powrót < Index katechezy < strona Misji


Oczy, aby zobaczyć i kochać

Oczy zobaczyć i miłość.

Cztery ważne słowa dla wiary chrześcijańskiej

patrz - różnica - konwersji - powtórka.

Mężczyzna i różnica wygląda

Zakres możliwości ludzkiego oka. Różnica w wyglądzie jest szansa. Jednak może to być trudne, jest to konieczne, aby przejść ponad występami ... również wziąć pod uwagę to, co jest skryte, różne, niespodziewane ... porzucić obawy, uprzedzenia. Księga życia przyniesie młodym ludziom do doświadczenia różnicy w wyglądzie.

 

Bóg i oczy mężczyzn.

Czy to możliwe, aby zobaczyć Boga? To jest pytanie, które niewierzący nie zawieść się z nami skontaktować, w słowach: "Wierzę, że to, co widzę."

Zobacz Bóg jest, aby zobaczyć, który prowadzi nas do konwersji nasze oczy stale. Konwertuje nam przyjąć różnicę innych i "różnica" Bóg jest dla nas. Bóg jest zawsze jeden "widzimy, jak inne. Zawsze jest inny od tego, co myślimy o nim. Biblia pokazuje niesamowitą historię nawrócenia z mężczyznami o Bogu, "zawsze-inna."

Kościół, wspólnota wierzących i różne uznane

Kościół jest premier wygląd ludu. Widzenia świata, człowieka i Boga. Spójrz zawsze w stanie konwersji, zawsze czujny Ala w przeciwieństwie do innych i Boga. Jak Bartymeusz, Kościół prosi Jezusa

Naucz nas widzieć. "Ponieważ różnica wygląda ewangelistów do wielkiego doświadczenia Soboru Watykańskiego II przez przygodzie Wincentego m.in. Kościół to ludzie różnorodności poglądów, tylko w stanie dowód Inności Boga.

Jesteśmy zaproszeni do być uprzejmy dla różnych zestawów i różnych spojrzeń, innych skupia się na rzeczywistości. My sami, obejrzeć sytuację lub zdarzenie w różny sposób. Każdy może zobaczyć tylko część historii, ale razem możemy nauczyć się widzieć głębię. Chcemy żyć "wygląd katecheza". Katecheza o spojrzeniu jest szkołą tolerancji w świecie, w którym nietolerancja ma duże miejsce, ale jest to przede wszystkim poszukiwanie Boga, który jest ukryty Bóg (Izajasza 45:15), że nikt nigdy nie widział ( 1 Tymoteusza 6:16). On posłał Jezusa, Jego Syna, aby widoczny (J 12,45), aż mężczyźni zobaczyć twarzą w twarz. Ujrzą jego twarz ... i n będą bardziej noc ... (22.5 Apokalipsa)

EWANGELIA zajmuje Modlitwa Bartymeusz, który staje się naszą modlitwą. Jezus przychodzi, aby uleczyć nasze oczy i nauczyć nas, aby zobaczyć. Potrzebujemy kogoś, kto nauczy nas zobaczyć. Ucząc się widzieć i kochać innych, uczymy się kochać Boga. Kto nie miłuje brata swego, którego widzi, nie może miłować Boga, którego nie widzi (1 Jana 4:20). Duch Święty jest nam żyć "różnicę" jako składnik aktywów.

Szukamy przyczyn tych różnic: kultury, sytuacji rodzinnej, historii każdego, środowiska społecznego, wieku, postaw środowisk, warunki życia, religii, itp..

Wyrażenie "oczy serca" pojawia się w tych stronach. Jakość serca i uczucia, które animują mieć wpływ na wygląd. Człowiek patrzy na życie i innych z radości lub smutku, sympatyczny, ani agresywny, o miłości i zazdrości ...

Różnice między czterech Ewangelistów świadczą, od początku Kościoła, szacunku dla różnych doświadczeń społecznych i przejawów wiary. Każda ewangelia jest zakorzeniona w różnych wspólnot chrześcijańskich i w konkretnych kultur. Dziś Kościół dołożyli wszelkich starań, aby osiągnąć narodami w poszanowaniu ich historii i tradycji. Jak w dniu Pięćdziesiątnicy, wszyscy muszą usłyszeć Dobrą Nowinę w "języku ojczystym". Jedna i ta sama wiara jest ogłoszony we wszystkich językach.

Różnorodność Kościoła, która jest pożądana przez bogactwo Jezusa. Papież i rady są w służbie jedności i szacunku dla różnorodności. Saint Vincent de Paul, na przykład, wymyśla nowe sposoby dotarcia do wszystkich ludzi i głosić Dobrą Nowinę w szacunku dla ich kultury i ich wrażliwość. Aby zaspokoić potrzeby ludzi, stworzył zgromadzenie, otwiera schronisk. Saint Vincent de Paul jest świadkiem miłości Boga do ubogich.

ZROZUMIENIE GOSPEL

Bartymeusz (Mk 10: 46-52)

SKŁAD TEKSTU

1. Opowieść dotyczy Jezusa, Bartymeusza i uczniów grupy i tłumy nie wyróżnia, ale później zidentyfikowane przez wyrażenia: wiele osób (w. 48), jeden (w. 49). Impreza odbyła się przy wyjściu z Jerycha, na drodze conduitJésus àJérusalem gdzie się poddać swoją pasję: następujący epizod jest triumfalny wjazd Jezusa do Jerozolimy. Tekst powtarza się trzykrotnie czasownik "Call" (w. 49).

2. Można przeczytać tekst jako dobrze oznaczone historii uzdrowienia: ślepi, siedzący przy drodze ... zaczął widzieć, a on poszedł za drogi (w. 46 i 52), wzór: Idź, twoja wiara cię ocaliła znajduje odzwierciedlenie w opowieści o uzdrawianiu (Mk 5,34). Brak reakcji z tłumu jednak jest, to zwykle w tego typu opowieści (Mk 1,27; 2,12; 7,37).

3. Można przeczytać tekst jako narracji powołania: Bartymeusz jest nazywany przez Jezusa i wynika jako uczeń porównania połączenie czterech rybaków na jeziorze (Mk 1,16-20), albo że z Levi (Marka 02:14 ). Potrójne wezwanie powtarzania czyta to.

4. Uczniowie grupy i tłum przychodzi dwa razy, najpierw uciszyć Bartymeusza nagle ze słów używanych do intymnej parJésus zanieczyszczonego ciszy w synagodze w Kafarnaum (Mk 1,25), umysł wtedy, kiedy Jezus prosi uprzejmie przekazuje swoje wezwanie dla niewidomych (w. 48 i 49). Zmiana postawy vis-à-vis grupy Bartymeusz jest uwarunkowane wezwanie Jezusa.

5. Tekst jest złożony w tym, że osadza dwa rodzaje narracji i wprowadza zmiany w postawie i Bartymeusz, zarówno w grupie zasiąść i uczniów. Jak to wezwanie Jezusa, który wywołuje tę podwójną zmianę, to jest historia powołania, które daje opowieść w decydującą kolor.

Czego pragnie przejąć TEKST

1. Bartymeusz jest wadą: w ciemno, że nie może pracować i musi żebrać, czuje się zarówno wstyd, że przywiązuje do żebrania (Łk 16,3) i wagę wyroku, podzielane przez wielu w Czas, który myślał, że jego ślepota była kara za jego grzech (voirJean 9,1 do 3) w ciemno, musi nauczyć się znaleźć taki, który przechodzi, otoczony takim tłumie. Odpowiedź otrzymał jest neutralny: Jezus z Nazaretu, człowiek ze wsi.

2. Jednak jest to Bartymeusz, jednak pokrzywdzeni, którzy wyraźniej widzi, że "grupa uczniowie i tłum jest Jezus Mesjasz. To jest to, co daje mu tytuł Jezusa, syna Dawida. Ten utwór zostanie wznowione przy wjeździe Jezusa do Jerozolimy, Hosanna! Błogosławiony, który przychodzi w imię Pańskie! (Mk 11 0,9-1 0), a sam Jezus: Jak mówią uczeni w Piśmie, że Mesjasz jest synem Dawida? (Mk 12,35).

3. Grupa chce, aby go uciszyć, brutalnie, jak tytuł Mesjasz jest sprzeniewierzenie. Rzymianie zajęli kraj obawiają się ci, którzy przedstawiają się jako Mesjasza jako króla potomka króla Dawida, w skrócie, jako króla Żydów (Mk 15, 2, 15,26). Bartymeusz nie zniechęcił i nadal krzyczeć. Opozycja tłumu stawia wiarę w dowodach.

4. Oczywiste jest, że gdyby Jezus nie podjąć inicjatywę, Bartymeusz pozostać w swojej pozycji, podczas gdy procesja przechodzi. Słowa Jezusa odbija historię: Call to! Bartymeusz nazywa, ale grupa, że ​​Jezus zaprasza go do przekazania połączenia. Zwrot grupy dla niewidomych pokazuje, że usłyszał wezwanie do siebie: Zaufanie, wstać, woła cię. O Bartymeusz, on pierwszy rzucił swój płaszcz. To jest jego jedynym atutem, zasięg, który chroni przed zimnem nocy i prawo zabrania podejmowania zastaw po wieczornej (Wj 22.25-26). Historie pokazują, że powołanie nazywa zostawić wszystko, by pójść za Jezusem (Mk 1,18 1,20, 2,14). Bartymeusz nie tak przed skokiem do Jezusa.

5. Na pytanie Jezusa: "Co chcesz, abym ci uczynił," ślepy odpowiedział: Rabbouni, widzę ", co oznacza, mojego mistrza (Mk 9,5, 11.21, 14.45) . W odpowiedzi na jego modlitwę, Jezus rzekł do niego: Idź! Twoja wiara cię ocaliła ". Wiara Bartymeusz został wyróżniony w historii: to jest jego pogląd wiary w Jezusa z Nazaretu jako Mesjasza rozpoznaje jest jego wytrwała wiara mimo nagany z tłumu, ale zatrzymuje się tam: odejść, niewidomy uzdrowiony ze swej ślepoty następujące Jezusa na drodze, jako uczeń, a na drodze, która prowadzi Jezusa do swojej pasji Co jest aktem wiary, że Jezus czeka ( Jego uczniowie, Jeśli jakikolwiek człowiek, który przyjdzie po mnie, że wyrzeka się ..... (Marka 08:34) Po wywołaniu czterech rybaków na jeziorze, i Levi praktykowane pogardzanym zawodu. Celnik, Jezus wzywa uczniów jako ślepego żebraka: połączenie nie uwzględnia stan fizyczny, społeczny i religijny te nazywa.

6. Gniazdowania w tekście historia uzdrowienia i narracji połączeń pozwala nam odkryć człowieka, po ludzku oraz wadę, jest w stanie zobaczyć więcej wyraźnie, że uczniowie i tłum - że Jezus jest Mesjasz. Ale to wezwanie Jezusa i uzdrawiania działa - które pozwalają mu zobaczyć nawet lepiej, że Mesjasz jest ten, kto idzie àJérusalem zostać odrzucony, aby cierpieć i umrzeć i dać mu siłę do do pójścia za Nim.

Jest to ten sam Piotr, że rozpoznał w Jezusie Mesjasza, był tak trudny do zaakceptowania (Mk 8,27 do 33). Podczas gdy oczy niewidomych być otwarte, wygląd sercach uczniów i czytać Joule na Bartymeusz jest całkowicie przekształcone: poprzez słowa Jezusa, że ​​z zadowoleniem oczy wiary Bartymeusz do Jezusa i stać się pośrednikami jego odwołanie. Wszystko w tekście, muszą Jezus zobaczyć inaczej. Dlatego nie ma reakcji z tłumu po uzdrowienie niewidomych jest nie tylko świadkiem uzdrowienia, ale jest również beneficjentem.

LE GRAND OAK FOREST

Duży dąb drży wszystkie swoje liście. Od rana, ludzie zawrócić. Mówią głośno. Założę się, że pieniądze. Ciężarówka będzie pochodzić z jego samochodu, gdy drzewo będzie opłata. Drwal zarzuca, że ​​jego praca nie jest na tyle zapłacił. Sklep drewna myśli swoje zyski. Po wielu dyskusjach, trzej mężczyźni go. Duże życzenia dąb nigdy nie zobaczyć ich ponownie.

Później trochę więcej, jego przyjaciele go przywitać, jak zwykle. Strażnik zapewnił. On zna swoją długą historię ponad pięć wieków. Tam się z nim. Będzie bronić. Młody poeta czytał swoje wiersze. Malarz i dziecko siedzą na pianę. Patrzą na niego z podziwem. Mężczyzna i kobieta, iść i paść bez uprzedzenia.

Spojrzeń mężczyzn są INNEJ

Tam kilka sposobów

REQARDER codzienności

Ten, kto ma pensję lub pracy nie patrzeć na życie jako ten, który ma duży majątek. Jeden, który ogranicza się do szpitalnego łóżka z powodu choroby, nie patrzeć na życie jako ten, który zawsze jest zdrowe. Pracownik nie patrzeć na życie jako inżynier, naukowiec, jako bankier, nauczyciela jako lekarza, który pracuje w fabryce jako jeden, który pracuje w polu.

Podczas życia, nasze oczy rozwijać. To się zmieni, bo z tego, co żyje. Praca dajemy nam spojrzenie na życie i na innych. Nie wystarczy, aby zobaczyć lub przekroczenia drugiego, aby poznać i zrozumieć. Musimy wziąć drzwi, przezwyciężyć nasze lęki, uprzedzenia obalenia, przełamać nasze przyzwyczajenia i śmiał spotkanie.

Uczą się patrzeć na to, co jest widoczne, L dowiadujemy się, aby zobaczyć to, co jest niewidoczne dla oczu. Uczymy się patrzeć oczami serca. To nie jest kolor naszych oczu pozwala nam zrozumieć i pomóc innym, ale jakość naszego serca. Oczy serca, aby pomóc w pokonywaniu barier i występy. Oczy serca uczymy się miłości i podziwiać.

Wygląda inaczej TEAM

Na pierwszy rzut oka Mickaël dzielenie fakt, że mieszkał w tygodniu. Julie powiedziała, że ​​zna rodzinę Cedric. Jego ojciec jest w szpitalu. Jego mama pracuje karmić swoje pięcioro dzieci, a to drugie spojrzenie. David ma kuzyna, który mieszka w tej samej pozycji jest trzecim wygląd.

Magalie jest w tej samej klasie, jak Cedric. Nie wiedziała, że. Cedric wydawało dziwne, nigdy nie mówi nic. Teraz widzi to inaczej, jest to czwarty wygląd. Prowadzący proponuje czytać Ewangelię Bartymeusz. Jezus przyszedł, aby leczyć oczy mężczyzn, co jest piątą wygląd.

Podczas modlitwy, rozmawialiśmy o Cedric Boga. Poprosiliśmy o przebaczenie naszych orzeczeń. Dziękowaliśmy mu za nowy wygląd danego przez zespół jest szóstym wygląd.

Oko za

To nie jest nic pisać, że jest wspólna, ale napisać kilka zdań, aby zachować pamięć główną. Księga życia pomaga nam zarabiać na życie doświadczenie Kościoła w czasie wymiany i braterskie przyjęcie. Wspólnie uczymy się, aby zobaczyć, podziel się z nami, aby wysłuchać, zrozumieć i patrzeć na innych jak Bóg zaprasza nas. Dowiadujemy się, aby zobaczyć codzienne życie każdego dnia. Spojrzymy na wydarzenia i życia z naszych różnych zestawów. Musimy oczach innych, aby zobaczyć życie we wszystkich jego wymiarach. Patrząc na naszych stosunkach map, Mickaël mówi o Cedric "Cedric jest zawsze sam. To smutne i nieśmiały. On nie mówi do nikogo. Niektóre szydzą z jej ubrania, bo są nowe i nigdy jej rozmiar ... Potem wszyscy mówili. Mamy sześć różnych spojrzeń

Tam kilka sposobów, aby Księgi Życia

· Sposób, w jaki Biblia została napisana.

Stary Testament, lud Boży uznał, że Bóg przemówił do niego, uważając, wydarzenia historyczne i mając na uwadze to, co przeżył. Przez nas i będziemy zwracać uwagę na obecność Boga, który stał się naszym przyjacielem, możemy z nim porozmawiać - i słuchać. On może mówić do nas.

Podczas spotkania, uczymy się otwierać oczy na to, co żyjemy, udział i słuchać. Wspólnie piszemy niektóre z naszej książki. Dzielimy się ewangelią i Jezus przychodzi rozjaśnić nasze życie.

W domu, modlimy się, czytając to, co napisał. Nieco później w tym kwartale, aby przygotować uroczystość, czytamy co napisaliśmy nasza książka. Nasz widok zmienił. My ponownie napisać kilka zdań w formie modlitwy lub wiersza. Modlitwy i wiersze pomóc nam zobaczyć i przepisać życie inaczej. Pomagają nam również świętować.

Bóg wzywa nas do nawrócenia, aby zmienić nasze serca i przemienić nasze oczy. Odkryjemy, że Bóg nas ufa. Mówi nam o odpowiedzialności. On wysyła nas do innych, aby im powiedzieć, że ich wszystkich kocha. Prosi nas do życia z innymi stosunków braterstwa i radości. 'Ll Say ...

Cztery Ewangelie są książki znajdujące się na początku Nowego Testamentu, w drugiej części Biblii. Apostołowie zebrali się stopniowo małe wspólnoty wierzących w całym Imperium Rzymskim. One świadczą o pierwszych wspólnotach, słowa i czyny Jezusa. Cztery chrześcijanie napisane świadectwo apostołów zachować wiernie orędzie Jezusa. Nazywane są czterej ewangeliści.

Cztery różne ŚWIADKOWIE

Mamy niewiele informacji o życiu czterech ewangelii. Poprzez ich pism, okazuje się, że pierwsze wspólnoty chrześcijańskie żył wiarą, ale w różny sposób w różnych krajach, tradycji, kultur i pochodzenia społecznego, nawet przez wierzących.

Marc jest pochodzenia żydowskiego. Napisał swoją ewangelię około 70. Zajmuje świadectwo Apostołów Piotra i Pawła. Od dawna ich towarzysz podróży w całym Imperium Rzymskim. To na pewno napisane w Rzymie. On zna mentalność mieszkańców Rzymu i prześladowań poniesione przez chrześcijan. Do wspierania swoich braci w wierze, Marka pokazuje, że Jezus odrzucony i prześladowany, tylko służyć i zbawienia wszystkich ludzi.

Mateusz jest jednym z dwunastu apostołów. Pisał w latach 80., do wspólnot chrześcijańskich, składające się z osób pochodzenia żydowskiego, ale także pochodzenia pogańskiego, którzy uciekli do Palestyny ​​z powodu wojen i prześladowań. Matthew pokazuje jego kolegów Żydów, że Jezus spełnia obietnicy Boga do swego ludu. Obsługuje odwagę i nadzieję na pierwszych chrześcijan.

Luc nie jest pochodzenia żydowskiego, w przeciwieństwie do Marka, Mateusza i Jana. Napisał Ewangelię i Dzieje Apostolskie, w latach 80-tych. Mówił i pisał w języku greckim. Prawdopodobnie jest to lekarz z wykształcenia. To jest przyjaciel Pawła. Pisze dla greckich wspólnot chrześcijańskich. Podkreślił znaczenie życia wspólnoty wiary. Przypomniał, że przesłanie Jezusa Chrystusa jest dla ludzi na całym świecie, niezależnie od ich pochodzenia. Jest to szczególne miejsce dla biednych i małych.

Jan jest synem Zebedeusza i jego brat Jacques. Pracuje w małej firmie rodziny połowów na Morzu Galilejskim. On jest jeszcze młody, gdy odpowiada na wezwanie Jezusa. On po drodze. To będzie tylko uczniem u stóp krzyża, który nie opuścił Jezusa.

Ewangelia Jana została napisana w latach 90-tych w Efezie, mieście Turcji. Autor podkreśla, że ​​miłość i wierność Boga. Wspólnoty chrześcijańskie z Jean przeżywa poważne trudności, podziały i prześladowania. Ewangelista przypomina nam, że Bóg nigdy nie opuszcza swój Kościół, jak nigdy nie porzucił ludzi Biblii.

Ewangelie są pierwsze życie

Nie wystarczy czytać ewangelie zrozumieć. Jest chodzenie z Jezusem jako apostołów, jak żyjemy głębszej relacji z Bogiem iz innymi ludźmi. Idąc za Jezusem, możemy zrozumieć przesłanie Ewangelii. Katecheza uczymy się czytać Ewangelię i żyć razem jako chrześcijanie. Uczymy się "do kościoła". Po Wielkanocy, Jezus Zmartwychwstały powierza obowiązki do swoich przyjaciół. Mówi, że mamy obowiązki teraz.

EWANGELIA

Teraz pomyślmy. Początkowo Bartymeusz widzi lepiej niż w tłumie, że Jezus jest, bo widzi oczyma serca, z oczyma wiary. Jednak po odpowiedzi na jego wezwanie i został uzdrowiony, wciąż widzi innych jako ", a następnie na drodze." Na początku, uczniowie i tłum nie widzi oczami Bartymeusz sercu. Jezus wezwał go i wysłali mu wezwanie, ich spojrzenie na Bartymeusz jest transformacji. Być może ich oczy na Jezusa, na koniec tej historii, kiedy Bartymeusz następujące Jezusa na drodze. To wezwanie i odpowiedź Jezusa dać Bartymeusza i tłum, który pozwoli zwolennicy zobaczyć inaczej.

Pierwsze wspólnoty

Po zmartwychwstaniu Jezusa, apostołowie głoszą Ewangelię w całym Imperium Rzymskim. Założyli wspólnot religijnych we wszystkich krajach. Dzieje Apostolskie dają szybki przegląd życia pierwszych wspólnot (Dz 2, 42-47).

Różnorodność WSPÓLNOT

Wybór apostołów, Jezus wzywa różnych ludzi. Jest uprzejmy dla różnorodności. Poprosił ich, aby pomóc społeczności żyć ich różnice pozostając zjednoczeni. Każda wspólnota żyje swoją historię pozostając zjednoczeni z innymi społecznościami. Pierwsi chrześcijanie mają tę samą wiarę, ale wyrażają i żyją w różny sposób w zależności od tego, czy są z Palestyny, Syrii, Azji Mniejszej, Grecji i Rzymie. W społeczności, szacunek dla różnic pokazuje miłość Jezusa do każdego człowieka.

Dziś chrześcijanie również żyć swoją wiarą w szerokiej gamie. Odkrywamy różnorodność chrześcijan w naszym mieście, sektora, naszej diecezji i całego Kościoła. Papież i biskupi służą różnice, szacunek i troskę o jedność wszystkich wspólnot.

W 1962 roku, Kościół doświadczył ważne zdarzenie. Papież Jan XXIII zwołuje biskupów świata w wielkim zespole o nazwie "Vaticanum II. Byli ponad 2000 biskupów zgromadzonych w Rzymie. Dzielili i omówione w ciągu 3 lat (1962/65). Udostępnianie zwerbowany ich podejście do życia, świata i Kościoła. tekstów w radzie nadal karmić wiarę chrześcijan i dynamizmu. Zapraszają chrześcijan wyrazem tolerancji, zrozumienia, słuchania i dialogu ze światem, z ludźmi, z innymi religiami.

MŁODY życie wiarą

W naszej kolei, jesteśmy zaproszeni do życia naszą wiarę w grupach, które spełniają naszą wrażliwość i nasze bogactwo. Tak jak inni chrześcijanie, znajdujemy się na niedzielnej Mszy Świętej na spotkanie z Bogiem i żyć w przyjaźni. Możemy poinformować nas o grupach młodzieżowych, które istnieją wokół nas. Będziemy zdumieni możliwości dla wierzących do życia niezapomniane i radosną wiarę.

Saint Vincent

Bóg uczynił z Vincent, co zrobił ze swoim ludem. W świetle Biblii, Vincent uznaje, że Bóg przemawia do niego poprzez wydarzenia i ubogich poznaje. Bóg wie, jak czekać. On wie, że życie z góry człowieka od etapu do etapu. On zna serce człowieka jest zdolne do transformacji. Od 1625 roku życie Vincenta przekształca. Historia przemianowany Pan Vincent. "Pracuje on nad szkoleniem młodych ludzi, którzy stają się kochankowie kapłanami Boga i ubogich. Tworzy domów, aby pomóc trudnej młodzieży i aby pomieścić wiele dzieci opuszczony na ulicach. Z Ludwika de Marillac założył zgromadzenie sióstr, którzy pracują w szpitalach, a których zadaniem jest "służyć ubogim. Podczas 35 lat Vincent walczyć na wszystkich frontach nędzy i cierpienia. Zmarł w 1660 roku. To jest człowiek, który ma głęboki wpływ swój czas i Kościoła.

Modlić się i świętować

Księga życia odkrywamy aspekt mszy w niedzielę.

Kiedy jesteśmy zaproszeni przez przyjaciół, przygotowujemy prezent lub bukiet kwiatów. Podobnie przygotowujemy Mszę i odpowiadamy na zaproszenie Jezusa, z tego, co przygotowaliśmy. Księga życia jest jak dar, który możemy ofiarować Bogu. Pisanie na księdze życia, dzielenie się zespół, który napisaliśmy, pomagamy żyć masę. Chętnie się powierzyć Bogu wszystko, co mamy wspólne.

WEZWANIE DO MODLITWY OSOBOWYCH

Czytasz tekst Bartymeusz (Mk 10: 46-52). Niech ewangelia otwarty i umieścić obok swojego małego pilotowego spalania. Się modlić Jezus jest obecny w swoim sercu: Jezu, jak Bartymeusz, proszę cię, aby otworzyć oczy, aby zobaczyć ludzi wokół mnie. Dasz mi oczy do patrzenia i kochać Naucz mnie widzieć oczyma serca Otwórz oczy, aby zobaczyć to, co jest piękne, co może się rozwijać, co można poprawić. Pomóż mi poznać Boga Ojciec wasz kochać jak ty. Naucz mnie mówić: Ojcze nasz ...

Zachować swoją modlitwę.

ZAPROSZENIE DO MODLITWY TEAM

Otwieramy książkę życia. Czytamy, co napisał. Księga życia jest zespół, to znaczy "w Kościele" jest Biblia nadal. W księdze życia, jest Bogiem, który uczy nas, że nasze życie ma masę i . ma wiele wartości w jego oczach założyciel JOC często powtarzane: "Życie młodego pracownika jest wart więcej niż całe złoto świata" Jesteśmy cichy i niech Bóg przemawia do nas .. On przychodzi do odwiedzenia naszego zespołu. On po prostu budować relacje z nami. Wspólnie podziękować mu ...

ZAPROSZENIE DO niedzielnej mszy

Członkowie zespołu spotykają się, aby uczestniczyć we Mszy świętej w niedzielę. Przygotowujemy masę pisząc modlitwy i wiersze z tego co pisaliśmy naszą książkę życia. Wspólnie zdecydujemy modlitwy i wiersz czytamy na Mszy po Komunii.

RODZICE ...........

Naszym codziennym życiu

Gdy kilka osób świadkami zdarzenia, zazwyczaj nie mówi faktów w taki sam sposób. Wszystkie te osoby są szczere, ale wyglądają na imprezach, że są one z, ich temperamentu, ich historii, ich sytuacji, ich życiu, ich kulturą, środowiskiem społecznym. Człowiek ma ograniczony wygląd i trudno jest zaakceptować swoje ograniczenia. Wszyscy myślą, że jest dobrze. Ta postawa jest często przyczyną nieporozumień i nietolerancji. Dlaczego ludzie mają tak wiele problemów, aby być tolerancyjnym i akceptować ich różnice?

Życie naszych dzieci

Nauka patrzeć szkoła jest trudne w ten sposób uczymy się z dziećmi. Odkrywają, że nie każdy ma takie samo podejście do życia. Ten, kto ma pensję lub pracy życie nie wygląda tak jak ten, który ma dobrą lokalizację i bezpieczną przyszłość. Pacjent nie patrzeć na życie jako zdrowy, inżyniera jako ranger, jak dowiedział filozofa. Nauka patrzeć jest szkoła tolerancji w świecie, gdzie nietolerancja jest takie trudne. Młodych ludzi, uczymy się widzieć z "oczyma serca." To nie jest kolor oczu do zrozumienia i kochać innych, ale jakość serca.

DISCOVERY Ewangelii Marka 10.46-52

Z proponowanego folderu ewangelii, młodzieży refleksji nad sytuacją niewidomych Bartymeusz nazwie. Odkrywają, że ludzie na całym ślepego przejściu przez niego nie zauważając. Oczy mają, ale nie widzą. Do wad, niewidomy "widzi" rzeczywistość w głębi. Jezus uzdrowił Bartymeusza. Nie wygląda, że ​​widać, ale serce człowieka. Dlatego nazwał niewidomego za nim, to znaczy, by stać się Jego uczniem. Jezus nie waha się nazwać niekorzystnej człowieka, pogardzany przez innych, i bez środków. Jezus przyszedł, aby leczyć oczy ludzi i uczyć się robić inaczej.

SZUKAJ naszych dzieci

Dzieci mają swoje "księdze życia i dzielenia się". To jest osobista notebooka spełniają one w katechizmie. Są zaproszeni, aby go otworzyć ponownie w domu, aby przeczytać to, co napisałem w dół swoje myśli i modlić się w nocy. Młodzi ludzie muszą czuć nasze zainteresowanie do tego, co robią w szkole, sport, katechizmu. Muszą czuć się dostępne, aby porozmawiać z nimi o tym, co się uczą, a ich pytania.

NASZE ŻYCIE DLA RODZICÓW

Dawniej człowiek ma pytania o Boga. Niektórzy mówią, że nie wierzy w to co widzą. Ten, kto wierzy w Boga, zmienić swój pogląd na innych i stopniowo przekształcać swój sposób życia. Takie podejście nie zawsze jest łatwe, a niektóre przystanki po drodze. Jednak wierzący nie jest pozostawione do własnych zasobów, ma wspólnotę lub kościół komórek o przyjęcie i poparcie. Czy my, chrześcijanie, z którymi chętnie rozmawiać, dzielić się, do refleksji na temat życia i wiary? Mamy już doświadczenie nasze spojrzenie na osobę lub wydarzenie nie zmieniło? Jeśli chcemy, możemy uczestniczyć w grupie chrześcijan w parafii, jest aktywny w społeczności.

Tekst filozof Alain (1868-1951) stawia pytania o jakość naszych oczach.

"W co wierzę, często kończy się prawda. Jeśli nienawidziłem, że będę nienawidził, do miłości, jak również. Jeśli uważam, że mam uczyć dziecko nie jest w stanie dowiedzieć się, będzie to napisane w moich oczach, w moim przemówieniu zrobić głupie przekonanie, przeciwnie, moje zaufanie i moje oczekiwania są jak słońce kwiaty i owoce dojrzewają mały facet.

I gotowe, mówisz do kobiety, którą kocham, cnoty nie, ale czy ona wie, że ja wierzę w nią, ona będzie. Mniej lub bardziej, ale spróbuj, musimy wierzyć. Ludzie, pogardzani, nikczemny, że to wkrótce będzie rosnąć. Nieufność jest więcej niż złodziej i pół zaufanie jest jak obelga, ale czy mogę mu dać wszystko, co mnie oszukał? Musimy dać najpierw ...