ludzi, powołanych do drugiej
osoby liczby mnogiej:" Błogosławiony jesteś ". Jest
podłączony do poprzedniego czasownika prześladują odzysku (w. 10 "i
11).
2. Czego pragnie przejąć TEKST
a) pierwszy z pięciu długich przemówień Jezusa w
Ewangelii Mateusza rozpoczyna się wezwaniem do szczęścia i radości:
"Wszystkiego najlepszego z okazji ... Raduj się cieszyć. "
Połączenie ustawia ton głoszenie Jezusa jest Dobra Nowina o radości
Królestwa.
b) Królestwo niebieskie podobne jest do Królestwa
i Królestwa Bożego (por. uwagi poczynione na temat Mateusza 03
styczeń 44). Radość znajduje swoje źródło w inicjatywie Boga,
który przez Jezusa zbliża ludzi do miłości i zapisać. "Ubogich
w duchu" i "tych, którzy cierpią prześladowanie dla
sprawiedliwości są szczęśliwi, ponieważ nie zgłosili oni tę boską
inicjatywę. Ale musimy również przywrócić Boga jako
podmiot czasowników pasywne innych błogosławieństw: słodka
wola Boga, ziemi obiecanej, Bóg pocieszyć tych, którzy
się smucą, i zaspokoić tych, którzy łakną i pragną
sprawiedliwości, będzie zmiłuj się, że będzie zobacz, nazwał jego
syn, którzy wprowadzają pokój. Gra między czasownikami
w obecny "Królestwo jest ich - i przyszłe czasowniki"
dostać, będą pocieszeni ... "Wskazuje, że radość i szczęście
obiecuje rzeczywistość obecna, gwarancja realizacji w przyszłości.
c) Ci, którzy są szczęśliwi są zgłaszane ze względu na
ich wewnętrzną postawę, jak pokazano na odzyskanie słowo "serce",
"ubogich w duchu", "Czyste serca", a nawet
"miłosierny" (utworzony w nędzy francuskiego słowa "
"i" serce "tych, którzy biorą do serca niedolę
innych.) W Biblii serce nie jest siedzibą uczuć (to łono), ale
projekty i decyzje wolnego człowieka. Bądź biedne serce, mieć czyste
serce, otwarte na niedolę innych, serca, więc nie wynikają z
wrodzonych cech w osobie, ale decyzja woli wolnego i drogiego wyboru.
Staje biedne serce.
d) Mówi się, że to wewnętrzna postawa jest wynikiem
zaangażowania całego człowieka, w wyniku czynu. Ty naprawdę spokój
w sobie i wokół siebie, aby stać się człowiekiem pojednania
naprawdę być prześladowanie dla sprawiedliwości, aby dostosować się
do królestwa Bożego, nie będzie pełen siebie, mieć słabe serce
i dostępne Królestwo Boga odrzucają przemoc we wszystkich jej
formach, aby otrzymać dar ziemi obiecanej wolności musi zapłakał z
tymi, którzy płaczą, aby poczuć komfort Boga do kompromisu na
rzecz sprawiedliwości i zachować w wydrążony tło, tak, gdy widzisz
naruszone, że Bóg spełnia nam własnej prawości, walczył
fizyczne, moralne i duchowe cierpienia tych, których
spotykamy, aby odkryć, że Bóg przebacza nasze nieszczęście, że
umył deformacje serca i ciemność, które tak często zakładamy
na świecie, az drugiej, aby zobaczyć Boga w nich, i jeden dzień
twarzą w twarz. Radość i szczęście w Królestwie, że Jezus
głosi, jest wymóg, wezwanie do działania, wraz z obietnicą.
e) nie jest możliwe, aby iść tą drogą szczęścia, jak opisane
przez Jezusa, bez spotkania z nim. Ponieważ jest to "biedne
serce", to jest "cichy i pokorny sercem" (Mt 11, 29),
"pragnie miłosierdzia" <Mateusza 9, 13), "jest on
przenoszony z litości przed tłumów" ( Mt 9, 36), jest
człowiekiem pojednania (Mt 9, 2-6), to taki, który widzi
działanie Boga w wierze setnika i Kananejki (Mt 8, 10-12 15 28), to
"prześladowanie", który kończy się na krzyżu (Mt 26,
63-68). Należy podkreślić, że ostatnia "szczęśliwa, jeśli
obraził, oczerniany, Mnie prześladowali" błogość. Przejście do
drugiej osoby liczby mnogiej wskazuje, że Jezus mówi do
uczniów, a nie tłumu (w. 1). Ale "ze względu na mnie"
odbija się na pozostałych ośmiu błogosławieństw: Ci, którzy tą
drogą będzie zrobić, aby naśladować Jezusa, wiedzą, szczęście i
radość on sam znany i "nagroda" w "niebo", czyli
do Boga, będzie od nich usłyszeć: "Wejdź do radości twego Pana"
(Mt 25, 21-23).
Teresa z Lisieux
Teresa urodziła się w Alençon w 1873 roku. Była
najmłodszym z pięciu dziewcząt.
Bardzo młody, Teresa weszła do Karmelu. Kochała słowo Ewangelii
Jeśli nie staniecie jak dzieci, nie wejdziecie do królestwa
niebieskiego. Teresa odkryła skarb miłości Boga do nas. Żyła w
całkowitej ufności w Bogu. Modliła się dużo, zwłaszcza dla misjonarzy
i więźniów. W jego modlitwie, powiedziała: "Mój
Boże, chcę to, co chcesz. "Zmarła w i 897.
Franciszek z Asyżu
Franciszek urodził się w Asyżu w 1181. Był synem zamożnego
kupca szmatką, Francis Bernadone. Lubił się bawić i marzył o
wyczynach. Postanowił zostawić wszystko, by pójść za
Chrystusem. Żył bardzo słaba, chodzenie boso.
Miał bardzo prostą sukienkę, pocałował trędowatych.
Zapowiedział całą radość, pokój. Modlił się dużo. Kontemplował
naturę. Skomponował hymn chwalić Boga z wszystkich istot "Chwała
Tobie, Panie ...
Karol de Foucauld
On urodził się w 1858 roku. Oficer stał explorer Maroko. Od
kilku lat już nie wierzył w Boga. Następnie, w kontakcie z
muzułmanami, którzy podziwiają wielkość Boga, był
wstrząśnięty. Później napisał: "Jak tylko wierzył był
Bóg, zrozumiałem, że muszę żyć dla niego. Ksiądz w wieku 43,
udał się do południowej Algierii. Został pustelnikiem w środku
Tuaregów. Modlił się dużo i studiował Biblię. Uzdrawiał
chorych, z zadowoleniem ubogich, potępił niewolnictwo. Jego pustelni
był otwarty dla wszystkich: chrześcijan i muzułmanów. W dniu 1
grudnia 1916, został zamordowany w drzwiach jego pustelni.
Mężczyźni i kobiety zająć dużo czasu, aby pozwolić Bogu i
modlić się za wszystkich ludzi, swoich braci. Są mnisi, zakonnice.
Przypominają nam, że Bóg musi mieć ważne miejsce w naszym
życiu.
My również jesteśmy powołani, aby dać miejsce dla Boga w
naszym życiu.
Dziękuję Panu za wszystko, co dowiedzieliśmy się w tym tygodniu
w szkole było świetnie Mistrz wyjaśnił rolę słońca w przyrodzie,
nigdy bym nie przypuszczał ...
Panie, jak Ty jesteś miłosierny!
Jesteśmy dumni, że jesteś naszym Bogiem.
Dałeś nam życie,
I powiedzieć dziękuję.
Świat, jesteś twórcą,
I dokonać panowanie szczęście.
Dziękuję Ci, Panie, za radość z gry w piłkę nożną.
Chciałbym być opiekun muszę trenować ... Ale to, co jest ładne,
dogadać się na dośrodkowanie, ale to przechodzi.
Dlaczego psuje wszystko w naturze? Nadal jest piękny las i to
jest przydatne, i wiele zwierząt, które tam mieszkają. Tak,
Panie, musimy coś zrobić, aby zrozumieć i nie ogień.
Dziękujemy Ci, Boże, nasz Ojcze, za to, że powołał nas do
życia. Nigdy nie zostawi nas w spokoju, można manifestować swoją
obecność nieustannie.
W czasach starożytnych, można kierować się lud, Izraela, przez
pustyni. Dzisiaj, towarzyszy Kościołowi, dając mu moc swojego Ducha.
Twój Syn otwiera drogę, która doprowadzi nas z tego
życia do radości życia wiecznego.
Skarbowe o pokój, Boże, JEZUSA CHRYSTUSA
Skarb z pokoju, Bóg Jezusa Chrystusa,
Skarb życia, źródłem radości,
Błogosławiony, który cię odbiera to,
Ukryty skarb, drogocenna perła,
1 - W ciszy pustyni i zasięgnąć swój sekret, jak
Ich noce rozbrzmiewają uwielbienia Twego Słowa podnosi.
Błogosławiony jesteś na tych strażników w domu chrzest
2 - W obliczu ich bracia widzą Jezusa Twój Ukochany,
nauczysz się ich prawdziwą mądrość, są odbiciem twojej dobroci.
Błogosławiony jesteś na tych zapaśników, że miłość jest
zwolniony
3 - Do góry światła są prowadzone przez Ducha. Krok po
kroku w swoim Piśmie modlitwy prowadzi. Błogosławiony jesteś na tych
pieszych na drodze, która świeci Day.
(Claude Bernard)
Wincentego a Paulo
Wincenty urodził się w Pouy w Landes, w 1581 skromny rodzinie
chłopskiej. W 1612 roku został powołany na kapłana w
Clichy-sur-Seine. Vincent de Paul, nazwany Vincent, poświęcił swoje
życie Bogu w służbie ubogim: skazańcy, żebracy, wieku, chorych,
porzuconych dzieci. Do tego, poprosił Louise i inni pomagają. Będą
się nazywać później: Siostry św Wincentego a Paulo.
SIOSTRA ROSALIE
W Paryżu, w dzielnicy City of Mouffetard, wszyscy wiedzieli,
siostra Rosalie, Siostry Miłosierdzia św Wincentego a Paulo.
Z zadowoleniem wszystkie nieszczęścia tej dzielnicy są bez
środków do życia, chory ...
W sumie, powiedziała: "Co mogę dla ciebie zrobić? "Po
rewolucji 1830 roku, która od 1848 r. Siostra Rozalia
obsługiwane ludności, który wychodził z wojska. Prefekt, który
chciał zatrzymać, powiedziała: "Pan prefekt, jestem córką
Miłosierdzia. Pomagam niefortunne gdziekolwiek spotkanie, po prostu
staramy się robić dobre do nich bez ich osądzania.
Jeanne Jugan
25 października 1792 w Cancale, w biednej rodzinie rybaka,
urodził Jeanne Jugan. To była rewolucja i nieszczęście dla wielu
rodzin. Jeanne była gospodyni, asystent kucharza i pielęgniarka.
Odwiedziła chorych, pomoc ubogim.
W 1839 roku spotkała staruszkę, przyniosła go do domu i dał mu
jego własne łóżko. Z zadowoleniem innych starych bezdomny
żebranie na ulicach. Stopniowo inne kobiety postanowił żyć jak
Jeanne, dziś są one znane jako "małych sióstr ubogich.
Jeanne Jugan rzekł do nich: "Bądź dobry zwłaszcza z
chorymi, osobami starszymi.
ANTOINE Chevrier
Lyon kapłan urodził się w 1826 roku.
Przód z Dzieciątkiem Jezus w żłobie, Antoine podjął
decyzję, aby zobowiązać się do życia w ubóstwie z powodu
Jezusa. Wyraził zadowolenie dzieci, młodzież z zaniedbanych dzielnic
Lyonu. Powiedział: "Musimy iść do wszystkich tych, którzy
cierpią. "Trenował księży i sióstr
zakonnych w służbie najuboższym. Zafascynowany Ewangelii, powiedział:
"Czytaj Ewangelię, wszystko tam jest.
Fryderyk Ozanam
W 1830 roku, profesor na Sorbonie w Paryżu, starał się żyć
swoją wiarę w jego słowa i Jego czyny. Zachęca w tym czasie przez
siostrę Rosalie, powiedział: "Miłość nie wystarczy, że leczy
rany, ale również działać na rzecz sprawiedliwości, aby
uniknąć tych nieszczęść w społeczeństwie. Zorganizował grupy
chrześcijan, aby odwiedzić ludzi w spokoju, zapomniane i dać im
nadzieję. Grupy te są dziś jak grzyby po deszczu Towarzystwa Świętego
Wincentego a Paulo.