LPADDING=2 CELLSPACING=0>
Służyć innym
W wieku Króla Słońce:
Otwiera Jean-Baptiste de la Salle Szkoła
dla dzieci, które są wyłączone.
Jezus kochał ludzi i kobiet swoich czasów i swojego
kraju, prawda.
Nie mógł znieść nędzę i niesprawiedliwość. Działał.
Jego uczniowie nie mogą świadczyć, że Jezus żyje, czy nie są
zainteresowani mężczyzn i kobiet w ich czas i ich świata. W
rzeczywistości wiemy, wielu świętych mężczyzn i kobiet w każdym
wieku, którzy służyli braciom w człowieczeństwie naśladować
Jezusa Sługi. Przyjrzymy się życiu Jana Chrzciciela nauczycieli w
czasie Ludwika XIV i życiu innych.
W czasach Jana Chrzciciela DE La Salle
To jest Francja Króla Słońce.
Król Ludwik XIV ciężko pracuje i, z pomocą jego minister
Colbert, finanse Francji stają się zdrowsze, drogi są lepsze,
promował rolnictwo. To daje naszym kraju potężną flotę.
Na dworze w Wersalu, król i jego dworzanie żyć w
luksusie i zorganizować olśniewające festiwali. Wielcy artyści i
pisarze pracujący dla króla.
Ludwik XIV chce, Francja zajmuje pierwsze miejsce w Europie.
Jego ambicja doprowadziła go do wojny na wszystkich stronach. Ale
wojna jest straszna, musimy podnieść podatki, ludzie cierpią z powodu
głodu.
Tylko młodzi panowie i dzieci z rodzin szlacheckich otrzymywać
nauczycieli edukacji. Młoda burżuazyjna, bogaty, uczestniczyć w
płatnych szkół, uczelnie. Biedne dzieci z ulic w młodym wieku,
zaangażowany w każdej małej firmie, zgłosić grosze. Jean-Baptiste de
la Salle jest prowadzony przez zdarzenia w celu ustalenia bezpłatne
szkoły dla tych dzieci.
Co oni zrobili nas zdumiewać najprawdopodobniej. Może pomyśleć,
że to, co zrobili jest wątpliwa. Oczywiście. Ponadto konieczne jest,
aby analizować to, co zrobili w historycznym kontekście, że należy do
nich, musimy przyznać, że każde działanie jest ryzykowne i
dwuznaczne. Sami święci mogą błądzić, zapewnia nas, że ...
CEL
Odkryj, przez życie i dzieło Jean-Baptiste de la Salle, że
chrześcijanie zawsze trzeba zwracać uwagę na potrzeby swoich braci
przez umieszczenie na ich usługi.
Wiek Króla Słońce.
· Pozwól dzieciom, aby porozmawiać o tym, co oni
wiedzą.
· Aby powiedzieć, że to Jean-Baptiste de la Salle, jak
uczymy się lepiej
wiem.
Sprawdź, dzieci sobie sprawę, że w naszym świecie, w pobliżu
nas, ludzi żyjących trudne życie z powodu ich niepełnosprawności,
statusu ekonomicznego, itp..
Okazuje się, że ci ludzie potrzebują naszego szacunku, nasze
zrozumienie, czasami potrzebują naszej pomocy do zakresu naszych
możliwości ...
Zobacz Jean-Baptiste de la Salle, w swoim czasie i zrozumieć.
Mają chęć powiązania z tym, co dzieci uczą się na lekcjach
historii. Powiedz dzieciom, podsumowanie życia Jana Chrzciciela.
Aby zebrać dzieci o Jean-Baptiste był prawdziwym uczniem
Jezusa.
· Od tego, co widzieli, co myślą o Jean-Baptiste de la
Salle był prawdziwym uczniem Jezusa Chrystusa,
np. jego uwagę na mniejsze,
- Jego badania z innymi, aby pomóc dzieciom z jego czas,
jego pragnienie, aby być "biednych" z nimi i dać swoje
życie Bogu.
· Poznaj z dziećmi przez całe życie, był wspomagany
przez innych chrześcijan: Pan nyel, mistrzowie, bracia, itp..
To przez całe życie, które obejmowały Jean-Baptiste,
po trochu, co Bóg od niego oczekuje
- Dba o swoje młodsze rodzeństwo i uczy
i dobrze zna dzieci.
- Widzi dzieci w jego wieku, którzy nie mogą przejść
szkoły, bo są biedni, spotyka
- Chrześcijanin, który chce założyć szkołę dla dzieci
- Nauczyciele, którzy zgadzają się, aby ich klasy bez
zarobić dużo pieniędzy, podczas gdy on, Jean-Baptiste, jest
bogaty.
Zastanawiając się nad tym wszystkim, w jego modlitwie, rozumie
on, że, Panie, aby go podpisać. Prosi cię stale : Panie, co
chcesz, ty masz mnie zrobić?
Stopniowo jego pragnienie za tobą więcej, będzie apelować mu
dać to, co stać się biednym i ubogim z dnia głód, wziął
zanurzyć.
Następnie oferuje do nauczycieli, którzy chcą dać Bogu
całe swoje życie dla dzieci ludzi wykształconych.
PRACOWNICY NA KONIEC JEZUSA
Wystarczy zapoznać się Jean-Baptiste de la Salle.
Był wrażliwy na potrzeby i cierpienia dzieci w jego wieku.
I chrześcijanie dzisiaj zrozumieć, że nie da się żyć Nowe
Przymierze bez naśladowania Jezusa Chrystusa, sługą swych braci.
Mistrza i Pana
Mistrz i Pan, czystość ścieżki, Mistrz i Pan, po prostu powiedz
nam o Sługi Jezusa, pokazać drogę, Jezus Sługa, oświeca nasze kroki.
1 - Sługa blisko Ojca twego, ty Jezusa, jego Ukochany, możesz
zdradzić wszystkich swoich braci, co mi podano. Daj nam żyć w
świetle, będziemy śledzić ścieżkę.
2 - Sługa swoich zwolenników, to umyłem nogi. Twój
przykład kwestia ustępują strachu. Jak Piotr powiedział: "Obmyj
mnie zupełnie robimy.
3 - sługa wszystkich ludzi, Bóg Mocny rosną. Otworzysz
swoje królestwo, są bogate w Duchu. Błogosławieni ubodzy
serca, którzy chcą służyć.
Panie, daj mi być ostrożnym, jak Jean-Baptiste, że chcesz ode
mnie. Daj mi moc swojego Ducha, aby chodzić w twoje ślady.
Co zrobiłem dla Ciebie ...
Jean-Baptiste de la Salle znał historię Ewangelii Jana. Ta
historia opowiada o niesamowitym gest Jezusa.
Przed Wielkanocą, wiedząc, że nadszedł czas, żeby przejść z
tego świata do Ojca, Jezus, umiłowawszy swoich, którzy byli na
świecie, umiłował ich aż do końca. Podczas posiłku, gdy diabeł
natchnął Judasza Iskarioty, syna Szymona, intencję dostarczenia,
Jezus wiedząc, że Ojciec dał Mu wszystko w ręce, przyszedł od Boga i
powrót pożegnanie, wstał od stołu, zostawiając swoją szatę, i
że trwa upadek wiązanej w pasie, a potem nalał wody do miednicy i
zaczął umywać uczniom nogi
i ocierać prześcieradłem, który był na pasie. zdarza się
do Szymona Piotra. A Piotr rzekł: "Panie, masz zamiar mi umyć
nogi? "Jezus powiedział do niego:
"To, co chcę zrobić, nie wiem teraz, później będzie
zrozumieć. "Rzekł do Niego Piotr:" Ty nigdy nie będą myć
nogi, nie, nie! "
Jezus odpowiedział: "Jeśli cię nie umyję, nie masz żadnego
udziału ze mną. "Simon powiedział mu:" Tak, Panie, nie
tylko nogi moje, ale i głowa! "
John 13: 1-11
W którym momencie życia Jezusa idzie historia?
Co to jest Jezus? Dlaczego?
Które zazwyczaj sprawia, że te gesty w
domach żydowskich w czasach Jezusa? Dlaczego ten gest? Czego on chce
nam zrozumieć?
Co zaskakuje?
ZRÓB TO ZBYT
Po umyciu nóg, wziął ubranie i zaczął
Tabela. Potem powiedział do nich: "Czy rozumiecie, co
właśnie zrobiłeś?
Wy Mnie nazywacie Nauczycielem i Panem, i dobrze mówicie,
bo jestem naprawdę. Jeżeli więc Ja, Pan i Nauczyciel, umyłem wam
nogi, to powinni sobie nawzajem umywać nogi innym.
To jest przykład, że dałeś, tak że nie, można również,
jak Ja wam uczyniłem dla Ciebie.
Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Sługa nie jest większy od
swego pana, posłaniec nie jest większy od tego, który go
posłał.
Jeśli wiesz, że to, Błogosławiony jesteś, pod warunkiem, że je
w praktyce.
Jana 13, 12-17
Piotr wie, że jest to akt pracownika, że Jezus
robi, że bunt zobaczyć Jezusa na nogi to nie jest jego miejsce na
niego, Mesjasz, Pan.
Nie, Piotr nie może zrozumieć, że tym gestem Jezus myśli o
śmierci, jak, kiedy dzielił chleb, mówiąc:
To jest Ciało moje za was wydane. "
Jego gest Jezus chce nam powiedzieć:
Miłość do was, do wszystkich ludzi, zgodziłem się przyjąć to
ostatnie miejsce, niesprawiedliwie skazanego człowieka, torturowany,
skazany na śmierć jako przestępca.
· Ponownie przeczytać, co powiedział Jezus do swoich
uczniów.
Co to jest ważna wiadomość, że Jezus nas opuścić?
· Zobacz, co Jezus powiedział do swoich apostołów
po dał sobie jedzenie.
· Porównanie to przemówienie z przesłaniem
Jezusa, który właśnie odkrył.
Panie Jezu, dałeś wszystko dla nas jest to, co mówią nam
o dzielenie się chlebem, mycie nóg twoich uczniów.
Zapraszasz nas do naśladowania Ciebie, aby dać nam życie do
Boga, naszego Ojca,
wszyscy nasi bracia. "Czyńcie to na moją pamiątkę" Co
mam zrobić z tobą, czy też wy.
Ta miłość cię zainspirowało, aby ci sługą wszystkich, dać to do
mnie, gdy mogę się porozumiewać, tylko możesz mnie w stanie kochać
się trochę na swój własny sposób.
SŁOWO BOŻE
Tekst Jana 13.
Pozwalaj dzieciom wprowadzić niesamowity gest obmycia stóp
Jezusa.
Gest Jezusa jest gestem sługi jest niezwykła, ponieważ jest to
Jezus, Mistrz, który zrobił dla swoich uczniów. Jest to
gest, który mówi nam wszystko o miłości Jezusa do nas.
Przez ten akt służby, Jezus mówi nam, że miłość do ludzi,
zgodził się przyjąć ostatnie miejsce, które z skazany
niesprawiedliwie skazany na śmierć, odrzucony przez przywódców
religijnych swoich ludzi.
Zwiększenie stosowania Jezusa: "Czyńcie to na moją
pamiątkę" jest taka sama w obu tekstach: Ostatnia Wieczerza i
mycie stóp.
Prosi nas zrobić zarówno w jego pamięci.
Dzieci z pewnością bardzo trudne do uchwycenia wielkości gestu
Jezusa. Mogą przynajmniej postrzegają go, Panie, zajmuje miejsce
sługi jest tym, który przyszedł, aby służyć, a nie aby Mu
służono, to ponieważ On nas kocha.
Dzieci odkrywają, że wielu chrześcijan, po Jezusa, przez wieki,
były, jak Jean-Baptiste de la Salle, uprzejmy dla swoich
potrzebujących braci. Przedstawia niektóre z nich.
Dzieci mogą dowiedzieć się już dziś, a obok nich, chrześcijanie
nadal zwracać uwagę na potrzeby swoich braci.
A my? Co możemy zrobić?
Ważne jest, aby osiągnąć konkretne działania w związku z Relief
Services katolickich na przykład, lub innych organizacji.
Co dzieci nauczyli z życia Jean-Baptiste de la Salle?
Dzieci właśnie usłyszałem wiadomość o Jezusie: "Co mam
zrobić dla Ciebie, zrób to sam"?
PRZECZYTAJ I ZROZUMIEĆ
JEAN 13, 1-17
1. SKŁAD TEKSTU
Tekst jest historia, która odnosi się do posiłku, który
odbywa się przed Wielkanocą (w. 2 i 1). Ewangelista zauważa dwa razy,
że Judasz ma się "dostarczyć" Jezusa (w. 2 i 11).
Jezus przerywa posiłek umyć nogi swoim uczniom. Jego gest jest
otoczony przez dwóch sprzecznych form: wstał od stołu,
pozostawiając szatę "," wrócił jego ubranie i usiadł
"(w. 4 i 1 2). Podczas tej operacji jest dialog między Jezusem i
Szymona Piotra. Z powrotem do stołu, Jezus wyciąga konsekwencje
swoich działań do swoich uczniów (w. 12-17).
2. Czego pragnie przejąć TEKST
a) We wstępie poprzedzającym gest obmycia stóp,
Ewangelista zgromadzone wyrażenia ogłosić rychłej śmierci Jezusa
Nadszedł czas, żeby przejść z tego świata do Ojca "(por. J
1 2 23-34 1 6-32)," umiłował ich aż do końca ", co oznacza
zarówno: do koniec jego życia, i: skrajnej dowód
miłości jest oddać życie za przyjaciół swoich (J 1 3 i 5);
Judasz ma już "zamiar dostarczyć"; Jezus wiedział, że
"zwraca się do Boga." Przez ewangelista akumulacji wskazuje
z góry znaczenia gestu Jezusa, jest symbolicznym aktem
śmierci.
b) Po otrzymaniu gości przy stole, zwyczaj myć nogi, wykonane
na zakurzonych chodzenie boso sandałów (por. Łk 7, 44). To
dominowało sługę do tego zadania. Zdarzało się, że na znak szacunku
dla ich Mistrza, uczniowie umyć nogi. Ale gest Jezusa jest czymś
niezwykłym. Nietypowe, ponieważ było praktykowane przed posiłkami i
nie podczas posiłków takich jak ten. Szczególnie
niezwykła, ponieważ jest to Jezus, Mistrz, który umył nogi
swoim uczniom.
c) Aby umyć nogi swoim uczniom, Jezus "liści" Jego
szaty, a potem powtórzyła ". Zastosowanie tych
czasowników zwykle, gdy jest odzieży. Ale Ewangelista używa
tego samego czasownika, aby powiedzieć, że Jezus "opuścił swoje
życie" (= daje mu życie) dla jego przyjaciół (Jan 10,
11-15 17-18, 15, 13) lub, że Piotr jest gotowy do zrobić dla Jezusa
(13, 37. 38), i że Jezus ma moc "odebrać sobie życie,"
dzień Jego zmartwychwstania (10, 17-18). Jest nowy zachęcający Indeks
zrozumieć mycie stóp jako symboliczną śmierć Jezusa.
d) dialog między Jezusem i Szymona Piotra jeszcze wyraźne akt
symboliczny. Piotr woła: "Panie, masz zamiar mi umyć nogi"
Co Jezus powiedział: "To, co chcę zrobić, nie wiem teraz,
później będzie zrozumieć", to znaczy: sens mojego gestu
ucieka ci dzisiaj, ale w końcu stanie się dla ciebie jasne. Kiedy?
Kiedy Jezus "do końca" jego miłości, kiedy to został
"dostarczony" kiedy "zostawić swoje życie",
ponieważ jest pozbawiony ubrania, przed "CV" na Wielkanoc
rano . Dwa razy już ewangelista doniósł, że akty symboliczne
Jezusa ujawniają żadnych możliwości w chwili jego śmierci i
zmartwychwstaniu, gdy Jezus Czyści świątyni (2, 22), a gdy Król
okrzyknięty jego wjazdu do Jerozolimy (12, 16). Mycie stóp
pomaga zrozumieć z perspektywy czasu, że umarł z miłości do Jezusa na
krzyżu jest "czysty" co "czysty (w. 10), że Jezus
jest" Barankiem Bożym, który gładzi grzech świat (J 1,
29), to jest Paschę którego krew na krzyżu (J 1, 9, 34-37),
mycie świat od grzechów.
e) Ale dlaczego Szymon Piotr musi zgodzić opuścić "zdrowie"
przez Jezusa, jeśli chce "uczestniczyć" w zbawczej miłości
Jezusa, aby otrzymać swój udział w nowym życiu
zmartwychwstałego Chrystusa (w. 8).
f) mycie nogi swoim uczniom, że zachowywał się jak sługa, ale
usługa ta oznacza bardziej życie swoje oddaje za największy dowód
miłości do ludzi, których przyszedł zbawić. Mogli
"uczestniczyć" z Jezusem, nie chce się kochać, jak kocha,
nie zgadzając się, by stać się sługą braci, zwłaszcza najmniejszych i
najbiedniejszych z nich? Uczeń-sługa uwierzyć, że "większe"
niż swego Mistrza Jezusa stał się sługą (w. 14-16)? Co nakazuje Jezus
jest się wzajemnie miłowali tak, jak On nas umiłował (J 1 5, 1
lutego), nie, oczywiście, możemy umyć nogi od siebie. Ale jego gest
przypomina nam, że prawdziwa miłość to serwis, obsługa sprawia, że
jesteś szczęśliwy i przynosi radość, do której
sprawca.