Ezechiel
Nad rzekami Babilonu, Bóg wybrał na swego proroka
Ezechiela.
Nad rzekami Babilonu. "Czarna dziura". Wiemy, czy
będziemy wiedzieć, może kiedyś. Wiemy, mężczyzn i kobiet, którzy
są w tej krytycznej sytuacji, kiedy życie traci sens i zastanawiam
się, "Kiedy wszystko jest stracone, Bóg stracił nas"
Czas wygnania była dla ludu Bożego, w czasie "czarnej
dziury".
Deportacja masa ludzi do Babilonu było straszne doświadczenie,
ponieważ Izrael uważa teraz, że Bóg jest z nim, to dlaczego?
Bóg porzucił swój lud? To niesamowite, jeśli Bóg
jest naprawdę Bogiem. Ludzie będą się do winy? Byłoby karane z powodu
swoich grzechów, jego grzech? Grzech człowieka jest więcej
szkody niż z miłości do Boga? To jest nie do zniesienia ... Izrael
walczy z nich bolesne w całej jego problemów emigracyjnych,
takich jak w "czarnej dziury".
Jednak głosy rosnące w ciszy Boga, w jego braku, że są jak
światła nadziei. Są głosy proroków. Wśród nich możemy
zatrzymać zwłaszcza postać Ezechiela.
Ezechiel, jak jego "kolegów-proroków" -
mówi, że Bóg jest wierny swojemu przymierzu, że potępia
również niewierność ludu, ale przede wszystkim zapowiada, że
Bóg jest w stanie coraz lepiej. Nie tylko będzie
to z jego ludzi z niego jako wiernego towarzysza, ale to będzie
blisko do samego człowieka: jego duch, nowe serce człowieka.
Ezechiel i prorocy ogłosić nową Boże Narodzenie: Bóg nie
tylko nas, ale Bóg w naszym Bogiem jednym z nas.
CEL
Zapoznaj się z Ezechiela i innych proroków biblijnych.
Aby dowiedzieć się, że lud Boży jest często niewierny Sojuszu.
Ezechiel daje mu słowo nadziei.
Bóg jest tym, który nadal kocha, obiecał nowe
przymierze, które jest realizowane w przyjście Jezusa
Chrystusa: Boże Narodzenie.
Dzieci odkrywają, że lud Boży starał się być wierny Sojuszu.
Troska Pana o pomoc, wysyłając proroków.
- Dlaczego Bóg mówi "mój lud do
twardego rdzenia"?
Zgodził się do Sojuszu, ale nie jest wierny. Zapomina, aby
podziękować Bogu ... Odwraca się do bogów produkowanych.
Co Bóg zrobić, aby pokazać, że nie porzuca swoich ludzi?
To jest zawsze Bóg, który wraca do swego ludu. Posyła
proroków, aby pomóc. On nigdy nie zapomni.
Aby przeczytać dokładniej trudności doświadczanych przez Żydów
w czasie Ezechiel występuje. , Podczas gdy na wszystkich pinów,
które dawniej, o których mowa Żydów Ziemia
obiecana (znak Przymierza), Król (Pan porucznik), Temple
(który ucieleśnia obecność Boga pośród swego ludu).
Podkreślić bezradność deportowanych Żydów już nie ma
znaczników, które nie wiedzą, w co wierzyć i
zastanawiam się, co jest religia?
Poznaj z dziećmi proroka Ezechiela jest rzecznikiem Pana, to
jest impregnowane, karmić się Jego słowem i wysłany do Izraela.
Świadomość z dziećmi, że duże wydarzenia mogą niewidomych i
sugerują, że jesteśmy opuszczeni przez wszystkich, nawet Pan ...
zwłaszcza w obecności Pana, nie jest oczywista: to pozostaje
dyskretny, bez nakładania. Jednak jego wielka tkliwość ogłasza
Ezechiela.
Pomóc im odkryć, że zadajemy sobie to samo jak lud Boży,
gdy cierpimy, a Bóg wydaje się nie reagować,
· Czytaj Słowo Boże: Ezechiela 34: 11-13;
· Pozwól dzieciom czas, aby otrzymać wiadomość o
nadziei
pod tekstem Ezechiela i szukać ich w tym tekście
odkryć Boga.
Jako troskliwy pasterz, który kocha swe owce, Pan
troszczy się o tych, którzy są rozproszeni, którzy są
zagubieni i nie widzę wyraźniej (we mgle i ciemności). On przyniesie
do domu, który jest mu powiedzieć.
Prowadzący czyta wiersz z dziećmi. Odczytuje się w odniesieniu
do Słowa Bożego, dzieci czytać chodzi o ludzi. Wiersz może być
wykonane osobiście, aby umożliwić wszystkim zaangażować, aby odkryć,
że słowo pochodzi.
Dowiedz się, jak daleko miłości Boga do swego ludu, który
go wątpliwości.
Wprowadzenie do tekstu Ezechiela przypomina jak trudno jest żyć
w przymierzu z Panem, gdy zaufanie jest podważane.
Mieszkańcy Izraela są kuszeni do porzucenia Pana i iść do bogów
Babilonu, który jest naprawdę serce ludu jego, że Pan musi być
odnowione.
Przesłanie Ezechiela zaprasza do oglądania, jak lud Boży nie
jest wierny Przymierzu
· Zapomina się dziękować za to, co Bóg dał mu,
· Uwielbia bogów produkowanych,
· Który zbuntował się przeciwko Bogu.
I obiecuje, że Bóg do swego ludu, aby przywrócić
zaufanie
"Przyjdę sobie", "Będę ich uratować",
"wnoszę," "będzie Ducha mojego chcę tchnąć w nich ...
"
Inni prorocy byli rzecznicy Pana, aby ogłosić nowy sojusz i
przygotować ludzi na spotkanie z Synem Bożym.
Zapowiada Jego przyjście do naszego świata.
Przeczytaj, co prorocy powiedział, rozumiemy, że to jest Jezus,
który przychodzi do naszego świata.
Dzieci odkrywają, że oni również wysłany przez Pana, aby
pamiętać, przymierze z Bogiem. Są, w ich drodze dzieci, proroków
dla innych.
Wpisz teraz w wigilii powitać Pana przepowiedziane przez
proroków.
Zlokalizuj Maryję w historii ludu Bożego i aby pokazać, jak to
miejsce Boga, który interweniuje w jego życiu.
Należy uważać, aby podkreślić, że przyjście Pana jest nadal
obecny, dla nas, w tym roku, i to nie tylko rocznica przeszłości:
Pan, który poprowadził swój lud przez proroków,
po prostu sam. On jest z nami.
PRZECZYTAJ I ZROZUMIEĆ
Ez 2, 3 i 8-10, 1-2, 3b, 4
1. SKŁAD TEKSTU
) konto jest w porządku Pan przemówił do Ezechiela:
"Otwórz usta i jeść" (w. 8), a następnie jego
realizacji: "Otworzyłem usta, kazał mi jeść" (w. 2) .
b) Jakie jest jedzenie nie jest zwykłym jedzenie, ale książka,
która jest w postaci rolki: utkniesz w arkuszach czasowych
skóry lub papirusu każdego po drugim w celu utworzenia długiej
wstęgi, który jest zawinięty. Tekst podkreśla, że żucie:
czasownik jeść powtarza się 5 razy, 4 razy rolkę słowo.
c) aby zjeść zwój jest związane z tym z "mów
do domu Izraela" (w. I i 4). Lub rozmawiać, lubię jeść, otwarte
usta, przynieść jedzenie i pozostawić słowa.
d) tekst przedstawiony do nas ma niezwykłą publikację: zaczyna
i kończy się wzmianki o słowo Pana.
2. Czego pragnie przejąć TEKST
a) nie są prorocy biblijni wróżbici, którzy
głoszą przyszłość, ale "rzecznik" Pana: oni przekazać
wiadomość do ludzi z Panem, a nie swoje własne pomysły. Nikt nie jest
prorokiem, bo decyduje, ale dlatego, że nazywa się tam przez Pana.
Jak prorocy mówią nam, bardzo kolorowo, jak było to wezwanie,
ich "powołanie" być prorokami. To jest to, co Ezechiel nie
w tym tekście.
b) Jest to trudne zadanie, aby być prorokiem, nikt nie czuje
się na siłach. Mojżesz, Biblia uważa, pierwszy z proroków,
powiedział: "Z kim mam iść do faraona? "(Wj 3, 11) Iz (6,
5), Jr (1, 6) poddaje się reakcji w podobny sposób. Wszystko
też wiedzieć, że będą mieli trudności z ich ludzi: ludzie nie lubią
słowa Bożego przeszkadzano potępiającego ich niesprawiedliwości,
braku wiary i nadziei, że "buntownik" oni głusi i często
chcą uciszyć siły Proroka. Dlatego Pan wzywa Ezechiela nie być
"rebeliantów", jak to ludzie, ale słuchać tego, co
on powie do niego (w. 8).
c) On prosi ją do jedzenia - to symboliczny gest - rolka, że
jest, to znaczy, konsumować, strawić i zrobić własne
słowa, które mówią obciążenie jego ludzie. Jeśli te
słowa są wiele, że rolka jest napisany po obu stronach. Składają się
one z pieśni żałobnych, skargi i lamenty: deportowanych do Babilonu
ludzie usłyszeli, że Pan również, że będzie słychać jego
ludzi, którzy zapomnieli się być wierny swojemu przymierzu i
zbuntowali się przeciwko jego Bóg.
d) cieszą się więc nauczyłem się słowa Pana, Ezechiel ponownie
otworzyć usta, aby przesyłać do swego ludu: "je ... i mów
do domu Izraela. To jest bardzo konkretny i wizualny sposób
powiedzenia, że słowa, które pochodzą z ust
Ezechiela są tymi, które Pan postawił przed nim. Prorok jest
rzecznikiem Boga.
e) Słowa Pana są podobne do Ezechiela w ustach słodki jak miód,
jak napełnić radością i nadzieją na jego ludzi. Będą one dla swoich
słuchaczy, pochodzą one z jego ust?
Uwaga
Ezechiel jest często kwestionowana przez tytuł "Syn
Człowieczy". W języku hebrajskim wyrażenie "syn ...
"Oznacza kogoś, kto należy do grupy lub korporacji, więc"
synem Izraela "to taki, który należy do ludu Izraela,
żydowskiej" syn złotników "i" syn perfum
"(Nehemiasza 3 , 8) są ci, którzy należą do tych
korporacji, złotnika lub perfum. "Syn Człowieczy" oznacza
członka ludzkości, człowieka. Jest to "syn człowieczy"
Ezechiel kruche jak wszystkich ludzi, Pan powierza jego słowa dla
swoich ludzi.
Określenie "syn człowieczy" zostanie przejęty przez
proroka Daniela, aby wyznaczyć zwycięską prześladowania Izraelitów
(Daniel 7, 13-27). W pierwszym wieku naszej ery, jest czasami podana
w tytule Mesjasza. Jezus twierdzi, wywołując go "Syn
Człowieczy".
Hebrajskie słowo często używane do opisania tych dom go:
gospodarstwo. "Dom Izraela" oznacza to rodziny Izraela,
jako "domu Dawida" odnosi się do jego rodu, jego potomków.
O Ezechiela 34, 11-13
Długo w Biblii oraz w sąsiednich narodów, mieliśmy
stosunku króla do pasterza. Spodziewano się, że suwerenny rząd
z jego ludzi, jak wiele uwagi, jak pasterz owiec do jego drzwi:
przyniesie to, co utracone, uzdrowić to, co było chore, troska o
młodych, chronić stado przed zwierzętami dziki.
Według proroka Ezechiela, królowie ludu Bożego nie
zostały uregulowane dobrze. Są to przede wszystkim odpowiedzialny za
katastrofę niewoli babilońskiej. Dlatego Pan sam wybiera się być
prawdziwym pasterzem swego ludu i doprowadzić tę kwestię w swoim
kraju.
Bóg jest często porównywany do pasterza w
modlitwie Psalmów (Ps 22,79) i proroków (Iz 40, 11,
Jeremiasza 23, 1-4). Jezus przyjdzie jako prawdziwy pasterz, który
odda swoje życie, aby zbawić wszystkich ludzi (J 10, 1-16).
PRZECZYTAJ I ZROZUMIEĆ
Ezechiela 36: 23-28
1. SKŁAD TEKSTU
a) tekst przedstawia się jako dyskursu Pana do Izraela
deportowano do wszystkich narodów, wszystkie kraje "(w.
24). On obiecuje, że ich powrót z wygnania: "sprowadzę
was do ziemi waszej" (w. 24), "Będziesz mieszkać w ziemi,
którą dałem waszym ojcom" (w. 28).
b) Obietnica v. 24 i 28 zamyka kolejny: tych, których
Pan powróci z wygnania, on całkowicie przekształcone (w.
25-27). W ten sposób staną się Jego ludem, a On ich Bogiem (w.
28).
c) Jednakże, ten akt Pana nie tylko jego mieszkańców,
ale także narody i odkryć Pana jako Boga Świętego, całkowicie innych
bóstw czczą (w. 23).
2. Czego pragnie przejąć TEKST
a) Dla Izraelitów na uchodźstwie, którzy są
zniechęceni i rozpaczy, prorok Ezechiel zapowiada interwencję Pana na
ich korzyść: on przyniesie je z powrotem do ich ziemi. To wydarzenie,
które odbędzie się w 536 roku pne, nie omieszka uderzyć umysły
pogan: Bóg deportowanych w związku z tym nie zapomnieli.
b) Ale Pan chce zrobić więcej: to powrót z wygnania,
powróci "do niego, on przyniesie mu serca swego ludu. To
jest główne przesłanie Ezechiela (w. 25-27).
c) W tym celu, najpierw oczyścić swój lud od
zanieczyszczeń bożków. W tym czasie oczyszczania otrzymano
przez rozpylanie wody czystej osobę lub obiekt nieczysty: "wyleję
na was czystą wodę" (w. 25).
d) Przede wszystkim Pan przemieni wnętrzu każdy Izraelita. Dać
mu nowe serce, zamiast jego sercu z kamienia, to znaczy uparty i
buntowniczy do Pana (por. Ez 2, 8), będzie serce z ciała, ulegli i
posłuszni jego głosu to. To będzie jego nowy duch, a nie jego umysł w
stanie wypełnić wolę Boga, Pan umieścić swój umysł, to znaczy,
jego pragnienie władzy i zachowujemy Jego przykazania. Ta
transformacja będzie tak, że gdy Izraelici przestrzegać wymogów
przymierza, które mieli przyjętym 5 maja (Wj 19, 8). To
dlaczego Ezechiel konkluduje swoje przemówienie, powtarzając
formułę Sojuszu: "Będziecie moim ludem, a Ja będę waszym Bogiem"
(Wj 19, 5).
e) Narody będą świadkami, że Pan uwolnił swój lud z
wygnania będzie również zobaczyć tę radykalną odnowę: Pan
pokaże się świętym w oczach jego ludzi ludem świętym ("dla
Ciebie"). Jako błogosławieństwo Abrahama (Rdz 12, 3) Przymierze
Boga z Izraelem respektować wszystkie narody. Historia Pana z Jego
ludem, dowiadujemy się również, że Pan jest z nami.
Uwaga
Ezechiel pożycza słowo "nowy" (nowe serce, nowego
ducha) do proroka Jeremiasza. To, zauważając niezdolność ludzi do
przestrzegania wymogów Sojuszu, zapowiedział, że Pan zawrzeć z
jego ludu Nowego Przymierza (Jr 31, 31-34). Zamiast planowanej
zewnątrz jak prawo otrzymał na górze Synaj, Pan pisać swoje
prawa w ramach każdego Izraelity, tak bardzo, że wszyscy, młodzi i
starzy, doświadczenie, miłość i będą robić to, co proszę. Przejęcie
Jeremiasza, Ezechiela pokazuje, jak ta przemiana serca mężczyzn,
obiecane przez Pana, oczekiwano i powrotu. Jezus Chrystus realizuje
to Nowe Przymierze. Dla niego jest to ten sam Duch Boży jest nam w
chrzcie ("wyleję na was czystą wodę") jest Duch, który
prowadzi nas razem w jednym ciele przez Eucharystię (" Krew
Nowego Przymierza "), i czyni nas świadkami Pana dla naszych
braci ludzi (" Pokażę ci, przez świętego ").