94


805

Najśw. Ciała i Krwi Chrystusa

Kiedy Chrystus własną Krwią pieczętował Nowe Przymierze, użył podobnych słów: „To jest moja Krew Przymiorza” (por. Ew.). Przymierze synajskie oznaczało stałą więź narodu z Bogiem i wspólnotę wszystkich jej członków. Krew w obu przymierzach posiada głęboką wymowę: chodzi w nich o życie lub śmierć, zbawienie lub potępianie narodu Bożego i całej ludzkości. Śmierć i zmartwychwstanie Jaziisa daje nam nadzieję wiecznego zbawienia.

Czytanie z Księgi Wyjścia:
Mojżesz wrócił z góry i obwieścił ludowi wszystkie słowa Pana I wszystkie Jego zlecenia. Wtedy cały lud odpowiedział jednogiośnie: „Wszystkie słowa, jakie powiedział Pan, wypełnimy”. Spisał więc Mojżesz wszystkie słowa Pana. Nazajutrz wcześnie rano zbudował ołtarz u stóp góry i postawił dwanaście stel, stosownie do liczby dwunastu pokoleń Izraela. Potem polecił młodzieńcom synów Izraela złożyć ofiarę całopalną i ofiarę biesiadną z cielców. Mojżesz zaś wziął połowę krwi i wylał ją do czar, a drugą połową krwi skropił ołtarz. Wtedy wziął Księgę Przymierza i czytał ją głośno ludowi. I oświadczyli: „Wszystko, co powiedział Pan, uczynimy I będziemy posłuszni”. Mojżesz wziął krew i pokropił nią lud, mówiąc: „Oto krew przymierza, które Pan zawarł z wami na podstawie wszystkich tych słów”.
— Oto słowo Boże.

Psalm responsoryjny Ps 116B(115)

Refren: Kielich zbawienia wzniosę w imię Pana. lub: Alleluja.

Czym się Panu odpłacę * za wszystko, co mi wyświadczył?
Podniosę kielich zbawienia i wezwę imienia Pana. R.

94