powrót < Index katechezy < strona Misji


LPADDING=2 CELLSPACING=0>

Śmierci Jezusa

Emmanuelle, 17-letni, który zmarł po kilku miesiącach choroby,

powiedział przez poemat znalazł się w jednym ze swoich notebooków:

- Znaczenie życia pomimo śmierci najbliższej,

- ". Bramki niepewnym i tak pewno jeszcze" Jego wiara w

To wyrażenie nie mówi cała jego nadzieja?

Oto pełny wiersz Emmanuelle. Emmanuelle napisał krótko przed śmiercią:

I zamoczeniem do Źródła myśleliśmy suche. Albowiem powiadam wam, nic nie jest martwy. Że niezależnie od tego jak długo to trwa, bo zapewniam cię, że zawsze leczy rany tak głębokie, że są. Ja też byłem sceptyczny, ale spójrz na mnie teraz: żyję, śmieję się, tak jak wcześniej.

Że niezależnie od tego jak długo to trwa, wzywam was, że jeden leczy rany jeszcze głębiej! Słuchaj, którzy nie wierzyli, chciałbym zwrócić uwagę, patrzeć, jestem tu, jestem prawdziwy. Nigdy nie można powiedzieć, że jestem słaby. Nie chcę być słaby. A jeśli czasem moja siła nie mi, pozwól mi się zatrzymać na chwilę, by złapać oddech i zacząć do przodu tak długo, jak życie chce mnie, będę kontynuować moją podróż do niepewnej bramki i tak jeszcze pewien. To jest moje zadanie ... (Emmanuelle Cartron)

Ten wiersz daje nam okazję do omówienia z dziećmi na pytanie wszyscy zadać sobie pytanie: "Po śmierci? "...

Słuchać ich reakcji, niektóre z nich mogą nie chciał rozmawiać o śmierci bliskich krewnych, znajomych ...

Pomoc dzieciom odkryć, że:

Podobnie jak każdy człowieka Jesus przepuszcza śmierci, a więc daje znaczenie śmierci.

On będzie z nami po śmierci.

My "wziąć za rękę." On wie, dokąd prowadzi.

To mówi nam, że śmierć nie jest końcem naszej historii.

Kiedy mieszkał w wierze, ufając Bogu, nabiera innego znaczenia: staje się sposobem, aby w pełni i na zawsze żyć z Bogiem.

Zaproś dzieci:

Modlić się z pacjentami, którzy twierdzą, że ich wiara w Jezusa, który oddał swoją miłość na śmierć na krzyżu za nas, ich wiara w Jezusa nas podnieść.

Co sprawia, że ​​jesteśmy postrzegani, że dzieci

- Przyczyny śmierci Jezusa,

- Jego wiara w Boga swoim Ojcem.

Niech niektóre z ich reakcji na śmierć.

Co one mówią nam, co myślą, co żyli w tym obszarze?

ZOBACZ I CQMPRENDRE

SŁOWO BOŻE

LUC 22, 47 do 23.32

Historia męki Jezusa w Ewangelii Łukasza - podkreśla odwagę Jezusa przed nadchodzącej śmierci. Akceptuje, dla miłości, aby być wydany w ręce ludzi, ale go tam nie ma, jego udział defetyzmu, bo do końca on broni prawdy o swoim życiu.

Aresztowany w Ogrodzie Oliwnym, że nie bronić, ale on jednak zauważyć, tchórzostwa tych, którzy przychodzą, aby wykorzystać go w nocy z obawy, że cały dzień w świątyni, tłum się jego obrony. Odmowa przez Piotra, trzyma swoją przyjaźń, i Pierre wołając jego słabość oburzeni ludzie, którzy strzegą go milczy, wydał w ich ręce. Sąd, jego odpowiedzi są jasne i precyzyjne: Tak, jest Mesjaszem, żył blisko Boga, tak, że jest Synem Bożym, są sędziowie sami mówią!

Oskarżony przed Piłatem, aby zaburzenia w ludzi, aby prowadzić bunt przeciwko Rzymianom w stwarzające wojownika Mesjasza, Króla Żydów, Jezus odrzuca to oskarżenie: To ci, którzy mówią to n nie ja! On wie, że Piłat, z obawy przed Żydami krzyczy "ukrzyżuj go" dostarczy. Przekazany do ludzi, którzy na śmierć na krzyżu, ale jest to Jezus, który dobrowolnie oddaje się miłości, aby nas zbawić.

1. SKŁAD TEKSTU Łk 23, 33-49

Ta historia z ostatnich godzin Jezusa na krzyżu, jako spójne w narracji Męki samego razem. Graniczy z dwoma modlitwy Jezus rozpoczyna się wezwaniem: ". Ojca"

W pierwszej połowie tej historii, Jezus jest atakowany kolejno przez przywódców, żołnierzy i jednego z przestępców. To za każdym razem zaproponować "uratować". Powodem dla Jezusa, aby uratować to, że twierdzi on, że jest Mesjaszem.

- Są Żydzi, przywódcy i przestępców, którzy mówią, że - albo on twierdzi, że jest królem Żydów, jak wskazano przez włączenie krzyż;

- To są żołnierze, pogańskich, którzy twierdzą, że. Jezus odpowiada na nic.

Druga połowa historii nie jest już zainteresowany Jezusa i innych złodziej. To tylko on, że Jezus powiedział.

2. Czego pragnie przejąć TEKST

a) "metoda literacka jest załączyć tekst dwóch podobnych postaciach, jest powszechne w Biblii. To oznacza, że ​​pole tekstowe odbiera jego sygnał z tych planów zarządzania. Dwie modlitwy Jezusa i powtarzanie słowa "ojciec" zaprosić czytelnika do zrozumienia tych ostatnich godzin Jezusa twarzą w twarz ze swoim ukochanym Ojcem. Prosi o przebaczenie dla tych, odpowiedzialnych za jego ukrzyżowania, a ukończył jego ziemskiego bytowania, dając swoje życie i swoje sprawy w ręce Ojca. Jest pod znakiem przebaczenia i synowskim oddaniem i pewność, że powinien przeczytać tę historię.

b) Jeśli Mesjasz, ucieka lub jest królem, niechże teraz siebie wybawi!

Ale Jezus nie przyszedł tylko uratować, ale by ratować innych, czyli wszystkich ludzi. Liderzy uznają, że powiedzmy, "Innych wybawiał," i pierwszy przestępca, który powiedział do niego: "Wybaw więc siebie i nas". Wiemy, że Jezus powiedział podczas spotkania z Zacheusza, że ​​"Syn Człowieczy przyszedł szukać i zbawić to, co zginęło" (Łk 19, 10). To jest w umieraniu miłości na krzyżu za wszystkich, że Jezus zbawia: dla nazywa przebaczenie Ojca. Skazany na śmierć przez ludzi, daje się swobodnie do nich, opuszczony przez swoich uczniów, że oddaje się w ręce Ojca. Nie bierzemy jego życie, on daje.

c) Dialog z drugich najważniejszych karnych, jak Jezus ratuje zgubionych. Uznaje ona skazana na karę śmierci tylko na co zasłużył: on jest stracone. Ale uważa, Jezus niewinny, biorąc tytuł króla jest włączenie krzyżu, prosi Jezusa, aby pamiętał o nim w przyszłości: "Kiedy przyjdziesz do swego królestwa". Samo to jest to, co Jezus powiedział, aby upewnić się, że jest zbawiony, ale nie w przyszłości: "Dziś ze mną."

d) W swojej Ewangelii, Łukasz używa cztery razy słowo "dziś" w opowieści o jej rękę. Spotkaliśmy się trzy. Boże Narodzenie: "Do ciebie rodzi się Zbawiciel", a tu, na krzyżu, te dwa stwierdzenia oprawić cały ziemskie życie Jezusa! Następnie podczas spotkania z Zacheusza: "Dziś zbawienie stało się udziałem tego domu. "Czwarty raz Jezus zakończył czytanie, synagogę, wyrocznia proroka Izajasza, mówiąc:" To pismo, które właśnie usłyszał, dziś jest realizowane. "(Łk 4, 21). We wszystkich tych tekstów jest Hi że daje Jezusa Zbawiciela. I Witam, dzisiaj jest nasze wiadomości.