powrót < Index katechezy < strona Misji


LPADDING=2 CELLSPACING=0>

DZIECINSTWO JEZUSA.

Jako dziecko, Jezus dorastał, pracował "Wychował się w mądrości, w latach i w łasce u Boga i u ludzi." Potrzeba czasu, aby stać się dziećmi Bożymi. Jezus zaprasza nas do czasu, aby nasze życie uczynić podobną do historii syna Bożego.

W tym rozdziale chcemy połączyć to, co Ewangelia mówi nam o Jezusie jako dziecka . Jest on dzieckiem, jak wszystkie inne, ale również całkowicie żywym Bogiem - i że jako dziecko żyje 8-9 lat Wychowywał się w przestrzeni swego ciała, swego serca, swego umysłu. W ten sposób dziecko może dowiedzieć się, że nasze życie interesuje Boga i że ma się ono rozwijać także w Jezusie Chrystusie, w przyjaźni z Bogiem.

Nazaret w czasach Jezusa.

Historia Jezusa toczy się ze świadomością, że mamy do czynienia z Jego życiem w Nazarecie, w czasach Jezusa to była malutka mieścina, do określenia więc i przybliżenia sobie i dzieciom mamy:

- Różnice między życiem Jezusa z Nazaretu i dzisiaj życia w Nazerecie i na świecie, podobieństwa odkryć, że Jezus żył autentycznym życiem jako dziecko. Język, obyczaje, kultura, religia, nauka, przyroda, technika, praca, itd.

Chcemy, aby dzieci przystąpiły do odkrywania człowieczeństwa Jezusa Chrystusa: on był najpierw dzieckiem i dorósł, postępował stopniowo i odkrywał życie, jak każdy człowiek narodzony na tym świecie,odkrył, że jego rodzice żyli i inne osoby dorosłe. Dzięki Maryi i Józefowi, on zajął miejsce w społeczeństwie i religii swego czasu. Możemy lepiej zrozumieć, jak Jezus żył, kiedy był dzieckiem. Będziemy słuchać razem historię, która pomoże nam zrozumieć, jak Jezus żył w Nazarecie jako dziecko.

Słuchać, kiedy każdy zwraca uwagę na podobieństwa i różnice z naszego życia dzisiaj.

Ta historia nie jest zapisana w ewangelijnym tekście, ale to jest na podstawie tego, co wiemy, także jak wyglądało życie dzieci w czasach Jezusa.

Historia - Jonathana, dziecka, które mieszkało w czasach Jezusa w Nazarecie, powiedziała nam:

"Nazywam się Jonathan. Mam znajomego, jego nazwisko jest Joshua. Obaj mamy osiem lat i często idziemy grać razem w kości lub gry planszowej. Matthias, Joachim Jehoash i Bartymeusz, Udostępniamy bieganie i skakanie. Rachela, Debora i Esther wolą grać w klasy lub lalki, małżeństwo i złe traktowanie przez lekarza.

My chłopaki, idziemy razem do synagogi do szkoły: jest to pod górę na ulicy, gdzie się idzie. "Hazan" (nauczyciel) jest nazywany Jacob. Bierze rolkę Biblii i czyta nam zwroty, możemy nauczyć się na pamięć. Kiedy byliśmy mali, pięć lub sześć lat, pokazał litery, które pisaliśmy na naszych tabliczkach z wosku drewnianym rysikiem. Dzięki nim dowiadujemy się, co to jest czytanie, pisanie, oraz najważniejsze wydarzenia w dziejach naszego narodu, nazwy roślin i zwierząt.

Joshua wie wiele rzeczy, które są w Biblii, powiedział mi, że Miriam i Yousef, jego rodzice często mówią mu o Słowie Bożym.

Chciałbym iść do Niego, aby grać: często jesteśmy na podwórku, pod drzewem figowym, ale również zdarza się, że możemy ​​iść do warsztatu ojca, który jest stolarzem.

Kładziemy ołówek na uchu (jest to znak, stolarzy) i produkujemy zabawki: wózek, kołyskę, stolik ... Youssef ma gotowe młotki i gwoździe, ale do piły nas nie dopuszcza, woli trzymać ręce z daleka.

Miriam, matka Jego, jest bardzo zajęta, bo jutro jest szabat, jest dzień Pański, nie można pracować w tym dniu.

Na Jutro, przygotowuje trzy posiłki w domu na piecu. Poszła z innymi kobietami po wodę do fontanny wsi i przygotowuje naleśniki z mąki pszennej, gołębie nadziewane migdałami i figi, suszone ryby, placki z miodem.

Wczoraj, ugniatała ciasto na chleb, a potem dzisiaj zaniosła je do pieca. W wydrążonej ścianie, wcześniej dodała owoców: winogron winorośli, granaty, morele, jagody jawor.

Dzisiaj, jestem zaproszony do Joshouego.

Wkrótce jego rodzice zaproszą nas na obiad. Musimy umyć ręce przed i po posiłku. Myriam już przygotowanła stół z talerzami, kubki, noże, ona kręci się przy posłudze stołu. Kiedy wszyscy siedzą, Youssef, jak mój ojciec, powie dziękczynną modlitwę do Boga, a potem zaczniemy jeść.

Dziś wieczorem przed zachodem słońca, zrobimy wielką toaletę, to jest ważne, bo tam dużo kurzu w kraju i potu w klimacie lata. Niektóre rodziny idą do łaźni, ale z nami jest inaczej, obmyjemy się w sadzawce przy domu. Mama przynosi gąbki, pumeks, szczoteczkę i rośliny ładnie pachną. Gdy człowiek jest już czysty, może przetrzeć skórę perfumowanym olejem. To dobrze dla szabatu, na cześć Boga, człowiek chce być piękny.

Jutro nasi ojcowie biorą ich płaszcze z frędzlami, i idą modlić się w synagodze. Trzeba na zgromadzeniach synagogi usłyszeć Słowo Boże, i śpiewać z starożytne modlitwy z psalmami.

Umieścili na drzwiach rurkę z trzciny ze zdaniem z Biblii. Kiedy mamy lat trzynaście, Joshua i ja staliśmy się "gedolim" (duże) i mamy prawo czytać Biblię na scenie synagogi, możemy powiedzieć, że rozumiemy.

Nawet teraz, niech nasze włosy rosną nam na skroniach. Mężczyźni mają długie włosy i brodę. Kobiety mają warkocze, i spinki, są w nich umieszczone wstążki ".

Pozwolić dzieciom wyrażać siebie:

Jak wyglądają ich domy?

Gdzie jest kościół?

Czy są tam mężczyźni, kobiety, dzieci?

Co nas zaskoczy?

Dzieci tego kraju w czasach Jezusa, miały życie inne od naszego i razem żyli prawdziwe życie dziecka.

W Ewangelii wiemy, że

- Jezus żył w Nazarecie,

- Jego matka była Maryja,

- Jego przybrany ojciec, Józef, był cieślą,

- Ludzie z jego kraju nazywali Jezusa "stolarzem, cieślą". (Możliwe, że Józef nauczył go jego zawodu.)

W Nazarecie, w czasach Jezusa.

Dzieci słuchalły opowieści, które pomogły im zrozumieć, jak dzieci żyły i mieszkały w czasach Jezusa.

Jezus dorastał w rodzinie, wdług społecznych i religijnych zwyczajów swego kraju. Wychowywał się w określonym kontekście: w Nazaret - z rodzicami Maryi i Józefa, którzy wprowadzili praktyki kulturowe czasu, do poznania Biblii i zawodu, że był stolarzem, cieślą, jak jego przybrany ojciec, Józef .

W DOMU DZIECI ROZMAWIAJA Z RODZICAMI.

Kiedy będę duży. Kiedy dorosnę...

W dialogu z rodzicami, dziecko będzie bardziej świadome, że dorasta, stopniowo odkryje, że staje się zdolne do nowych rzeczy, staje się bardziej odpowiedzialne. Odkrywa, że ​​rośnie, że jest ważne, ciekawe, ale czasem trudne.

W dialogu z dzieckiem, można znaleźć się z nim zainteresowanie, które pomaga rozwijać mu się w dziedzinie jego ciała, jego serca, jego inteligencji, która pomaga zobaczyć, że rosnie, to jest ważne i czasem trudne. Jezus Chrystus, uczy mnie, że mogę rozwijać się jako przyjaciel Boga.

Przychodzimy do Boga z naszym postępem, nasza radość rośnie i również nasze problemy.

Przez Słuchanie Ewangelii Łukasza, dzieci zrozumieją:

- Jak Jezus dorastał, a rodzice poznają, że

- To całe życie ich dziecka interesuje Jezusa Chrystusa,

- A oni są powołani do wzrastania w jego naśladowaniu, w przyjaźni z Bogiem.

Z tej wymiany, świadomość dziecka, które dorasta w swoim sercu, umyśle, że życie może być szczęśliwe, czasem jest to trudne.

Bądź uprzejmy dla postrzegania lęków i obaw dziecka.

Skąd one pochodzą?

Jakie są bariery jego rozwoju?

Każde dziecko ma swoje piękno i trudności.

Niektóre dzieci rosną szybciej w ich obowiązkach w nauce. Inne boją się rozwijać. Przekroczenia i postępy niezbędne dla uzyskania w tym wieku wzrostu są realizowane łatwiej lub trudniej. To nasi rodzice, dziadkowie i przywódcy, pomagają nam wzrastać w swoim własnym tempie i trzeba zachęcić każde dziecko w drodze życia do odkrycia autonomii, odpowiedzialności.

Jezus Chrystus uczy mnie, że mogę rozwijać się jako przyjaciel Boga. Proponuje się, aby by towarzyszem mojego czasu dzielenia się i modlitwy, w których dzieci i rodzice wyrażają doświadczenie postępu, zmian. Dają dzięki Bogu. Czas słuchania Słowa Bożego: Dzieci odkrywają, że są one wezwane do rośnięcia też z Jezusem Chrystusem, w przyjaźni z Bogiem. Wyrażają się w swojej modlitwie.

DOCHODZIC do sprawności: dobrze myśleć.

Rosnąć, poznawać siebie samego i świat, rozwijać swoje talenty, uczyć się nowych umiejętności, czy nie jest to właśnie to, co chcemy dla nas samych?

Nowa praca, a czasami bezrobocie, zmusza nas do kursów szkolenia, przekwalifikowania się w różnych dziedzinach.To często wymaga pewnego przepełnienia, które może prowadzić do tego, aby bardziej być w naszym życiu.

Znaczenie promowania wyników dziecka i zachęcić ich do rozwijania swojego potencjału. W ten sposób stopniowo przygotować do dprosłego życia:

- Aby zająć swoje miejsce w społeczeństwie,

- Aby żyć w miarę możliwości zdobrze i pięknie innymi.

Wsparcie to daje nam radość, ale też niesie ze sobą ryzyko, obawy.

Uczenie wolności czasami ma swoje trudności pochodzących od:

- Dziecka samego, kruchość fizyczna i psychiczna,

- Z nas, czy okoliczności naszego życia, zgodnie z tym co przeżywamy: sytuacje rodzinne, warunki pracy ...

Sam Jezus "czynił postępy w mądrości i łasce w oczach Boga i ludzi", mówi Ewangelia Łukasza. On przyszedł, aby nam pomagać zrozumieć, że Bóg wzywa nas do wzrastania w przyjaźni.

Drugi raz: uroczystości rodzinne i społeczne.

Wyrażając radość, że możemy spotkać się razem. Ewentualnie wstawić nowy element, przywitać nowych gości.

Kolekcja śiewania piosenki: Szczęśliwie to nazwać.

Moderator: Jako zespół, odkryliśmy, jak Jezus żył, gdy był w naszym wieku. Dziś postaramy się zrozumieć, dlaczego ważne jest dla nas, aby się rozwijać.

W domu szukaliśmy każdy po swojemu pytał i zastanawiał się: co jesteś się w stanie zrobić ...

Koordynator pomaga odkryć, co przynosi radość, ale także wzrost w różnych dziedzinach.

Są chwile, kiedy myślisz, że to jest trudne i dlaczego. (Strach nie wiedząc skąd przychodzi, że to czy tamto się nie uda ...)

Gdy dzieci stają się duże, to nie tylko chodzi o centymetry, to również historia zmian, postępu, odkryć, "upadanie i powstawanie" (jeden idzie do klasy wyśszej inny zostaje by powtarzać), jest sytuacja która oznacza że postęp jest uczyniony, ale też jest czasem pewien regres.

SŁOWO BOŻE

Prezentacja:

W Nazarecie, Jezus był dzieckiem. Wzrastał, uczył się pracować z ... Nauczył się rzemiosła...

Wiele z jego towarzyszy wzrastało razem z nim...

Dziś będziemy słuchać tego wszystkiego, Ewangelia Łukasza mówi nam,

Jezus rośnie.

Celebrans: Czytanie tekstu: Łukasza 2, 51-52, przed wprowadzeniem. Aklamacja Ewangelia.

Ktoś wyświetla zdanie "Jezus czynił postępy w mądrości, w latach, w łasce. -Przed Bogiem i ludźmi ", a czyta się powoli.

Komentarz.

W Ewangeliach nie zostały zachowane wszystkie szczegóły z życia Jezusa dziecka. Fragment Ewangelii Łukasza jest krótki, ale mówi nam, co jest najważniejsze.

Wzrastać w mądrości "naucza Jezus Maryja i Józef, jak żyć jako człowiek i przez wiarę. Słuchać i przyjmować z zadowoleniem jak Maryja przyjęła Słowo Boże. Starał się zrozumieć, co Bóg chciał od niego.

"Wzrastać w Mądrość": co to oznacza dla nas? Nie jest to sytuacja bardziej cicha, bez ruchu ... ale z naszych umysłów, stają się coraz bardziej w stanie myśleć, "wybierzemy", co możemy zrobić, aby stać się przyjaciółmi Boga.

Z sercem, człowiek staje się w stanie spojrzeć na to, co może dać radość i szczęście dla innych, jest w stanie dbać o innych, słuchać ... i jest w stanie rozwijać się w przyjaźni z Jezusem, odkrywając coraz bardziej, że Bóg jest naszym przyjacielem ...

Wzrastanie w łasce "Albo jest to, że myśli? To oznaczało dla Jezusa, starać się podobać Bogu codziennie: kiedy bawił się z innymi dziećmi, kiedy był w swojej rodzinie, gdy modlił się w synagodze.

Był szczęśliwy, że Bóg go kocha.

Nam również, z Jezusem Chrystusem, trzeba odkryć na co dzień, że Bóg nas kocha.

Na krótką chwilę pozostańmy w ciszy.

DZIĘKCZYNIENIE

Celebrans: Boże, nasz Ojcze, dziękujemy za udzielenie nam Jezusa. Teraz rozumiemy lepiej, jakie było to dziecko. Wychowywał się w swoim domu do przyjaźni. Dziś, to pomaga nam wzrastać w przyjaźni ...

Wspólnie śpiewamy ...

Pieśń: Kiedyś o Jezu chodził po świecie.ROZESŁANIE

Celebrans: Idźcie w radości. Jezus zaprasza nas do wzrastania w mądrości ... Jest coraz bardziej naszym przyjacielem ...

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Kiedy dzieci odkryły, co to znaczy wzrastać w przyjaźni z Bogiem,

Jezus wzywa nas do wzrastania w przyjaźni z Bogiem.

Nie jest oczywiste, że dziecko może uzyskać postępy w drodze wiary: Potrzeba mu pomagać w tym.

"Bóg nasz cały interes życia;

"Ja jestem wezwany, aby rosnąć w sposób Jezusa;

Rozdział ten jest punktem wyjścia dla innych kwestii, w których dziecko będzie mogło stopniowo odkryć, jak żyć jako ludzie ochrzczeni, jak żyć jak Jezus. Spotkanie jest bardzo ważne, aby umożliwić dojście do tego odkrycia.

Prawdopodobnie będzie to konieczne, aby ponownie popatrzyło na swój rozwój, trzeba zwrócić uwagę dzieci w tym kierunku, ich przejawów ... dostrzec, jak ich dzieci, jak chcą się rozwijać jako chrześcijanie.

PRZECZYTAC I ZROZUMIEĆ.

Łk 2, 51-52

1. SKŁAD TEKSTU

a) W tym, Jezus jest przedmiotem czasowników pierwszego i trzeciego zdania: "On poszedł, był im poddany, dorastał." Chodzi o zachowanie i rozwój dziecka Jezusa.

b) Jego matka jest przedmiotem czasownika zdanie drugie: "ona ciągle zachowywała te sprawy w swoim sercu." Szereg zwrotów wskazujących na rozwój Jezusa, odniesienie do refleksji Maryi zwraca uwagę, by czerpać więcej z życia Jezusa jako dziecko, że jego zwykłe tpwarzystwo pomaga do wzrostu bycia człowiekiem?

W rzeczywistości, te linie są dalszym ciągiem z poprzedniego odcinka, jak Jezus, Maryi i Józefa "powrotu" do Nazaretu, gdzie poszedł na pielgrzymkę do Jerozolimy na święto Paschy, które miało miejsce, że były "zdarzenia" prowokujące Maryję do wiary.

Czego pragnie nauczyć ten TEKST.

a) poprzedni odcinek nadaje pełny sens tych linii końcowych. Opowiada, jak Jezus, w wieku dwunastu lat, zaginął i nie szedł razem w towarzystwie rodziców na koniec pielgrzymki do Jerozolimy. Po trzech dniach poszukiwań, że znaleźli go w świątyni, gdzie siedział między nauczycielami prawa, a on słuchał ich i zadawał pytania, ekscytując podziw wszystkich, z powodu Jego umysłu i odpowiedzi. Kiedy zapytała matka: "Moje dziecko, dlaczego to zrobiłeś? "On odpowiedział: To z moim Ojcem, ja muszę być." Odpowiedź, której ona nie zrozumiała.

b) W piśmie czytamy, że od powrotu do Nazaretu, Jezus "był posłuszny" dla rodziców. Łukasz ukazuje tu, co stanowi kontrapunkt do tego odcinka i co może sugerować. Dzieciństwo Jezusa nie było usiane niesamowitymi i mylącycmi faktami. Oprócz tego odcinka, to wiadomo jeszcze wiele o ludzkiej kondycji dziecka, które jest skłonne do posłuszeństwa rodzicom, którzy dali mu opiekę, pozwalając mu rosnąć.

c) Wzrost Jezusa jest fizyczny "rozmiar". Jest również w środku, czyli wewnętrzny. Łukasz jednak nie informuje, po prostu pisząc, że dziecko dorastało w inteligencji, ale w"mądrości". Termin ten odnosi się do biblijnego zrozumienia rzeczy Bożych, tak jak zdolność do rozpoznawania Jego woli w swoim życiu i odpowiedzi, takich jak zdolność do zrozumienia Jego Słowa w Piśmie świętym i do formowanego przez niego charakteru. Łukasz dodaje, że chłopiec rósł "w łaski", który to zwrot kładzie nacisk na życzliwość, wierność, że jest to chłopiec, który został poddany wobec Boga i śyczliwy wobec ludzi. Otoczenie Jezusa z Nazaretu może świadczyć o tym naprawdę, że był dzieckiem między innymi.

d) A jednak to dziecko rodzi pytania. Zwykle przedmiot, dlaczego on zechciał podjąć czas wolności podczas pobytu w Jerozolimie po uroczystościach? Dlaczego siedział między nauczycielami prawa. ? Dlaczego ta odpowiedź: "Z Ojca moim mam być?" Jej matka "zachowywała w swoim sercu wszystkie te zdarzenia" w przekonaniu, że przyszłość przyniesie odpowiedń wraz z naświetlającą się tajemnicę Jezusa.Łukasz miał już uwagi na ten temat przy narodzinach Jezusa w Betlejem (2, 19).

e) Te wersety rozdziału Ewangelii Łukasza , o tym jak spędził dzieciństwo Jezus, mają na celu ukazać nam, aby pamiętać, że Jezus był człowiekiem, który, podobnie jak my, urodził się i wychował w rodzinie i najbliższym otoczeniu. Ale w tym samym czasie, czytelnik jest doprowadzony do rozważenia następującej kwestii razem z Maryją: "Kto to jest to dziecko, które mówi o Bogu jako swoim Ojcu? ".