powrót < Index katechezy < strona Misji


RADOŚĆ SPOTKANIA

Słowa, w przeciwieństwie do powiedzenia wiarę:

niewolnictwo i wyzwolenie, grzech i nawrócenie, przebaczenie i pojednanie.

Człowiek niewolnikiem i grzeszny człowiek.

Od rzeczywistości niewoli, tragedii w całej historii i zawsze dramat nowości, zastanawiamy się, co rani ludzką wspólnotę.

Gdy jest "niewolnikiem" od siebie, człowiek zamyka drugiego i do Boga. Grzech jest niewolnictwo, które zakazuje krajowego żyć, jak również, synem Boga, że ​​w związku z jego kolegów brata.

Bóg przebacza i uwalnia: Boże, nasz Ojcze.

Sytuacje niewolnictwa nie pozostawiają obojętnym Bogiem. To jak Liberator często ludzie robi się poznać Mojżeszowi. Jezus przyszedł, aby nas nauczyć wyzwalającą moc przebaczenia. Jego przesłanie zgorszeni jego współczesnych: idea Boga, który przebacza, nie zgadza się, że Boga Mojżesza, który wymaga pełnej zgodności z ustawą. Przez odpuszczenie grzeszników, Jezus objawia prawdziwe oblicze Boga, on przebacza, bo On jest Ojcem. On przebacza, ponieważ jesteśmy Jego dziećmi.

Misja Kościoła objawić Ojca, który przebacza.

Przesłanie pojednania jest w sercu misji Kościoła: jest zarówno do głoszenia Ewangelii, praktyka, że ​​zachęca Kościół, aby być blisko tych, którzy są niewolnikami "z "sami, i podejście, które prowadzi do znaczących gestów prosić Boga o przebaczenie. Sakrament pojednania obejmuje cały Kościół do życia przebaczenie, w świąteczny nastrój.

Drzwi są otwarte, podczas gdy inne są zamknięte. Zapis pokazuje, że opozycja człowiek, który żyje, a każdy z nas. Tytuł przypomina, że ​​jesteśmy zaproszeni na spotkanie z Bogiem, naszym Ojcem, i spełnienia naszych braci i sióstr. Nie znajdziemy szczęścia, otwierając drzwi naszego życia.

Zauważamy, cztery słowa: grzech, przebaczenie, wyzwolenie, Liberator. Znaleźć swoje wyjaśnienie w całej historii. Odkrywamy osobistych i zbiorowych wymiarów grzechu. Możemy także odkryć radość z Boga i człowieka w procesie przebaczenia.

Jezus przyszedł, aby otworzyć "przejście". Chodzi wolnych ludzi z niewoli grzechu i dać im wolność dzieci Bożych.

Od starożytności do współczesności, niewolnictwo nigdy nie przestał, i przebiegły w wielu formach. Mężczyźni chodzą do swoich braci i związać ich jako niewolników. Prawdziwym niewolnikiem jest ten, kto niszczy innym przez siły, przemocy, pogardy, obojętności lub ślepoty i jest więziony przez łańcuchów egoizmu, złości i pychy. Niewolnictwo konsumpcyjne ujawnia inny niewolnictwo, które dociera każdego człowieka: niewoli grzechu.

Niewolnictwo głęboko zraniony i braterstwo wszystkich ludzi. Jednak ludzie wstać i walczyć, nie chcą sytuacji, która doprowadziła do katastrofy człowieka. Bóg nie jest nieczuły. On nie chce widzieć jej upokorzony i łańcuchowe dzieci, wysłał swojego syna, Jezusa, aby je uwolnić. On wzywa, a także wysyła apostołów i działaczy.

· Spotkanie z Ewangelii Łukasza 15:11-32: do 3 i 15.1. To jest z Ewangelii, że rozumiemy spowiedzi.

Kościół jest domem przebaczenia. To jest miejsce, gdzie Bóg mówi: "Tyś jest mój Syn umiłowany, wybaczam ci. Musimy usłyszeć słowa przebaczenia. Kapłan jest tym, który przyjmuje służyć słowa przebaczenia, że ​​Bóg powiedział wszystkim.

Przygotowanie do spowiedzi. Przygotuj czasu prywatnego spowiedzi podczas uroczystości społeczności przebaczenia. Ta uroczystość może odbyć się w czasie Wielkiego Postu. Można także osobistą prośbę do księdza w każdej chwili.

Każdy myśli o procesie przebaczenia, czytając fragment Ewangelii, myśląc o Bogu i jego wygląd czułości. Następnie spójrz na każdym aspekcie jego życia, w których chce się prosić Boga o przebaczenie. Mapa relacje mogą oglądać naszą praktykę życia. Grzech zawsze powoduje złamania, rany w naszych stosunkach. Przebaczenie jest do pracy na rzecz pokoju w sercach i na świecie. Wszystko, co robimy ma konsekwencje dla innych. Nie ma małe gesty. Stoimy w solidarności z całą ludzkością. Co mamy na myśli? ...

· Powołanie modlitwy. Modlimy się przed krzyż Jezusa, mówi nam jego niezwykłą miłość do nas. On oddał swoje życie, aby uwolnić nas od grzechu i miłości zakorzenionej w sercach naszych. Mamy trochę czasu, aby porozmawiać z Jezusem.

ZROZUMIENIE GOSPEL

Przypowieść o dobrym ojcem i synem dwóch (Łk 15, 1-3 i 15: 11-32)

Ojciec, czyli Bóg jest ośrodkiem roku paraboli. To nie jest grzech (który pojawia się tylko na ustach młodego syna. V. 18 i 21) lub przebaczenia (które nie jest wymienione w przypowieści), które się liczą, ale wolna miłość i czułość Bóg okupują całą historię i owinąć zarówno syn. Radość Boża jest znalezienie zgubionego syna (w. 24 i 32). Jezus definiuje swoją misję w następujący sposób: Syn Człowieczy przyszedł szukać i zbawić to, co zginęło. (Łk 18,10). Ojciec z przypowieści mówi, "Mój syn był umarły, a znów ożył." Termin odnosi się do chrześcijańskich wspólnot śmierci Łukasza i zmartwychwstanie Jezusa, które Ewangelista używa słowa często przeżyć (Łk 24,5.23).

Jezus, Syn Człowieczy, szukał zagubionych ludzi, by umrzeć z miłości do nich, w celu włączenia ich w nowe życie zmartwychwstania. Z nim umierają rocznie grzechu, aby żyć z nim w życiu dzieci Bożych.

Jezus otwiera drzwi Bożego serca dla wszystkich.

SYTUACJA niewolników

Słownik definiuje jako "Slave", który jest pozbawiony wolności przez poddanie się władzy mistrza w prawo życia i śmierci nad nim. Niewolnictwo pojawia się bardzo wcześnie, już w starożytności. Niewolnicy dostarczyć swoją pracę tym, którzy dominują. Są one kupowane, sprzedawane i sprzedawane jak bydło. Niektórzy stają się niewolnikami, aby spłacić długi. całej historii, mężczyźni dominują i zniszczyć innych ludzi, pomimo ewolucja społeczeństw.

W starożytnej niewolnika bunty są liczne. W 73 roku pne, gladiatora Spartakusa, wziął głowę jednego z najsłynniejszych buntów. Z 70.000 ludzi, niewolników i biednych chłopów na wsi, prowadził przez 2 lata wojnę przeciwko armii rzymskiej. Epicka kończy się we krwi w lutym 71. Spartakus został zabity, a jego towarzysze zabili. 6000 niewolników ukrzyżowano na przykład, wzdłuż dróg, które prowadzą do Rzymu.

Ruchu międzynarodowym

W europejskim średniowieczu praktyki niewolnictwa jest stopniowo zastępowana przez pańszczyzny następnie sharecropping. Ale niewolnictwo nie zniknęło. Zamiast tego, rozprzestrzenia się w Afryce i krajach Ameryki. W 1518, za zgodą cesarza Karola V, handel niewolnikami został oficjalnie uznany w Europie. Handlarze organizują "polowanie" na wybrzeżu Afryki. Niosą Indii Zachodnich i Ameryki tysięcy niewolników. Warunki transportu są straszne, pół niewolnicy umrzeć podczas podróży. Ta ludzka tragedia nazywa "niewolnikami". Łodzie odejść z portów europejskich. Idą do wybrzeża Afryki załadowane drobiazgów, które służą jako waluty zakupu niewolników. Po ich ludzki ładunek transportowany do Indii Zachodnich i Ameryki, łodzie wrócić do Europy ładowane z produktów tropikalnych. Królowie europejscy i ich sądy mogą wzbogacić i żyć w luksusie i cieszyć się straszny ruch.

SLOW ŚWIADOMOŚĆ

Bartolomé de Las Casas (1484-1566) jest hiszpański. Wyjechał do Ameryki jako okrężnicy kiedy 18. Był świadkiem sceny rzezi. On dowiaduje się o tragedii ludności Indii. Zostać księdzem, bronił Indian. W 1544 roku został mianowany biskupem Chiapas w południowym Meksyku. Podczas swoich podróży w Europie, że potępia okrucieństwa poniesionych przez indyjskich populacji.

To zajmie więcej niż trzy wieki, że kraje europejskie są świadomi dramatu. W czasie Rewolucji Francuskiej, kilku członków, w tym Abbé Grégoire, podjąć inicjatywę głosu do zniesienia niewolnictwa. Ustawy nie będą stosowane i Napoleon szybko przywrócić niewolnictwo w Indiach Zachodnich.

Zniesienia niewolnictwa

XIX-wieczny wie dzielnych mężczyzn i kobiet, którzy wypowiedzieć walkę niewolnictwa. Victor Schoelcher (1804-1893) we Francji jest jednym z największych nazwisk w walce z niewolnictwem. Z jego inicjatywy, III RP głosować za zniesieniem niewolnictwa 27 kwietnia 1848. Stał się symbolem walki o "prawa człowieka" do uwolnienia niewolników i zniesienia kary śmierci. Niewolnictwo zostało zniesione w 1825 roku w Wielkiej Brytanii, w 1848 r. Francja w 1856 roku w Portugalii w 1860 roku w Holandii. Dnia 10 grudnia 1948 r., głosowanie ONZ "Powszechna Deklaracja Praw Człowieka i zwalczania wszelkich form niewolnictwa. przepisy nie wystarczą, należy również mężczyźni zorganizować społeczeństwo, tak, że nie ma pracy dla wszystkich.

Nowe formy niewolnictwa pojawiają się wszędzie na świecie. Wpływają one szczególnie na ludzi i ludzi w niebezpieczeństwie. Dzieci są najbardziej zagrożone. Organizacje międzynarodowe i humanitarne szacują, że ponad 200 milionów dzieci w wieku 5-15 lat, którzy obecnie pracują w świecie, często w nieludzkich warunkach. Wśród nich, liczba przeżywa prawdziwe niewolnictwo.

Takich jak głód, wojny i rasizm, niewolnictwo jest częścią wielkich tragedii ludzkości. Mężczyźni zwabiony nietolerancji, niesprawiedliwości, kłamstwa, nienawiści, zazdrości, przemocy. Jednak człowiek jest stworzony do miłości i jest zdolny do czułości, dobroci i miłości. Jak to jest, że jest on w stanie tyle niegodziwości i takiej ślepoty? Można go wyleczyć? Jak on może uwolnić się od zła, które zamieszkuje?

MAN

Biblia wyraźnie pokazuje nam, że Bóg nie chce krzywdy lub niewolnictwo dominują mężczyźni. Bóg stworzył wszystkich ludzi do miłości. Niestety, od pierwszych ludzi tam także do każdego człowieka, odmowy Love (Księga Rodzaju 3,1 do 7). Boża miłość jest oferowane do nas, miłość sztuki jest nam drzwi na Boga i innych jest dla nas otwarta. Drzwi, Biblia nazywa "Alliance". Ilekroć ludzie odmawiają, napotykają grzech, zamykają się do Boga i do innych. Dla Pawła, ten grzech, że człowiek może zamknąć to niewolnictwo. On wie, jak kochać i przekazywać energię, jaką otrzymuje. Jest więcej możliwych wyborów. więcej niż prawdziwej wolności.

Bóg obiecuje wyzwoliciela

Około 1250 pne, po okresie cichej, Żydów żyjących w niewoli w Egipcie. Egipcjanie pracy przymusowej nałożone na nich robią ich poniesienia niedopuszczalne prawa. Bóg nie jest nieczuły na tragedię jego ludzi. Bóg nie akceptuje niewolnictwo. Ale on nie działa w miejscu mężczyzn. On wzywa i posyła Mojżesza. On zaprasza ją do działania do swoich ludzi z Egiptu. Pan rzekł do Mojżesza: "Widziałem, tak widziałem utrapienie ludu mego, który w Egipcie i słyszałem krzyk ich z rąk nadzorców ... krzyk syna Izrael przyszedł do mnie .. A teraz idź! Posyłam cię do faraona ... " (Wj 3,7-10) wyjście z niewoli pod wodzą Mojżesza pozostaje w pamięci ludu Bożego. Zrobiła mu zrozumieć znaczenie miłości Boga do niego.

JEZUS LIBERATOR

Niewolnictwo jest konsekwencją grzechu i zła dręczące ludzkie serce. Biblia pokazuje, że grzech nie będzie miał ostatnie słowo. Z pomocą Boga, ludzie mogą zostać zwolnione. Bóg obiecuje swoim ludziom Mesjasza, wybawiciela. W czasie narodzin Jezusa, Maryja jest Mesjaszem obiecane przez Boga. Ludzie oczekiwać Mesjasza poszukiwane przez Trzech Króli. W Jego wielkiej miłości, Bóg zesłał nam Jezusa, swego umiłowanego Syna. On jest nasz Wybawiciel. Na początku jego nauczania, Jezus czyta fragment gdzie lsaïe uznaje istotę jego misji: "Duch Pański spoczywa na Mnie ... Posłał mnie, by głosić dobrą nowinę ubogim, więźniom głosił wolność są wolne, i ślepy nowy widok ... " (Łk 4,18).

Gdy grzech życia człowieka, zamyka drzwi do serca, niszczy relacje:

- relacje z innymi. Możemy traktować ich jako wrogów lub obiektów.

- Relacje z Bogiem. Możemy sobie wyobrazić, okrutny i despotyczny.

- Stosunki z wszechświata. Możemy przeszukać ziemię i jej bogactwa.

DRZWI OTWARTE: Konwersja

Chrześcijanie walczą iść na spotkanie z Bogiem. Wiedzą przeszkód, aby pomieścić jak bracia i siostry. Tylko "serca ubogich" może przyjąć Boga i rozpoznać inny brat.

W Ewangelii: "Ojciec i dwóch syn" (Łk 15,11-32), Jezus mówi nam, że mamy niezwykłą zaszczyt być uznane przez Boga za swego syna i córki. Jesteśmy dziećmi Boga, mamy również obowiązek powitać innych jako braci i sióstr. Wierzący czyni pokój w swoim życiu do Boga i otrzymać jego braci. Zajmuje drogę nawrócenia. Z doświadczenia wiemy, że nie możemy zrobić z naszej własnej siły, aby uwolnić nas od "niewoli grzechu". Mamy nadzieję, że z "Liberatora" obiecanego przez Boga. To otworzyć drzwi naszego serca. Otworzy drzwi miłości.

IDEA CZEGO JESTEŚMY BOGIEM?

Syn są zarówno sama idea Boga. Są urzędnicy, robotnicy, i dla nich Bóg staje się ich panem, ich szef. Ale Bóg sprawia, że ​​są one jego odkryć najmilszego Syna, nawet jeśli porusza się z dala od niego, a jeśli inna mentalność sługa pobyt z nim. Najmłodszy chce mieć chleb, najstarsze marzenie o dziecku w uznaniu zasług służyć ojcu. Ale darem Boga jest nie tylko chleb czy dziecko jest jego miłość i przywiązanie, to jest radość z życia z nim: "Synu mój, ty zawsze przy mnie i wszystko, co jest moje, to twoje "(w. 31). Bóg nie daje nam wiele w zamian, on daje wszystko. On kocha nas za darmo pierwszy.

Uczeni w Piśmie i faryzeusze z czasów Jezusa nie były wliczone w bezinteresownej miłości Boga. Oskarżyli Jezusa o powitanie i jedzenie z grzesznikami na znak przebaczenia. Wierzyli, że grzesznicy nie zasługują na to, co jest prawdą. Jezus stara się je zrozumieć, że nie zasługuję na to zarówno, jako najstarszy syn. Bóg kocha je za darmo też.

To dlatego, że jesteśmy pewni, aby być kochanym przez Boga, jak my chcemy, żeby kochać wszystkich ludzi i dzieci. Nie tylko nasi dobrzy kumple, ale także ten, kto staje się mniej paskudny, mniej zazdrosny, bardziej uśmiechnięte, bo nie odrzucili ... Następnie Bóg mówi nam, "powinien się cieszyć i świętować, bo twój brat żyje i ma się znaleźć."

Boże przebaczenie

Boże przebaczenie jest bardzo ważne w życiu chrześcijan. Będziemy starać się zrozumieć sens słów, które chrześcijanie używają mówiąc o Bożym przebaczeniu.

Aby zrozumieć znaczenie słowa "grzech", to odbija się na niewolę, a wykorzystaliśmy obraz zamkniętych drzwi. Dla chrześcijan, grzech jest dramat mieszkał między Bogiem a ludźmi. Jezus mówi o tym dramacie w Ewangeliach i widzimy, że ponosi konsekwencje w jego ciele, w jego sercu. Został skazany na śmierć za grzechy ludzi. Grzech uniemożliwia miłość, zamyka drzwi do serca. Zbudował świat do góry nogami. To sprawia, że ​​człowiek jest niewolnikiem.

Biblia ukazuje cierpienie Boga wobec grzechy ludzi. Jednak Bóg zawsze dotrzymuje drzwi otwarte serce. On czeka, On wychodzi nam na spotkanie. On otwiera ramiona i serce. Boże przebaczenie jest jak otwarte drzwi do przyszłości. Stopniowo uwalnia nas od zła, które jest w nas, aby nas przyjazna i dostępna dla innych.

Boża miłość nie ma granic, ale to jest wymagający. Prosi, aby naprawić krzywdy innym. Wzywa do zmiany stylu życia. On wzywa nas nieustannie do konwersji, zmiana mentalności i zachowania. Przebaczenie Boga, każdy może zająć jego miejsce w rodzinie.

Pierwszy chrzest przynosi pojednanie z Bogiem. Chrześcijanie mówią o Boże przebaczenie za pomocą różnych wyrażeń: spowiedź, sakrament przebaczenia, sakrament pojednania. Wszystkie te wyrażenia wyrazić przebaczenie Boga do Kościoła. Sakrament pojednania jest zawsze stroną. Na Boga, przyszłość jest ważniejsza niż przeszłość. Bóg zaprasza nas do spojrzenia w przyszłość.

Różne podejścia

Chrześcijanie prosić o przebaczenie od Boga na różne sposoby: w modlitwie osobistej podczas mszy z okazji niektórych imprez społecznych w okresie Bożego Narodzenia i Wielkanocy oraz w sakramencie pojednania. Podejście to jest osobista lub społeczności, to jest zawsze związana z całego Ludu Bożego.

PIERWSZY RAZ:

PRZYGOTOWANIE spowiedzi

Jest to pierwszy na spotkanie Jezusa, czytając stronę Ewangelii, mówi do niego, prosząc go. To on prowadzi nas do Ojca.

Po tym czasie modlitwy, patrzymy na to, co musi się zmienić w naszym życiu, wysiłek, co musimy zrobić, drzwi zamknięte, a my musimy otworzyć. Wiemy, że zmiany są bardzo powolne. Trzymamy zaufania i odwagi, bo wiemy, że miłość będzie miała ostatnie słowo. Przed spotkaniem z księdzem, możemy napisać kilka słów wysiłek, że Jezus zaprasza nas do oferując nam swoją pomoc. Następnie umówić się z księdzem żyć sakramentu pojednania. Często jest to osobiste podejście jest doświadczony podczas uroczystości społeczności przebaczenia.

KROK DRUGI: SPOTKANIE

Nie jesteśmy sami z naszym grzechem. Temu z całej naszej rodziny chrześcijan. Jesteśmy członkami Ludu odpuszczone. Podczas sakramentu pojednania, Jezus przyjmuje nas takimi, jakimi jesteśmy z naszymi słabościami i bogactwa. Kapłan jest znakiem przyjęcia Boga. To nie jest sędzia, dał głos powiedzieć czułość Boga.

Po znaku krzyża, pamiętamy strona Ewangelia poprosiliśmy, prosimy o przebaczenie Boga za to, co jest najważniejsze i wyjaśnić wysiłek chcemy zrobić. Następnie kapłan mówi modlitwę przebaczenia.

Słuchamy namową księdza. Mówimy, dziękuję Bogu za poświęcenie czasu w ciszy kościoła, aby się modlić.

SŁOWO odpuszczenie wspomnianego przez kapłana:

"Bóg, nasz Ojciec pokazuje swoje miłosierdzie przez śmierć i zmartwychwstanie Jego Syna, On pojednał świat ze sobą i zesłał Ducha Świętego na odpuszczenie grzechów przez posługę Kościoła, który "To daje przebaczenie i pokój. A ja, w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego, wybaczam ci wszystkie twoje grzechy ... "Amen.

Następnego dnia, mamy stresu, że obiecał zrobić, aby coś zmienić w naszym życiu.

Rozumiemy znaczenie sakramentu przebaczenia, czytanie Ewangelii i regularnie życia spowiedzi.

Czytałem Ewangelię "ojciec i dwóch syna" (Łk 15,11-32). Piszę o moim osobistym dzienniku, że muszę zmienić w moim życiu, aby być synem lub córką Boga i być młodszy brat lub siostra z drugiej.

Dziękuję Bogu za Jego przebaczenie. I prosić Jezusa siłę do zmiany.

"Jezu, potrzebuję być kochanym, rozumieć, słuchał, akceptowane. Po prostu powiedz nam, że Bóg nas kocha. Nasze życie zmienia się, gdy wiemy, że ktoś nas kocha. Po prostu uwolnić nas Przyjdź otworzyć drzwi mojego serca ..

ZAPROSZENIE DO MODLITWY TEAM

Wspólnie przygotowują modlitwę przebaczenia. Każdy zajmuje pierwsze trzy minuty w milczeniu, aby dodać dwie lub trzy linie przebaczenia.

- Przepraszam za zło na świecie, ze względu na grzechy ludzi wojny, głodu, przemocy, rasizmu ...

- Przebaczenie za grzechy chrześcijan, którzy nie są wierni Ewangelii: podziały, nietolerancja, odrzucenie, brak miłości ...

- Przebaczenie za grzechy naszego zespołu ... Przebaczenie za nasze grzechy ... Następnie dziękujemy Bogu za postęp, że jesteśmy w stanie i postęp, które widzimy wokół nas. Mówimy, dziękuję tym, którzy pomagają nam wierni i ostać.

ZAPROSZENIE DO niedzielnej mszy

Drużyny zapytać na recepcji przy wejściu do kościoła na Mszę w niedzielę. Witania wszystkim dajemy cięcia serca z tektury z zdanie z Ewangelii: "Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie (Łk 15:18) lub" stroną Szybkie Załóżmy, ponieważ mój syn przyszedł ... (Łk 15,23) lub zdanie z piosenki "Nie trochę, pozwalają patrzeć przez Chrystusa, pozwalają spojrzeć,, bo On cię kocha ...

................. DO RODZICÓW

Naszym codziennym życiu

W naszym życiu, jest wiele otwartych i zamkniętych drzwiach. Drzwi jest obraz, aby porozmawiać o przyjęcie i przebaczenia lub inaczej-zamyka nia, blokowanie, niewolnictwo. Człowiek jest do miłości, że jest zdolny do przyjaźni, miłości i dobroci. Ale może być niewolnikiem swojej nietolerancji, jego egoizmu, zazdrości i jego przemoc. Przyszłość ludzkości jest zbudowany w nas, w naszych sercach, w naszych codziennych działaniach. Przyszłość ludzkości jest także zbudowany wspólnie przez solidarności, sprawiedliwości i pokoju. Byliśmy świadkami zbiorowych gesty solidarności i walki o sprawiedliwość i pokój?

Życie naszych dzieci

Uczniowie odkrywają tragedie ludzkości wczoraj i dziś za pośrednictwem mediów, informacji i edukacji. Gromadzenie, na co dzień, dużo przemocy i nieprawości, i mam go do myślenia, fatalistycznie, że nic nie może się zmienić. Techniki komunikacji są szczęśliwi, że mamy jednak zakładają wsparcie i edukację. To nie jest na pewno zniechęcić nadziei i wszelkich starań, aby żyć inaczej.

"Księga życia" pomaga młodym ludziom odkrywać każdego dnia wokół nich, wielu "zwykłych" akty wymiany i opiekuńczego. Bractwo panuje bardzo na przemocy. Prawdą jest, że dramaty są bardziej pokazuje, że gesty przyjaźni. Zło wydaje się bardziej widoczne, a nie hałasować, nie lubi się wyróżnić.

Odkrycie Ewangelii Łukasza 15:11-32

Kwestia młodzieży przedstawić ewangelię Dobry ojciec i jego syn (często określane jako "syna marnotrawnego"). Jezus ukazuje nam prawdziwe oblicze Boga. Ojciec reprezentuje Boga, dwa syn reprezentuje ludzkość. Często jesteśmy skłonni patrzeć tylko zło i grzech. Jezus przyszedł, aby otworzyć nasze oczy na dobro i miłość. W całej historii, Jezus kładzie nacisk na wolnej miłości Boga, Jego miłość bez limitu, nie grzech dwóch. Zarówno syn (czyli my) są otoczone przez ceafed czułości i miłości. Jezus pokazuje nam wielką radość Boga, kiedy człowiek przychodzi do niego, przyjąć jego zaproszenie i wita go o wybaczenie. Nie rozumiem Boga, który w takiej dobroci.

SZUKAJ naszych dzieci

Katechizm, młodzieży odkryć Boga o przebaczenie. Przebaczenie jest niezbędne dla całego życia. To pozwala odejść, on otwiera przyszłość. Nasze dzieci będą żyć doświadczenie spowiedzi. Istotne jest to, że doświadczenie będzie dodatni. Czasami, spowiedź jest postrzegane jako akt zadośćuczynienia, a nie aktem wyzwolenia. Kapłan w sakramencie pojednania jest "znak" od Boga, które odbywają się bez konieczności konta i powiedział wszystkim wyraz czułości, "Jesteś moim ukochanym synem ... "Świętujmy ... "" Cieszę się, że tu jesteś ... "

NASZE ŻYCIE DLA RODZICÓW

Misją Kościoła jest dwojaki:

- Odkrywamy mężczyzn Ojciec przebacza,

- Dokonywania aktów, które sprawiają, ryby w pobliżu kościoła, na marginesie, w pogardzie, jak Jezus blisko.

Przesłanie "Pojednanie" ma zasadnicze znaczenie dla życia Kościoła i musi koniecznie wiązać się z podwójnego obrazu słowa czułości i bliskości z grzeszników. Mówiono o Jezusie: "On jest zawsze z grzeszników ...

Udział może być satysfakcjonujące i wyzwalające w Kościele podczas rodzica naszymi relacjami, naszych uczuć, naszych trudności, przeszkód, co nas przyciąga i pomaga nam ... Możemy również czuć zaproszony do procesu pojednania. To jest zawsze świętem dla Boga. "Miejmy impreza, powiedział ojciec, mój syn wrócił.

Modlitwa:

Panie Jezu, jesteś we mnie

a ja byłem na zewnątrz, tam szukałem te ...

Nazwałeś, można płakać, a Ty otworzył moje uszy zamknięte

Ci świeciło Twój błyszczały światła i Ty zapalił moje ślepe oczy

Twoje perfumy spread Odetchnąłem i uciskanych, szukałem oddech

Próbowałem więc byłem głodny i spragniony. Ty mnie dotknął i spalił mi swój pokój.

Modlitwa świętego Augustyna (354-430)